hosting

toonenbeeld schreef op 21.09.2021 om 15:23 uur

ik zoek veel meer in formatie over de hosting van mijn website en gebruik en aanmaak van email adressen. De verhuizing van de website is wel duidelijk....

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2021 om 15:37 uur

@toonenbeeld

Beste Toonbeeld.

Via deze link kunt U alles vinden over XARA

https://www.xara-online.com/nl/

Sc6

M.vr.gr

Michael

toonenbeeld schreef op 21.09.2021 om 16:12 uur

met dank voor de reactie.

Ik zie alleen iets over een nieuwdomein, maar niets over hoe mijn email zich gaat gedragen als ik de overstap heb gemaakt. Ik hoor het graag!

groet

Toon

toonenbeeld schreef op 04.10.2021 om 14:54 uur

Beste support ondersteuners!
de logica van de websites voor migratie en en aanpassing zijn voor mij niet duidelijk.
Of ik ben gewoon niet zo slim ....😶😃
misschien kunt u mij helpen de zaak in elkaar te passen:

  • 1/ ik heb een bestaande website op een andere server die werkt.
  • 2/ ik heb een domeinnaam bij magix onlone world aangevraagd, deze staat inmiddels doorgelinkt naar mijn website ( van 1/ )
  • 3/ mijn website wil ik over zetten naar Magix, daarvoor heb ik op 22/9 een aanvraag gedaan. Verder niets meer vernomen, ook geen bevestiging. maar sinds vandaag werkt mijn email ( versturen) niet dus mogelijk dat men aan het migreren is.
  • 3a/ hoe lang duurt dit nog, kan ik dat zien of te weten komen ? waar / hoe bijvoorbeeld? Dir is wel heel ongewis. de Support van Magix duurt ook ca 5 dagen ...
  • 4/ Verder heb ik een Hosting L aangeschaft waar ik meerdere in de 10 Gb meerdere (punt)NL websites wil onderbrengen. zo ook die uit 2/.
  • 4a/ Ik neem aan dat ik bij elk (punt)NL website eigen email adressen kan aanmaken.
  • 5/ ik kan geen bestaande websites registreren, maar hoe krijg ik die dan onder Hosting L
  • 6/ als ik het goed zie kan ik dus bij Hosting L 5 domeinen en daarbij horende email adressen ( hoeveel?) onderbrengen.

    Ik hoop dat u e.e.a.kunt duiden voor mij>
    Daarvoor op voorhand mijn dank !

    Toon
    www.toondewit.nl
    www.toonenbeeld.nl
toonenbeeld schreef op 06.10.2021 om 22:56 uur

Heklp!
ik krijg nu een bericht van XARA, terwijl ik denk een migratie van mijn website naar MAGIX Wereld Online te hebben geregeld. Ik meen namelijk dat ik ergens ben tegengekomen dat ik bij de laatste (MAGIX) wel emails kan gebruiken die bijvoorbeeld info-naam@ mijnsite.nl kunnen zijn. Bij Xara kan dat niet.
Hoe los ik dit op want XARA is dus niet wat ik wil.?

Bol schreef op 06.10.2021 om 23:59 uur

@toonenbeeld

Hallo Toon,

Zoals ik reeds in een eerdere topic van u hebt aangegeven, is dit het forum waar forumleden elkander helpen met zijn of haar problemen, maar dat het wel geheel los staat van Magix Support. Daarom is en blijft mijn advies om via een email rechtstreeks contact op te nemen met: infoservice@magix.net en daar uw probleem zo goed en duidelijk mogelijk neer te leggen. Ik heb begrijp voor uw frustratie, maar ik kan u als moderator niet verder helpen.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

toonenbeeld schreef op 07.10.2021 om 10:48 uur

ik ben blij met dit email adres, niet dat dat dan weer 5 dagen gaat duren. Maar het zij zo.

Niet dat jullie er wat aan kunnen doen denk ik, maar ik zou op een andere manier de sortering maken tussen helpdesk en het forum. Gewoon hier https://www.magix-online.com/nl/contact.1183.html twee buttons maken zou ik zeggen. Of meer!! Het lijkt een centrale hulp-pagina van Magix maar het is incompleet.
Hoe wel het forum waarschijnlijk uitstekend werkt voor praktische gebruiksvragen, is het niet echt duidelijk waar ik met administrievragen heen moet zoals de mijne. Als je de site door en door kent mogelijk wel.

Ook de keuze tussen Xara en Magix Onlineworld lijkt door elkaar te lopen op enig moment.
Maar goed,, Dank voor de moeite tot zo ver, sorry voor de ballast hier!

toonenbeeld schreef op 07.10.2021 om 12:23 uur

mijn berichten uit dit gesprek mogen overigens worden verwijderd! 😀

Bol schreef op 07.10.2021 om 13:44 uur

@toonenbeeld

Hallo Toon,

Voor mij hoeft u zich niet te verontschuldigen. Als moderator verwijder ik zelden een topic van het forum. Omdat uw topic ook voor andere forumleden misschien de oplossing kan zijn, sluit ik liever uw forumbijdrage af dan het te verwijderen.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005