Meerdere bestanden ineens invoeren

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 12:52 uur

Video de Luxe plus, 2020. Lenovo laptop, Core i7, 2,6 GHz, 16 GB Ram, 64 bits. Ik ben een vakantiefilm aan het maken waarbij ik meerdere video opnames (Sony digitale camera) ineens in de tijdlijn wil importeren (storyboard modus, drag and drop)). Ik krijg de bestanden wel geselecteerd (kleuren blauw), maar alleen het 1e videobestand uit de selectie wordt geïmporteerd, de rest niet. Wat doe ik niet goed?

Reacties

Bol schreef op 01.04.2020 om 14:10 uur

Hallo Paul,

U selecteert alle gewenste filmbestanden (Blauw). Ga op een van de filmbestanden staan en houdt de linkermuisknop ingedrukt en sleep de filmbestanden naar de tijdlijn en laat de linkermuisknop los. Als het goed is, wordt dan alle geselecteerde bestanden op de tijdlijn gezet.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 14:19 uur

Hallo Rob. Als ik een aantal bestanden selecteer met de CTRL toets of m.b.v. shift worden ze blauw. Als ik daarna met de linkermuisknop op een van de geselecteerde bestanden klik, de muisknop ingedrukt houd en dan naar de tijdlijn sleep, wordt alleen het 1e van de geselecteerde bestanden geïmporteerd.

Bol schreef op 01.04.2020 om 14:27 uur

Hallo Paul,

U schrijft: "Als ik daarna met de linkermuisknop op een van de geselecteerde bestanden klik" Ik denk dat hier de fout zit. U moet niet klikken, alleen maar de linkermuisknop ingedrukt houden en dan slepen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 14:37 uur

Hallo Rob.

Ik had ook nog op een andere plaats (You Tube, Fabian Hüsken) dezelfde vraag geplaatst: van hem moest ik bij de instellingen van de film "automatisch proxybestanden maken" uitvinken. Nu werkt het importeren van meerdere bestanden wel. Wat hiervan de consequenties zijn, weet ik niet, maar vooralsnog kan ik weer verder. Fijn dat er door jullie zo snel en deskundig gereageerd wordt! Hartelijk dank en tot het volgende probleem, ha ha. Mvg, Paul

Bol schreef op 01.04.2020 om 14:52 uur

Hallo Paul,

Het maakt niet uit of "automatisch proxybestanden maken" aangevinkt staat of niet. Alleen het duur wat langer voordat uw filmbestanden op de tijdlijn geplaatst worden. Dit komt omdat er proxybestanden moeten worden aangemaakt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.04.2020, 15:43, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 01.04.2020 om 19:04 uur

Hartelijk dank. Resumerend: met aanvinken van "automatisch proxybestanden aanmaken" wordt bij mij alleen het eerste bestand geïmporteerd en als ik dit vinkje weghaal kan ik meerdere bestanden tegelijk importeren in de tijdlijn. MVG, Paul

Bol schreef op 01.04.2020 om 21:59 uur

Hallo Paul,

Zeer vreemd, dat het bij u niet werkt. Ik heb even een filmpje gemaakt, waarop u kunt zien, dat het weldegelijk mogelijk is om met proxy aan meerdere filmfragmenten op de tijdlijn te zetten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.04.2020, 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

p.morssinkhof schreef op 02.04.2020 om 10:50 uur

Hallo Rob,

Misschien dat het komt omdat ik alle bestanden op een WD Elements externe harde schijf heb staan en vandaar importeer? Ook mijn projectmap van deze film staat hierop. MVG,

Paul

Bol schreef op 02.04.2020 om 11:48 uur

Hallo Paul,

Het zou best kunnen, dat dit het geval is. Ik ga ook een test doen vanaf een externe schijf. Ik laat het je weten wat hiervan het resultaat is.

Groet.

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.04.2020 om 12:53 uur

Hallo Paul,

Verschillende testen uitgevoerd met Proxy aan en uit gevinkt. De testen zijn uitgevoerd op twee verschillende Pc's, meerdere externe schijven, die aangesloten zijn / waren op verschillende USB 2 en 3 poorten. Bij alle uitgevoerde testen, heb ik geen enkel probleem ondervonden. Ook niet via een van mijn WD Elements externe harde schijven.

Maar goed, uw probleem is (gedeeltelijk) opgelost door het vinkje weg te halen bij Proxy. U kunt in ieder geval verder met uw projecten samenstellen.

Mocht u nog vragen, dan verneem ik dat wel van u.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-