Kan files niet inladen. Programma loopt vast.

Peter-NIJS schreef op 06.01.2020 om 11:34 uur

Ik ben in het bezit van Video Deluxe 2015 Plus. Had vroeger een actioncam Drift Ghost S en heb steeds zonder problemen mijn filmen kunnen inladen en bewerken. Nu heb ik een nieuwe actioncam, namelijk een Drift Ghost 4K. Van het moment dat ik hiervan een file aanduid, ongeacht het 4K, 1080p of iets anders is, loopt het programma vast. Ik kan het alleen afsluiten via taakbeheer. Heb al verschillende geheugenkaarten gewisseld, er is voldoende ruimte, Windows 10, 64-bit, ramgeheugen 16 Gb en 1TB schijf. Video Deluxe werd al terug geherinstalleerd. Filmen van mijn Sony HDR-CX240E neemt hij wel aan. Zowel de Ghost S als de 4K zijn MP4-files. Waar zit de fout?

Reacties

mi-bo schreef op 06.01.2020 om 12:33 uur

@Peter-NIJS

Beste Peter.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Misschien is het niet mogelijk 4K beelden te importeren in MAGIX vdl 2015 Plus.

Met vriendelijke groet,

Michael

Peter-NIJS schreef op 06.01.2020 om 13:49 uur

Mogelijk. Magix heeft zojuist een filmpje opgevraagd. Ben benieuwd. Bedankt Peter

mi-bo schreef op 06.01.2020 om 14:33 uur

@Peter-NIJS​​​​​​

Beste Peter,

Dank voor Uw feedback,

Hopend dat U het antwoord gekregen van MAGIX Support op het Forum zet.

Met vriendelijke groet,

Michael

Peter-NIJS schreef op 06.01.2020 om 18:46 uur

Beste,

Het volgend antwoord gekregen van Magix. Ik heb de audio uitgevinkt en kan nu de files moeiteloos importeren.

Gezien mijn configuratie ook niet klein is, worden de beelden vloeiend afgespeeld.

Grtz,

Peter

"Zoals ik reeds eerder schreef, heb ik uw filmpje in VDL 2015,2016, 2020 en Pro X11 getest. Als ik uw filmpje op de tijdlijn van VDL 2015 en 2016 zet dan loopt deze, net als bij u, vast. Volgens mij komt dit, omdat VDL 2015/2016 de audio opnamen waarschijnlijk niet goed kan inlezen. Waarom dat zo is kan ik u niet zeggen. Als ik uw filmpje zonder audio op de tijdlijn zet speel deze schokkerig af, maar als ik het filmpje exporteer als een MP4 bestand zonder geluid dan is het beeld goed. Om het filmfragment zonder geluid op de tijdlijn te zetten, start VDL 2015 op en druk op de letter "Y" en u komt in Programma-instellingen en ga naar het tabblad Vide/audio en haal het vinkje weg bij "Video met geluid importeren"

In Vdl 2020 en Pro X dan gaat als goed en kan deze ook exporteren als een MP4 bestand met geluid. Het is wel zo, dat de beelden op de tijdlijn van VDL schokkerig kan afspelen, dit is afhankelijk van de configuratie van de PC."

corenlia schreef op 17.07.2020 om 14:20 uur

Mijn Video de Lux plus programma loopt tijdens het bewerken steeds vast heeel erg irritant.

mi-bo schreef op 17.07.2020 om 15:45 uur

@corenlia

Beste Corenlia.

Wilt U svp een nieuwe Topic aanmaken onder Uw eigen naam.

Dan blijft het Forum overzichtelijk.

M.vr.Gr.

Michael (Moderator ).