menustructuur wordt niet goed weergegeven na branden BD

Rob-Heijboer schreef op 15.10.2020 om 21:09 uur

Ik heb een vrij lange film op gesplitst in drie delen, de menustructuur en hoofdstukken zien er in de preview goed uit en werken ook. Project gebrand op BD en afspelen in een Sony 4K BD speler (UBP-X800M2), de menustructuur werkt echter niet naar behoren. Knoppen worden niet goed weergegeven en overspringen van deel 1 naar 2 en/of 3 werkt niet en kan alleen via de hoofdstukken gaan. Heeft dit te maken met het mogelijk niet compatibel zijn van VdL met deze 4K speler?

Reacties

Bol schreef op 15.10.2020 om 23:52 uur

Hallo Rob,

Zelf heb ik geen 4K BD speler, maar kan het probleem ook gereproduceerd worden, als ik de Blu-Ray schijf / ISO bestand afspeelt op mijn PC?

U zou best eens gelijk kunnen hebben, dat diskmenu's in VDL niet 4K compatibel zijn, omdat deze gemaakt zijn voor SD TV en HD TV. Zie https://www.attinternetservice.com/resources/sdtv-vs-hdtv-vs-4ktv/

U zou dit probleem ook kunnen voorleggen aan Magix Support. https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.10.2020, 00:03, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Rob-Heijboer schreef op 19.10.2020 om 12:45 uur

Probleem is opgelost, VdL opnieuw geïnstalleerd na deïnstallatie en verwijdering van diverse mappen/bestanden zoals aangegeven in de link mbt herinstallatie.

Bol schreef op 19.10.2020 om 13:40 uur

Hallo Rob,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem ten aanzien van het menustructuur is opgelost en dat de gebrande BD schijven nu weer goed afspelen op uw Sony 4K BD speler (UBP-X800M2).

Succes met het maken van uw projecten.

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.10.2020, 13:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-