Kan waardebonnen niet activeren in Photostory DeLuxe 2018

Gerritje2 schreef op 06.12.2018 om 14:23 uur

Heb bij mijn bestelling 5 waardebonnen van 5 Euro gekregen ter besteding in de store. Op heel veel manieren heb ik geprobeerd om de waardebon te verzilveren ( één bon per bestelling) maar krijg steeds te zien dat ik ongeldige codes invul. Geprobeerd of ik bij een betaling van een onderwerp uit "vormgeving" van 4,99 Euro zoals elders te lezen alsnog de code kon invullen. Maar niets van dat alles, de betaling werd meteen uitgevoerd (via Visa) daar is men bij Magix dan wel weer snel in, terwijl ik nergens meer de code van de waardebon kon invullen. Wordt eigenlijk een beetje kriegel van de wijze waarop je bij Magix iets kan verzilveren zoals een waardebon. Wie heeft hiermee, het verzilveren van de gekregen waardebonnen, ook problemen gehad en heeft de oplossing? Vraag ook bij Magix neergelegd maar daar krijg te geen respons van.

Reacties

Gerritje2 schreef op 06.12.2018 om 14:29 uur

Het aantal gekregen waardebonnen moet zijn; 10 van 5,-Euro. Maar het probleem blijft het zelfde.

mi-bo schreef op 06.12.2018 om 17:18 uur

@Gerritje2

Beste Gerritje,

Heeft U hier al gekeken, vanuit hier kunt U het verzilveren

Mvg

Michael

Gerritje2 schreef op 06.12.2018 om 17:34 uur

Inderdaad, dat is het startpunt om al die mooie zaken te bestellen.Gewoon bestellen en betalen via bijv. VISA gaat uitstekend, je bent in een milliseconde van je geld af en je bestelling is ook binnen. Maar mijn verkregen waardebonnen worden constant geweigerd door het programma grrrrrrrrr. Maar uh, bedankt voor je reactie!

mi-bo schreef op 06.12.2018 om 17:44 uur

@Gerritje2

Beste Gerritje

heeft U de optie niet die aangegeven is in print daar zal waar bij mij 9 staat bij U 10 staan, van hieruit kunt U de bestelling doen ( gratis ) of heeft U 10 vouchers met een G3 nummer ontvangen bij de bestelling

Mvg

Michael

Bol schreef op 06.12.2018 om 18:12 uur

Hallo Gerritje,

Ik heb Photostory jl. geüpdatet, waar ik 10 waardebonnen met de G3 nummers erbij kreeg. Bij navraag bij Magix Support worden deze niet bijgeschreven bij Tegoed X Vrij te kiezen. De € 5.00 waardebonnen kan dan als volgt ingewisseld worden:

  1. klik op:
  2. maak een keuze uit de Store
  3. klik op Kopen en dan op Waardebon verzilveren
  4. Vul nu de waardeboncode in en klik op verder
  5. klik op: Nu kopen

Succes,

Rob

Gerritje2 schreef op 07.12.2018 om 09:03 uur

Dank allemaal voor het meedenken. Rob, zoals door u beschreven heb ik allemaal gedaan. Ik krijg steevast te zien dat ik de waardebon niet voor dat artikel mag gebruiken. Het gaat om de normale artikelen uit de store van bijv .4,99 Euro en volgens de stappen zoals u beschrijft. Dus hopeloos!

Gerrit.

Bol schreef op 07.12.2018 om 11:50 uur

Hallo Gerritje,

Dat wat je beschrijft was mij ook reeds opgevallen. Ik weet ook niet wat hiervan de beweegredenen zijn van Magix.

Groet,

Rob

Gerritje2 schreef op 07.12.2018 om 13:12 uur

Magix heeft nu gereageerd en verzocht om de nummers van de waardebonnen naar hen te sturen. Dus maar even afwachten wat voor fout er in zit. Er kunnen geen beweegredenen zijn van Magix want men adverteert met die waardebonnen. Met het importeren van de apps van Hitfilm ook problemen gehad. Met dank aan Hitfilm is het opgelost maar volgens een manier die je nergens in welke beschrijving van Magix kunt vinden. Magix is niet het meest gebruiksvriendelijke programma wat ik ken.

gerarda.debruin schreef op 27.12.2018 om 11:47 uur

bij mij zegt hij deze waardebonnen zijn al verzilverd terwijl ik nog niets gekocht heb

 

mi-bo schreef op 27.12.2018 om 12:25 uur

@gerarda.debruin

Beste Gerarda.

Misschien heeft Iemand anders zich met Uw serienummer aangemeld en deze verzilverd.

Mvg

Michael

Bol schreef op 27.12.2018 om 12:53 uur

Hallo Gerarda,

U kunt het beste contact op nemen met Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php. Zij kunnen e.a. voor u nakijken. Wij kunnen dat als forumleden niet.

Groet,

Rob

Gerritje2 schreef op 27.12.2018 om 13:14 uur

Hallo Gerarda, ik had het zelfde, steeds de melding dat ze al gebruikt waren. Uiteindelijk is het opgelost door steeds te proberen. Je moet de nummers wel met de hand invullen want knippen en plakken werkt niet. Ik kreeg ook van Magix het antwoord dat de minimale besteding vijf Euro was anders kon er niet verzilverd worden. Ik heb hierna diverse items van 3,99 gedownload en betaald via de gekregen bonnen. Dus onder de vijf uur werkt wel ondanks dat Magix verklaard dat dit niet kan. jammer wel dat je bij de bestelling van 3,99 meteen één Euro in waardebon kwijt bent want die wordt niet ergens bij geschreven. Van de vijftig Euro aan waarde blijft uiteindelijk zo`n veertig over. Magix heeft mooie programma`s maar sommige zaken daarom heen zijn soms een beetje vreemd.

Bol schreef op 27.12.2018 om 14:49 uur

Hallo Gerritje,

Ik heb het bij Magix Support aangekaart, dat ik de Design-elementen niet kon kopen met mijn waardebonnen. Ik kreeg een antwoord terug dat ik deze nu wel kon aankopen met mijn waardeboncodes. Ik heb zojuist Simple Geometry kunnen aankopen.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 27.12.2018 om 15:47 uur

@Gerritje2

Beste Gerritje.

Toch even een reactie op Uw schrijven van 27-12- 2018 om 13.14 uur.

Wat betreft het verzilveren van waarde coupon ( €5,00)zal wel een slip op het toetsenbord zijn van MAGIX het is maximaal €5,00 en niet minimum €5,00.

Fijn te lezen dat U Uw ervaring heeft gedeeld met Gerarda(wat U uit ervaring heeft gedaan (door herhaaldelijk proberen te activeren en dat het daarna wel mogelijk was om te bestellen )was volkomen nieuw voor mij en MAGIX lezers & gebruikers).

Dank daar voor.

Ik wens U veel montage plezier met het mooie MAGIX product,en een bruisend 2019.

Mvg

Michael

Gerritje2 schreef op 27.12.2018 om 16:17 uur

Beste mi-bo, de reactie van Magix op mijn vraag over de waardebonnen was "Uw codes zijn gewoon geldig en helaas kunt u deze inderdaad niet gebruiken bij bestedingen onder de 5 euro" Een item van 29,99 kopen met inwisseling was wel mogelijk maar dan moest er dus 24,99 worden bij betaald.Beetje vreemd als je nog voor een bedrag van veertig Euro aan waardebonnen over heb. Het zal allemaal wel maar dan denk ik; Magix maakt dat van te voren bekend en kom niet met die regels als je al hun fotoproduct hebt aangeschaft. In het verlengde hier van; er zou voor bijna 200 Euro producten van Hitfilm bij zitten.De plug in was moeilijk te installeren en Magix gaf aan geen hulp te verlenen bij producten buiten Magix om. Dus de maker van Hitfilm geïnformeerd en na een aantal mailsessie bleek er nog aanvullende zaken te moeten worden gedownload waarna het wel werkte. Vervolgens zijn de items van Hitfilm wel aardig maar niet hemelbestormend en zeker niet de waarde van bijna 200 Euro die Magix in zijn advertentie voor het product zet. Allemaal jammer want zoals eerder gezegd; het fotoproduct van Magix op zich zelf is goed.

Gerritje2 schreef op 27.12.2018 om 16:50 uur

Hallo Gerritje,

Ik heb het bij Magix Support aangekaart, dat ik de Design-elementen niet kon kopen met mijn waardebonnen. Ik kreeg een antwoord terug dat ik deze nu wel kon aankopen met mijn waardeboncodes. Ik heb zojuist Simple Geometry kunnen aankopen.

Groet,

Rob

 

Gerritje2 schreef op 27.12.2018 om 16:51 uur

Hallo Rob, fijn dat het gelukt is.

Bol schreef op 27.12.2018 om 17:23 uur

Hallo Gerritje,

Ik heb net alle mailtjes van Magix doorgelopen en zag dat ik nu al mijn waardeboncodes heb kunnen inwisselen. Ik heb ze ingewisseld voor de prijs tussen € 1,99 en € 4,99. Je heb inderdaad gelijk, dat je als een waardebon inwisselt van b.v. € 1,99 dat je dan € 3,00 kwijt bent. Dat vind ik ook een beetje misleidend. Misschien kaart ik dit ook nog eens aan bij Magix. Ik moet mijn Video Pro X10 weer upgraden / verlengen, maar daar zitten ook weer programma's bij die ik reeds bezit, daarom wacht ik liever nog even voor ik gebruik ga maken van de updategarantie.

Groet,

Rob

Aanvulling: 27-12-2018 om 23:20uur

Zoals ik nu kan beoordelen, worden er op dit moment geen waardebonnen meer meegeleverd bij nieuwe Magix producten.