Hoe voorkom ik die irritante advertenties bij opstarten PC

djdehaan schreef op 12.08.2017 om 11:36 uur

Ik krijg elke keer bij het opstarten van mijn PC deze (en andere) irritante reclame van Magix (zie onder). Hoe voorkom ik dat deze komen? Ik kan hem natuurlijk wegklikken, maar ik wil niet dat ze zomaar op mijn scherm komen, heeft echt een heel erg hoge irritatiefactor. -10 voor Magix.

Reacties

RiViS schreef op 12.08.2017 om 12:17 uur

Hallo DJdeHaan,

Dit verschijnsel (Magix reclame bij opstarten van pc) heb ik nog niet bij mij gehad, wel bij het opstarten of tijdens het uitvoeren van een Magix programma. Helemaal links onderaan op het reclame schermpje staat meestal: "Dit bericht niet meer weergeven"

Als je dit aanvinkt zou het niet meer moeten verschijnen. Ik zie deze mededeling niet op jouw screenprint staan, het kan zijn dat je de advertentie even omhoog moet scrollen met je muis.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 12.08.2017 om 12:51 uur

Beste,

Je zou het uit kunnen vinken, zoals hierboven is beschreven. Maar er is nog een andere manier. Zet een vinkje bij News verbergen.

Groet,

Rob

djdehaan schreef op 13.08.2017 om 14:01 uur

Helaas, beide tips werken niet. Er is geen vinkje onderaan en nu ik nieuws heb uitgeklikt blijft de rommel komen. Na opnieuw opstarten kwam die k** advertentie wederom.

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 15:33 uur

Beste,

Jammer, dat de aangereikte oplossingen niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Maar ik heb toch nog een vraag aan je. Kan je aangeven wanneer deze reclame uiting voordoet bv.:

  1. willekeurig op je Windows beginscherm, zonder dat er een Magix Programma is opgestart)
  2. Bij het opstarten van een willekeurig programma van Magix programma

Groet,

Rob

djdehaan schreef op 13.08.2017 om 15:41 uur

Hi Rob,

Ja, de advertentie verschijnt na het opstarten van de PC, zonder dat ik nog maar iets heb gedaan, rechts-onder in het scherm. Zoals in de afbeelding.

Groet, Dirk Jan

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 15:47 uur

Hallo Dirk Jan,

Scan je PC eens met Malwarebytes. Als je dit bij het opstarten van de PC krijg, denk ik dat dit Maleware is. Download: https://nl.malwarebytes.com/ en laat het programma zijn werk doen.

Groet,

Rob

 

djdehaan schreef op 13.08.2017 om 16:46 uur

Dat heeft inderdaad geholpen! malwarebytes vond verdachte extenties in google en die heb ik laten verwijderen. Daarmee is de advertentie verdwenen! Dank voor deze tip - ik zat helemaal op de lijn dat het Magix opzet was.

Voormalige gebruiker schreef op 13.08.2017 om 16:57 uur

Hallo Drik Jan,

Fijn om te horen, dat je probleem is opgelost.

Groet,

Rob

djdehaan schreef op 27.08.2017 om 21:24 uur

Dit was toch geen malware, maar een serieus programma van Magix. Na de run van Malwarebytes van de reclame verdwenen, maar kwam weer terug! Ondertussen had ik ook antwoord van Magix, en zij gaven als tip, en die werkte:

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Ga binnen Windows naar Programma's en Onderdelen of Programma's verwijderen, en zoek dan in de lijst naar een "programma" genaamd "Connect"; verwijder dit...


Met vriendelijke groeten
Erik Smalsteeg

MAGIX Software GmbH
Postvak 200914
01194 Dresden - Germany

Sander-Knol schreef op 25.06.2019 om 17:54 uur

dank voor bovenstaande bijdrage. Het mag dan wel een 'serieus' programma zijn, maar het is ook serieus ongevraagd en erg irritant. Dankzij deze post eindelijk verlost van deze nare pop-up (ik had ook eerder specifiek op Magix kunnen googlen)

 

gerrito schreef op 26.06.2019 om 08:07 uur

Beste DJdeHaan, Heel erg bedankt voor het publiceren van de aangedragen oplossing van Eric Smalsteeg! Eindelijk verlost van deze ongevraagde en zeer irritante reclame van Magix. Ik hoop dat ze dit duidelijk horen, tot hun laten doordringen dat klanten hier niet van gediend zijn en nooooit meer flikken !

Henk-deWilde schreef op 10.02.2022 om 22:41 uur

Ik heb Windows 11. Gebruik Magix Video de Luxe. Krijg steeds ongevraagd bijzonder irritante pop ups van Magix. Hoe kan ik die verwijderen? Ik heb verschillende antwoorden gezien maar die helpen niet. Ter verduidelijking bijgaand een foto van mijn screen met daarop de bedoelde reclame. Hoe kom ik daar in godsnaam van af?

mi-bo schreef op 10.02.2022 om 23:10 uur

@Henk-deWilde

Beste Henk,

alle mogelijkheden kunt U hierboven lezen om reclame uit te schakelen

bijvoorbeeld links onder kunt U dit wegklikken

Anders als Programma is opgestart, Y toets, systeem , programma interface, daar vinkje zetten bij New verbergen

en voor deze pop up zie wat er omschreven is

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info PNG

Bol schreef op 11.02.2022 om 10:57 uur

@Henk-deWilde

Hallo Henk,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support

U stelt uw vraag in één topic, die reeds gemaakt is op 12.08.2017 (5 jaar oud). In de loop van de jaren zijn er diverse veranderingen doorgevoerd door Magix Duitsland.

Sinds kort is er een reclamekeuze, te weten:

  • Reclame toestaan
  • Deze reclame niet meer laten zien
  • Geen reclame laten zien.

Daarom verzoek ik u als moderator om bij een volgende keer een eigenbijdrage aan te maken. zie: Hoe maak ik een Nieuw Bijdrage / Topic aan. Zo houden wij dit forum schoon en overzichtelijk.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator

Henk-deWilde schreef op 11.02.2022 om 11:52 uur

Rob, Hartelijk dank.NB de items zijn van 2019 voor oudere windows versies en ik gebruik sinds kort Windows 11 dus vandaar de vraag. En die vragen over reclame keuzes krijg ik niet beeld.

mi-bo schreef op 11.02.2022 om 12:15 uur

@Henk-deWilde

Beste Henk,

Als Moderator heb ik bewust U antwoord gegeven op de eerder gemaakte Topic van 12.08.2017 gezien het probleem voor U het zelfde is.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( Moderator sinds 2008 )

Bol schreef op 11.02.2022 om 12:34 uur

@Henk-deWilde

Hallo Henk,

Ik begrijp u helemaal. Als moderator blijf ik achter mijn gegeven antwoord staan. Het klopt, dat u de nieuwe manier van reclame keuzes nog niet in beeld hebt gezien, omdat ik dit ook pas van de week voor het eerst heb gezien. Maar goed, ik hoop dat u wat aan het antwoord hebt gehad?

Op de meeste forums worden oudere opgeloste topics afgesloten, zodat ze nog wel leesbaar blijven voor forumleden, maar er kan dan niets meer aan worden toegevoegd.

Met vriendelijk groet,

Rob ( Moderator sinds 2020)

Henk-deWilde schreef op 11.02.2022 om 14:13 uur

Ik heb het programma "Connect"verwijderd en hoop dat Video de Luxe het blijftdoen zonder vervelende advertenties.

jmaassen schreef op 24.03.2022 om 13:32 uur

Ik heb nieuws voor jullie: het is nog geen haar verbeterd. Volgende keer koop ik GEEN MAGIX meer.

Ik heb géén Connect app geïnstalleerd; nieuws verbergen staat al dage aangevinkt bij programma instellingen en de melding "deze reclame niet meer laten zien" ook steeds weer (!) aangevinkt.

Ik was best tevreden met Magix; maar dit slaat echt alles.

Mijn systeem: Windows 10 (opnieuw geinstalleerd), Videodeluxe 2020 (dus ook opnieuw geinstalleerd) met Travel Maps en Music Maker.