Hoe een grote film exporteren in 1 geheel+ hoe een deel branden op DVD

Sabine-Debel schreef op 18.04.2020 om 19:42 uur

Hallo,

Ik heb een groot project gemaakt van 2 en een half uur. Ik heb dit wel opgesplitst in films van ongeveer 30 minuten. Ik heb ook het totale project in 2 stukken verdeeld om te exporteren. Er staan dus 7 films open in mijn totaal project zodat ik kan switchen van het één naar het ander.

Als ik een stuk van het grote project (helft van mijn totale film) op een extern geheugen wou exporteren (18 GB), dan heeft hij dit in 5 stukken gedaan. Bij de volgende helft (18 GB) opnieuw 5 stukken. Als we nu naar die totale film kijken, krijgen we telkens na een 20-tal minuten een wit scherm en start hij na enkele seconden het volgende stuk van de film. Vervelend want dit is meestal midden in een mooi moment.

Hoe exporteer je best ?

Ik deed het via de pijl rechtsboven, dan als videobestand uitvoeren, HD-kwaliteit 2, formaat Mpeg-4, en dan video opslaan waar ik hem wou (hier mijn extern geheugen). Hij splits de film dan automatisch in stukken waar ik het niet wil.

Wat doe ik verkeerd ? Of is het bestand (2 keer 18 GB) te groot ? Ik durf geen Mpeg-2 instellen omdat ik vrees dan mindere kwaliteit te hebben van mijn film.

Ik wil deze film ook op DVD+DL opslaan om hem zo te kunnen afspelen voor mijn gezin (op 5 verschillende schijfjes omdat slechts 8,5 GB per schijfje kan), maar ook hier problemen. De eerste DVD speelt in horten en stoten de beelden af (vooral het geluid is in stukjes)

Hoe exporteer je best naar een DVD DL (8.5GB) En kan ik 1 film van 30 minuten branden op mijn DVD i.p.v. het gehele project ?

Ben je verplicht een menu te maken voor een DVD ? Voor mij hoeft dit niet.

Veel vragen dus, maar ik heb hier maanden aan gewerkt en wil dit nu op de juiste manier opslaan en exporteren.

Magix video deluxe Premium was nieuw voor mij, na 20 jaar Pinnacle Studio, maar ik amuseer mij ermee en vind dit een goed programma (als ik nu nog juist kan exporteren natuurlijk)

Vriendelijke groeten en take care

Sabine

Reacties

mi-bo schreef op 18.04.2020 om 20:43 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine,

een heel verhaal,"van 2 en een half uur." dit zijn dan 5 films van 30 minuten.en 2 films van ong 75 minuten.

Heeft U de externe schijf wel geformatteerd naar NTSF , want 18 Gb kan in een keer op een externe schijf worden geladen.

Als project( ten ) op de tijdlijn staan ga naar bestand, exporteren,

Mp4 gaat een scherm open

hier kan de externe schijf worden aangegeven.

Wat betreft DL en dan

dan gaat dit open en bij kwaliteit Bitrate kunt U als het te groot is door te verschuiven pas

baar maken. maar dit gaat zonder probleem op een DL 90 minuten hoogste kwaliteit.

Menu maken is niet nodig als U dat niet wil, is hier uitte schakelen

Op deze manier doe ik het.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael ( Moderator )

Kees-Haremaker schreef op 19.04.2020 om 11:13 uur

Beste Sabine, als je je film 2uur 30 min op de tijdlijn hebt in z'n geheel dan kan je met
het vlaggetje zie foto 1 hoofdstukken aangeven, moet er wel er voor zorgen dat helemaal een het begin het eerste vlaggetje staat, dan kan je zoals je ziet elk hoofdstuk een door jou zelf gekozen naam geven i.p.v. H 1 H2 enz.

Door op de Home toets te klikken gaat de aanwijzer helemaal aan het begin van de film staan bij de eerste pijl met linkermuistoets klikken dan komt er een vlaggetje op de plaats waar de filmaanwijzer staat

zet dan de aanwijzer op een plaats waar je het begin van het volgende blok wilt maken, dus met een mooie overgang zoals je schreef, en dan, zie 2e pijl bij het vlaggetje daar met de rechter muistoets klikken zodat je daar een tweede vlaggetje neerzet en een naam geeft, zie tweede pijl in het tweede plaatje

Daarna ga je naar het maken van een DVD, maar bedenk wel dat jou gehele film van 2,5 uur in ieder geval op een Double Layer DVD moet, maar dan verlies je iets aan kwaliteit omdat het programma het geheel in een kleinere bestandsrate zet
Je kan ook als je b.v. 10 hoofdstukken (delen) hebt, dat op twee DVD's met ieder 5 hoofdstukken branden dan behoud je je kwaliteit.
Mvg Kees

Sabine-Debel schreef op 20.04.2020 om 10:53 uur

Dank u wel voor jullie hulp.

Maar als ik echter op de ronde schijf rechtsboven klik (om naar DVD te gaan), dan staat bij navigatie (linksboven) een ander menu dan de titels van de films die in mijn project zitten. Ik zie nog oude benamingen en weet niet of dit dezelfde films dan zijn. Want daar kan ik met rood aanvinken welke films ik wil op DVD zetten denk ik. En als ik mijn project in delen wil splitsen om de beste kwaliteit te hebben, is het belangrijk dat ik daar aanvink welke ik wil branden en welke niet. Klopt dit zo een beetje ?

groetjes Sabine

mi-bo schreef op 20.04.2020 om 13:12 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine..

het is onmogelijk als U een project op de tijdlijn heeft staan waar U ook per project een naam heeft gegeven,dat dit onder een andere naam staat in de navigatie van het brandprogramma bij branden.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator )

Kees-Haremaker schreef op 20.04.2020 om 13:58 uur

Beste Sabine, het brandmenu geeft ook de tabbladen aan. b.v.volgens mijn plaatjes een paar voorbeelden

tabblad project 2 is leeg

hier dus het bijbehorende brandmenu

3e plaatje twee clips in één tabblad

hier plaatje 4 in het tweede tabblad 1 clip

hier plaatje 5 zie je dus het menu als je op de aangewezen pijl klikt krijg je de tweede clip te zien

Bij dit 6e plaatje kies dan het tabblad Bewerken

bij dit 7e plaatje kan je d.m.v. het aan of uitzetten van vinkjes kiezen welke clip er in het menu komt en dus gebrand moet worden, zie bij de pijlen.

voor meer info klik op mijn avatar
succes Mvg Kees

Sabine-Debel schreef op 28.04.2020 om 10:46 uur

Hallo,

Michael, bedankt voor de tip: ik heb de schijf geformatteerd naar NTSF en nu kan alles in één stuk erop.

Kees, ook bedankt voor de tips i.v.m. hoofdstukken.

Groetjes Sabine