instelling voor weergave op TV

wesp schreef op 09.10.2020 om 14:30 uur

Wat zijn de beste instellingen voor weergave op de TV. Ik ben bezig om bandjes van een digitale camrecorder te digitaliseren. In de standaardmodus is het op de TV een vierkant vlak. Wil graag het hele beeld gebruiken en dan zo duidelijk mogelijk. Nu zag ik dat je in instellingen verschillende mogelijkheden hebt voor Video Modus, Direct X( gebruik ja of nee en bij Programma heel veel instellingen zoals HDMI etc etc. Ik heb HDMI geprobeerd maar krijg dan geen volledig beeld.

PS Nog hartelijk bedankt voor de reactie over de firewire kaart. Ik heb een kaart ingebouwd dat is inderdaad heel simpel en met de juiste kabel werkt alles perfect onder Video Easy red uw video's

Bedankt alvast en fijn weekend

Wil Burgers

I.v.m privileges email adres verwijderd door moderator (mi-bo)

Reacties

mi-bo schreef op 09.10.2020 om 14:54 uur

@wesp

Beste Wil.

Dank voor Uw feedback.

Dat na het installeren van een Fire-wire insteekkaart het probleem is opgelost en dat U de dierbare beelden nu wel kunt digitaliseren .

Dan wat betreft de Tv.

De bandjes zijn 4:3 720:576

Als het goed is kan dit via een Tv instelling beeld vullen worden afgespeeld en anders het zijn oude beelden die in een formaat 4:3 zijn opgenomen en zal dit zo te zien zijn (stukje nostalgisch )

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Kees-Haremaker schreef op 11.10.2020 om 16:07 uur

Hallo Wil ik wil je waarschuwen om niet de oude 4x3 instelling te wijzigen want dan zullen de beeld verhoudingen van personen niet goed komen sleep de bestanden gewoon in een 16x9 formaat spoor en zet er een gekleurde achtergrond achter zodat de 4x3 goed blijft.
Natuurlijk mag je het doen zoals je het wilt maar dan zullen de personen wat dikker worden dan in werkelijkheid.
Mvg Kees

Bol schreef op 11.10.2020 om 18:27 uur

Hallo Wil,

Zelf heb ik in het verleden mijn 4:3 beelden omgezet naar 16:9.

Hoe? Zie de volgende beschrijving:

• start VDL op in 16:9
  • sleep uw 4:3 bestand naar de tijdlijn
  • klik op "niet aanpassen"
  • ga naar: Effecten / weergave / positie-grootte
  • zet de zoom op "135"
  • Het beeldmateriaal wordt van onderen en van boven wat opgerekt naar 16:9 formaat
  • Het beeldmateriaal is dan naar boven en naar beneden te bewegen.

Het beeldkwaliteit wordt hierdoor wel iets aangetast.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 11.10.2020, 19:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-