Reacties

Bol schreef op 25.10.2020 om 19:03 uur

Hallo @AD43, André,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Waarom bij u het VDL steeds vastloopt kan ik hiervandaan niet echt beoordelen. Maar misschien is dit voor u de oplossing. Reset het programma eens naar de standaardwaarde.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Bol schreef op 25.10.2020 om 19:12 uur

Hallo @AD43, André,

Als mijn bovenstaand antwoord geen oplossing biedt, dan kunt u ook proberen om u probleem op te lossen door het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Als u deze verwijderd hebt, dan wordt deze weer automatisch aangemaakt. Let op!! Al de instellingen worden nu ook teruggezet op de standaardwaarden incl. uw persoonlijke instellingen. Dit heeft geen consequentie voor de gemaakte MVP-projectbestand, deze kunt u gewoon weer op de tijdlijn zetten. Laat het mij weten of een van mijn antwoorden voor u oplossing is / was.

Groet, Rob

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 19:26 uur

@AD43

Beste Andre.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Met welke versie van MAGIX vdl werkt U

Wat voor bestanden gebruikt U.

Gezien U schrijft programma loopt vast zijn de ventilatie poorten niet verstopt,als de Pc te warm wordt ivm rekenwerk kan het programma MAGIX vdl vastlopen

Sc6

M.vr.gr

Michael /Forum Moderator

Bol schreef op 25.10.2020 om 19:39 uur

Hallo André,

Wacht nog even, voordat u uw Laptop / PC open gaat maken c.q. wegbrengt voor reparatie. Zelf heb ik mijn PC's al 3 jaar niet schoon laten maken en nooit last gehad van vast lopers, die te herleiden zijn door verstopte ventilatie poorten. Het kan wel zijn, dat uw Laptop / PC niet voldoende krachtig is voor Video Deluxe 2021. Kunt een beschrijving geven van uw PC

• geheugen
  • videokaart
  • Windows versie

Groet,

Rob

Bise schreef op 25.10.2020 om 19:54 uur

Als poorten verstopt raken wordt de prosessor te heet en gaat hij helemaal uit ter beveiliging.

Bise schreef op 25.10.2020 om 19:57 uur

Dus het programma stopt en heeft dus niets te maken met de pc of verstopte poorten

AD43 schreef op 25.10.2020 om 20:56 uur

Hallo André,

Wacht nog even, voordat u uw Laptop / PC open gaat maken c.q. wegbrengt voor reparatie. Zelf heb ik mijn PC's al 3 jaar niet schoon laten maken en nooit last gehad van vast lopers, die te herleiden zijn door verstopte ventilatie poorten. Het kan wel zijn, dat uw Laptop / PC niet voldoende krachtig is voor Video Deluxe 2021. Kunt een beschrijving geven van uw PC

• geheugen
  • videokaart
  • Windows versie

Groet,

Rob

Mijn Pc heeft een geheugen van 8.00 GB
64-bists besturingssysteem+64
windows10
groetjes en dank

Bol schreef op 25.10.2020 om 22:34 uur

Hallo André,

Om met VDL 2021 enigszins goed te kunnen monteren, hebt u toch minimaal 16GB nodig. Helaas weet ik nog niet wat uw videokaart is. Is het een Laptop of een desktop PC. kunt u eventueel het type en merk opgeven.

Groet, Rob

AD43 schreef op 25.10.2020 om 23:05 uur

Ik werk met een laptop HP Omen. Bang & Olufsen. Intel core 17

Bol schreef op 26.10.2020 om 13:45 uur

Hallo André,

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen, zijn dit de specificatie van uw Laptop HP Omen. Bang & Olufsen. Intel core 17

zie: https://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=7VL70EA&opt=ABH&sel=NTB

Als ik zo naar de opgegeven specificatie van Magix kijk, dan zou uw Laptop aan alle systeemeisen voldoen. Echter, zelf zou ik voor meer geheugen zijn gegaan. i.p.v. 8GB naar 16GB / 32GB. Kunt deze niet laten upgrade? Als ik het zo ziet is uw laptop nog niet zo oud. (één jaartje of zo).

Omdat het programma Video Deluxe tijdens tijdens het monteren steeds vastloopt, heb ik u geadviseerd om het programma terug te zetten op de standaardwaarde c.q. het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen. (lees mijn twee eerdere gegeven antwoorden nog eens rustig door.)

Succes, Rob

mi-bo schreef op 26.10.2020 om 16:16 uur

@AD43

Beste André.

Jammer dat U bij Uw oproep niet direct heeft aangegeven of het om een Pc of Laptop probleem ging.

Dan had er zeker een andere discussie tot stand gekomen .

Nog steeds is niet bekend over welke versie van MAGIX vdl Prem U schrijft

En met welke bestanden U problemen heeft,maar de gegeven antwoorden zullen voor U voldoende zijn gezien Uw reactie.

Sc6

M.vr. gr

Michael /Forum Moderator.

Bol schreef op 26.10.2020 om 18:25 uur

Hallo André,

In het bovenstaand antwoord lees ik tot mijn grote verbazing, dat er één geheel andere discussie tot stand zou zijn gekomen, wanneer wij, als forumleden, gelijk hadden geweten, wat voor versie Video Deluxe u op uw Laptop / PC hebt staan. Mijn eerder twee gegeven antwoorden zijn universeel en zijn al jaren toepasbaar op diverse Magix Video Deluxe programma's. Persoonlijk vind ik, dat Mi-Bo, u eerst zelf had kunnen / moeten vragen wat voor een laptop / PC u hebt. Tevens had hij u ook kunnen vragen welke versie Video Deluxe u hebt, zonder direct een vingerwijzing te doen, dat uw ventilatoren verstopt zouden zitten en doordoor warm zou lopen, die uw problemen zou kunnen veroorzaken. Ik sta geheel achter de antwoorden van @Bise. Computerproblemen zijn zeker voor 90% van softwarematige aard

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

PS: Als moderator van dit forum heb ik alleen verantwoording af te leggen aan Magix Duitsland.