lettergrote aanpassen bij sjablonen

Liwy schreef op 14.02.2020 om 18:11 uur

Wanneer ik een sjabloon voor aftiteling gebruik bestaande uit meerdere lijnen onder elkaar die een verschillende grote van letter hebben en ik wil de totale titel verkleinen of vergroten, dan veranderen de verschillende lijnen, die oorspronkelijk een andere grote hebben allemaal naar dezelfde grote. Dit lijkt mij een foutje in het programma. Of doe ik iets verkeerd en kan ik het oplossen.

Ik wil een andere lettergrote per lijn bewaren.

Groetjes

Liwy

Reacties

mi-bo schreef op 14.02.2020 om 21:34 uur

@Liwy

Beste Liwy.

De titel sjablonen die in het MAGIX pakket zitten zijn standaard geschreven.

Alleen de letters zijn te veranderen en evt de snelheid maar verder is het een vast geschreven thema.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Liwy schreef op 15.02.2020 om 10:27 uur

bedankt Michael voor uw antwoord.

Ik vind het toch wel spijtig dat die sjablonen enkel maar in de voorgekauwde versie te gebruiken zijn en volledig hun eigenheid verliezen als ze enkel maar in grootte moeten aangepast worden.

Dit is natuurlijk niet de fout van de mensen die op het forum helpen maar ik vindt dat het misschien mogelijk is dat enkele van de helpers via hun connecties bij Magix dit gebrek (volgens mij) kunnen aan stippen.

Groeten

Liwy

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 10:49 uur

@Liwy

Beste Liwy.

Dank voor Uw feedback.

Misschien kunt U met een beetje creativiteit van U zelf een mooie aftiteling maken en opslaan en de volgende keer weer gebruiken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Liwy schreef op 15.02.2020 om 12:08 uur

Met verder zoeken heb ik toch een juiste oplossing gevonden. De lettergrootte mag niet aangepast worden met " titel bewerken ". Dan worden al de tekstlijnen die oorspronkelijk een verschillende grootte hadden allemaal op dezelfde grootte geplaatst.

Plaats de titel op de juiste plaats en klik links zodat er een kader rond de titel komt die kan dan in zijn geheel verplaatst, vergroot of verkleind worden zonder dat het onderling verschil tussen de lijnen verandert.

mi-bo schreef op 15.02.2020 om 12:24 uur

@Liwy

Beste Liwy.

Dit is een goed bericht dat U zelf een oplossing heeft gevonden.

En nu verder met Uw mooie hobby filmen en monteren.

Met vriendelijke groet,

Michael