Hoe 4K bestanden van een Guardo actiecamera 4 inladen in Video Deluxe

Lieve2 schreef op 03.08.2017 om 11:33 uur

Ik heb een actiecamera gekocht die 4K videobeelden oplevert maar deze zijn in H.264 .mov formaat. Ik kan deze niet importeren in Video Deluxe premium 2016. Mijn besturingssysteem is windows 10.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 03.08.2017 om 11:44 uur

Hallo Lieve,

Ga naar: http://filehippo.com/download_quicktime_alternative/tech/ en download en installeer Quick time Lite 4.1.0

Succes,

Rob

Lieve2 schreef op 03.08.2017 om 14:12 uur

Hi Robvroe 1

Dank je wel. Ik heb dit uitgevoerd en daarna de PC opnieuw opgestart, maar het heeft niet geholpen, magix video deluxe 2016 kan de file nog steeds niet lezen. Ken je nog een andere oplossing?

Voormalige gebruiker schreef op 03.08.2017 om 14:34 uur

Hallo Lieve,

Onder normale omstandigheden zou Quicktime Lite voldoende moeten zijn. Ik zie dat het 4k videobeelden zijn met H.264 codex. Ik heb het vermoeden, dat de codex H.264 niet aanwezig is in Quick Time Lite. Probeer dan eens de volledige versie te installeren. Hier te downloaden https://support.apple.com/nl_NL/downloads/quicktime

Succes,

Rob

PS. misschien is het raadzaam om eerst Quick Time Lite te deinstalleren.

Kees-Haremaker schreef op 04.08.2017 om 17:00 uur

Hallo, je kan ook het programma Wondershare proberen te vinden op https://store.wondershare.com/shop/ endan helemaal rechts onder is de free versie daar werk ik altijd mee.
succes

Mvg Kees

Voormalige gebruiker schreef op 04.08.2017 om 18:33 uur

Hallo Lieve,

Ik heb het programma Wondershare gedownload en geïnstalleerd. Het programma werkt uitstekend. Ik heb de fragmenten, die jij mij via WeTransfer heeft toe gemaild, omgezet naar MP4 bestand 1920x1080px. Ik mail je deze fragmenten via WeTransfer weer terug. Deze kan je nu wel op de tijdlijn van VDL 2016 zetten. Persoonlijk vind ik dit wel erg omslachtig.

Groet,

Rob

PS. Het programma is Wondershare is met moeite in zijn geheel weer te verwijderen van je PC..

Lieve2 schreef op 05.08.2017 om 11:29 uur

Hi Rob,

Ik het dit programma gedownload en uitgeprobeerd. Dit is een goede voorlopige oplossing: zo kan ik de 4K bestanden omvormen in een door VDL2016 inleesbaar formaat, maar ik verlies daarbij wel resolutie, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Zo kan ik alvast verder en ondertussen verder zoeken naar een andere oplossing. Bedankt!

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2017 om 11:50 uur

Hallo Lieve,

In een persoonlijk bericht, had ik je om het merk en type van je actiecamera gevraagd. Dan zou ik ook nog e.a. verder kunnen uitdiepen, waarom het niet gaat.

Groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2017 om 14:37 uur

Hallo Lieve,

Je schrijft dat je filmpjes in 4K (4096x2160px) maakt, maar de details van je filmpjes laten anders zien.

zie onderstaande afbeeldingen.

Staan de instelling op je toestel wel goed?

Groet,

Rob

 

Lieve2 schreef op 05.08.2017 om 22:11 uur

Hi Rob,

De camera is een Guardo Action Camera Four. Ik kan bij de opname kiezen uit verschillende resoluties, maar het formaat is blijkbaar steeds H.264 mov. Als ik 4K kies, krijg ik 3840x2160 wat eigenlijk niet correct is. Als ik 2K7 kies krijg ik 2740x1520.

De voorbeeldbestandjes zijn inderdaad twee verschillende resoluties nl resp. 3840x2160 en 2704x1520. Na de conversie door Wondershare worden ze beide automatisch omgezet in 1920x1080. Ik kan dat blijkbaar niet wijzigen, er is maar één outputformaat in mpg4 beschikbaar in dit programma. Ofwel zie ik niet goed hoe ik met Wondershare moet omzetten, kan ook zijn, ik ken dit programma nog niet dus mogelijks heb ik niet 100% door hoe het werkt.

groetjes, en alvast bedankt voor de hulp

Lieve

Kees-Haremaker schreef op 17.08.2017 om 00:23 uur

Hallo Lieve, je kan in Wondershare wel allerlij instellingen doen zie dit plaatje



nr 1 is het window dat je krijgt als je bij 2 het setting knopje gebruikt

Je ziet als je de kleine pijltjes zowel bij video als bij audio dan zie je welke instellingen je kan maken.

Bij 3 kan je aangeven waar het resultaat naar toe moet dus naar je projectmap.

Als je de instellingen gemaakt hebt dan de knop Convert bedienen
De specificaties die ik voor het TV kanaal voor onze omroep gebruik zijn:
Encoder H264, framerate 25fps, resolutie 1280x720p, bitrate 6000 kbps maar voor ons niet hoger dan 4000
Adio encoder AAC, samplerate 48000Hz, Channel 2 (stereo), Bit rate 192 kbps.

En uiteraard High Quality

Lieve2 schreef op 17.08.2017 om 18:00 uur

Hartelijk bedankt, dat klopt inderdaad. Mijn probleem daarbij is dat de maximale outputresolutie die je kunt kiezen 1920x1080 is. Ik vertrek van een bestand met 3840x2160 en zou dat graag behouden in de outputfile, maar dat kan niet, dus verlies ik steeds aan kwaliteit bij de convertie. Zonder de convertie kan ik het bestand echter niet inlezen in VDL2016. Voorlopig gebruik ik dan maar deze oplossing in afwachting dat er een betere gevonden wordt.

Voormalige gebruiker schreef op 18.08.2017 om 16:31 uur

Hallo Lieve,

Je zou ook deze Video Converter kunnen downloaden en installeren. http://www.aiseesoft.com/total-video-converter.html

Het enige is wel dat je ca. 2 secondes aan begin en aan het eind weg moet knippen

Succes,

Rob

Lieve2 schreef op 19.08.2017 om 10:08 uur

probeer ik uit, bedankt

mi-bo schreef op 19.08.2017 om 11:24 uur

hallo Lieve2,

Alle antwoorden gelezen en ook Uw reactie.

MAGIX heeft voor de action camera een eigen programma ontwikkeld MAGIX Fastcut, die ook in combinatie met VDL 2016 iste gebruiken .

Het is wel een kleine investering maar alle frustraties zijn direct opgelost,er is ook een mogelijkheid om een trial download versie te installeren, maar dit heeft wel beperkingen.

Is er overgegaan tot koop is de mogelijkheid niet tevreden binnen 14 dagen geld terug

gr

Michael

Lieve2 schreef op 19.08.2017 om 11:49 uur

probeer ik ook uit! bedankt

Voormalige gebruiker schreef op 19.08.2017 om 14:53 uur

Hallo Lieve,

Net uitgeprobeert met jouw filmfragmenten in Fastcut 3. Hier in lukt het ook niet.

Groet.

Rob

mi-bo schreef op 19.08.2017 om 15:02 uur

Hallo Lieve2.

Ik heb geen beelden van U, maar zal aannemen dat Robvoe1 een geregistreerd pakket heeft.

En dan is het jammer te lezen dat het niet met het mooie pakket speciaal voor Action Camera geschreven MAGIX Fastcut 3 kan

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 19.08.2017 om 17:21 uur

Hallo Lieve,

Neem van mij maar aan, dat mijn Fastcut 3 een geregistreerd programma is. Anders kan ik je geen goed antwoord geven. Zie afbeelding

  

Ook ben ik ben nog steeds opzoek naar een goede beschrijving c.q. specificatie van uw camera. Wanneer ik nog een oplossing heb, dan zal ik je dit via een PB laten weten en als het tot een oplossing is gekomen, dit op het forum te plaatsen

Groet,

Rob

RiViS schreef op 19.08.2017 om 21:03 uur

Oplossingen graag ook hier op het forum melden en niet alleen via PB's !! Dan kunnen anderen er ook van leren.

groet, Rijk (moderator)

Voormalige gebruiker schreef op 20.08.2017 om 14:18 uur

Hallo Lieve,

Ik heb een van jouw filmbestanden geanalyseerd, hieruit blijkt dat je hiervoor Quick Time 6.0 of hoger nodig hebt.

Conclusie: Quick Time Lite 4.1.0 was niet de juiste versie. Ik heb Quicktime 7.7.9 gedownload en geïnstalleerd in een veilige omgeving van mijn computer, omdat Trend Micro Simply Sercurity adviseert om Quick Time voor Windows te deinstalleren. zie: http://blog.trendmicro.com/urgent-call-action-uninstall-quicktime-windows-today/ en https://www.computable.nl/artikel/achtergrond/technologie/5744629/5182002/apple-haalt-stekker-uit-quicktime-voor-windows.html

Nadat Ik Quick Time 7.7.8 geïnstalleerd en opgestart heb in de veilige omgeving, heb ik een van jouw filmpjes op de tijdlijn van VDL 2016 en Fascut 3 proberen te zetten. Nu ging het wederom niet. Je mist volgens mij bepaalde codecs

Mijn advies is daarom eens contact op met de support afdeling van http://www.guardo.be/support-and-faq/  Misschien dat zij een oplossing hebben voor jou probleem. Ook zou je dit voor kunnen leggen aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/nl/

Succes,

Rob

Ps dit was ik nog vergeten.

mi-bo schreef op 20.08.2017 om 19:47 uur

Hallo Lieve2,

Als het mag wil ik toch even proberen en mee te denken om Uw probleem op te lossen

U heeft een camera, en een dvd die bij de camera is geleverd, door de gegevens die op de dvd staan te kopiëren naar de Pc zullen alle codex's die de camera moeten aansturen op de Pc staan.

Wel vanuit de camera de beelden naar de Pc importeren dan word de camera als harde schijf gezien, en niet een sd kaartje als bron materiaal.

Als er ruw materiaal van de camera naar derden wordt gestuurd ( hoe goed ook bedoeld )heeft de persoon niet de codexen die op de dvd staan, het lijkt mij dan ook logisch dat er veel informatie ontbreekt.

Ik weet zeker wat 19 aug om 11.24 uur heb geschreven,

de juiste oplossing is.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 20.08.2017 om 22:50 uur

Hallo Lieve,

Helaas, heb ik van u nog geen bevestiging gehad of dit de juiste camera is. Als dat zo is, dan kan ik zeggen, dat uw ruwe filmmateriaal, in de meeste programma's afspeelt. Alleen jammer genoeg niet in die van Magix. Volgens mij is bij uw camera geen DVD met daarop de codecs geleverd. zie afbeelding.

Daarom mijn advies leg uw probleem voor aan: support afdeling van http://www.guardo.be/support-and-faq/ of aan https://support2.magix.com/customer/nl/

succes,

Rob

Lieve2 schreef op 21.08.2017 om 09:33 uur

goeiemorgen

De camera van de foto is inderdaad dezelfde als die van mij. Bij deze camera zat geen DVD. Ik heb nu een mail gestuurd naar Guardo met de vraag om de codecs op te sturen hetzij per DVD hetzij via internet. Wacht op antwoord van hen.

Heb de vraag naar de codecs ook neergelegd bij support2 van Magix.

Bedankt voor jullie medewerking!

Voormalige gebruiker schreef op 21.08.2017 om 09:48 uur

Hallo Lieve,

Graag horen wij als forumleden, met wat voor oplossing Magix en Guardo komt.

Groet,

Rob