Hallo,
Ik heb een groot project gemaakt van 2 en een half uur. Ik heb dit wel opgesplitst in films van ongeveer 30 minuten. Ik heb ook het totale project in 2 stukken verdeeld om te exporteren. Er staan dus 7 films open in mijn totaal project zodat ik kan switchen van het één naar het ander.
Als ik een stuk van het grote project (helft van mijn totale film) op een extern geheugen wou exporteren (18 GB), dan heeft hij dit in 5 stukken gedaan. Bij de volgende helft (18 GB) opnieuw 5 stukken. Als we nu naar die totale film kijken, krijgen we telkens na een 20-tal minuten een wit scherm en start hij na enkele seconden het volgende stuk van de film. Vervelend want dit is meestal midden in een mooi moment.
Hoe exporteer je best ?
Ik deed het via de pijl rechtsboven, dan als videobestand uitvoeren, HD-kwaliteit 2, formaat Mpeg-4, en dan video opslaan waar ik hem wou (hier mijn extern geheugen). Hij splits de film dan automatisch in stukken waar ik het niet wil.
Wat doe ik verkeerd ? Of is het bestand (2 keer 18 GB) te groot ? Ik durf geen Mpeg-2 instellen omdat ik vrees dan mindere kwaliteit te hebben van mijn film.
Ik wil deze film ook op DVD+DL opslaan om hem zo te kunnen afspelen voor mijn gezin (op 5 verschillende schijfjes omdat slechts 8,5 GB per schijfje kan), maar ook hier problemen. De eerste DVD speelt in horten en stoten de beelden af (vooral het geluid is in stukjes)
Hoe exporteer je best naar een DVD DL (8.5GB) En kan ik 1 film van 30 minuten branden op mijn DVD i.p.v. het gehele project ?
Ben je verplicht een menu te maken voor een DVD ? Voor mij hoeft dit niet.
Veel vragen dus, maar ik heb hier maanden aan gewerkt en wil dit nu op de juiste manier opslaan en exporteren.
Magix video deluxe Premium was nieuw voor mij, na 20 jaar Pinnacle Studio, maar ik amuseer mij ermee en vind dit een goed programma (als ik nu nog juist kan exporteren natuurlijk)
Vriendelijke groeten en take care
Sabine