importeren videoformaten in Magix film op DVD 8

SevenHills schreef op 12.01.2015 om 22:08 uur

Hallo,

Ik gebruik Magix film op DVD 8 /Versie 8.0.3.0. (c1) waarmee ik mijn oude S-VHS tapes wil digitaliseren en tevens minimaal wil monteren. Dat lukt me vrij aardig. Ik heb tevens opname`s van een HD camera die ik ook met dit programma monteer. Ik weet dat Video de Luxe bij uitstek het programma is maar voor dit werk kan ik me redelijk redden. Het is wel de bedoeling om tzt Video de Luxe aan te schaffen.

Het probleem waar ik tegen aan loop is het volgende:

In een project wil ik een mov bestand importeren welke ik van een vriend heb gekregen, dit is kennelijk niet mogelijk. Ik heb vervolgens het .mov bestand geconverteerd naar diverse andere bestandsformaten maar welke ik ook probeer het lukt me niet om het bestand te importeren. Als voorbeeld neem ik het .mpg bestand. Dit wordt wel geheel geïmporteerd (6 min.) echter ik krijg alleen aan het begin en aan het eind van deze 6 min. enkele frames te zien. Alles er tussen is geen beeld maar wel geluid. Het geïmporteerde .avi bestand 1 sec. geluid en geen beeld van deze 6 min. Alle geconverteerde bestanden kan ik met de juiste players gewoon afspelen. Wat doe ik verkeerd? Ik vermoed dat het met ontbrekende codecs heeft te maken maar weet dat niet zeker.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Peter

 

 

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 13:03 uur

Hallo Peter,

Lees dit eens door: http://www.magix.info/nl/waarom-kan-ik-een-.mov-bestand-aplle-4s-niet.knowledge.1087543.html?sort=newest&page=2

De linken die hier in staan werken niet meer omdat Magix de Website heeft veranderd. Als alternatief zou je deze kunnen proberen. http://www.filehippo.com/download_quicktime_alternative/

succes,

Rob

SevenHills schreef op 13.01.2015 om 13:38 uur

Hi Rob,

Dank voor je snelle reactie. Begrijp ik het goed dat dit de Quick time player is? Zit hier dan ook de codec in die Magix gebruikt in het programma Films naar DVD zodat ik de .mov file direct kan importeren op de tijdlijnmodus? M.a.w. wordt dit programma geimplementeerd in Magix? Dan zou conversie niet meer nodig zijn? Veel vragen voor iemand die nog uit het analoge videotijdperk stamt.

Wel bedankt voor je moeite.

Peter

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2015 om 13:45 uur

Hallo Peter,

Als je nu Quick Time Player van Apple op je computer heeft staan moet je deze verwijderen en QT lite 4.1.0 installeren. (Let op: Nooit updaten). Hier zou dan de codec die Magix gebruikt inzitten. Dus conversie is niet nodig. Ik zou zeggen probeer het.

Groet,

Rob

SevenHills schreef op 13.01.2015 om 13:59 uur

Hoi Rob,

Dank voor je wederom snelle reactie. Ik heb nog geen Quick Time Player op het systeem staan. Ik gebruikte Free video convertor voor het omzetten hetgeen overigens prima verliep.  Vanavond QT lite 4.1.0 installeren, de afloop ga ik hier zeker melden. Bedankt !!

Groet,

Peter 

SevenHills schreef op 14.01.2015 om 08:13 uur

Rob,

Bedankt voor de tip. Probleem is hiermee opgelost.. Het .mov bestand wordt zonder problemen geimporteerd. Dit in tegenstelling tot het veel grotere .mpg bestand. Daar zal ook best een oplossing voor zijn maar voor nu ben ik gesteld. Nogmaals dank.

Peter