importeren eerder gemonteerde films

gwmwillemsen schreef op 05.06.2025 om 07:51 uur

Ik wil enkele oude vakantiefilms die ik eerder (in 2017) met Magix Video Pro X heb gemonteerd en opgeslagen in MP-4 formaat gebruiken in een nieuwe montage. De originele opnames uit 1988 heb ik niet meer. De gemonteerde films zijn normaal af te spelen met zowel VLC als met Mediaplayer van Windows. Magix ziet nu echter bij importeren of bij afspelen in het tweede scherm alleen het videogedeelte - niet de audio.

Soortgelijke gemonteerde films uit diezelfde tijd zijn echter wel volledig, dus met audio, te importeren. Ik heb in het verleden nog nooit "last van gehad" van zo'n probleem.

Wie kan me hierbij helpen ? Ik heb met behulp van het programma MediaInfo de metagegevens uit de twee verschillende films naast elkaar gelegd, maar behoudens de bitrates (ingesteld op variabel) zie ik geen enkel verschil.

Reacties

Bol schreef op 05.06.2025 om 13:39 uur

@gwmwillemsen

Hallo Gerard,

.....Ik heb met behulp van het programma MediaInfo de metagegevens uit de twee verschillende films naast elkaar gelegd, maar behoudens de bitrates (ingesteld op variabel) zie ik geen enkel verschil....

Kunt u mij aangeven onder welke audio codec uw oude MP4 bestanden zijn weggeschreven die wel beeld weergeven maar geen audio? Staat hier PCM en geen AAC LC of AC-3? Als dit PCM is dan wordt deze codec niet ondersteund door VDL2025 / Video Pro X16. Als u K-lite standaard zou installeren zou uw probleem verholpen moeten zijn, althans bij mij werkt het.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gwmwillemsen schreef op 06.06.2025 om 07:34 uur

Rob bedankt voor je reactie.

Beide bedoelde films hebben het audioformaat AAC LC (Advanced Audio Codec Low Complexity) en beide hebben de codec - ID m4p-40-2. Beide films kan ik gewoon inclusief geluid afspelen op mijn computer via Mediaplayer en VLC. Ik begrijp daarom ook niet de door jou aangedragen oplossing om K-lite te installeren.

Mijn probleem zit volgens mij in het Magix-programma. Wijzigt K-lite ook instellingen van Magix ? Kan ik de bewuste films na installatie van dit programma dan wel importeren op de tijdlijn ?

Sorry, ik ben een beetje huiverig om weer een ander programma te installeren op mijn pc zonder te weten of dit echt een oplossing brengt... . .

Gerard

Bol schreef op 06.06.2025 om 11:18 uur

@gwmwillemsen

Hallo Gerard,

.....Beide bedoelde films hebben het audioformaat AAC LC (Advanced Audio Codec Low Complexity) en beide hebben de codec - ID m4p-40-2....

Dat u beide films in Windows Mediaplayer, VLC, enz.. kan afspelen komt omdat deze wel over de benodigde codecs bezitten. Met welke Pro X versie wilt u uw films opnieuw samenstellen?

....Wijzigt K-lite ook instellingen van Magix?...

Nee, maar het maakt wel een tijdelijke *.wav hulpbestandje aan. Zie afbeelding.

....Sorry, ik ben een beetje huiverig om weer een ander programma te installeren op mijn pc zonder te weten of dit echt een oplossing brengt...

U kunt het pas echt zeker weten, als u het hebt uitprobeert.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PS. zie ook: geen geluid bij import van reeds gemaakte film

Laatst gewijzigd door Bol op 06.06.2025, 12:13, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-