Reacties

mi-bo schreef op 11.08.2020 om 12:07 uur

@jim-k

Beste Jim,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Misschien een vreemde vraag, wat is de bedoeling om van Uw project een Avi bestand te maken en op te slaan.

Waarom niet als Mpeg 4 exporteren en voor het branden van een Dvd Mpeg 2 bestand.

met vriendelijke groet,

Michael

Forum Moderator

Hier een link over MPV

https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/mpv

Wijziging aangebracht ivm meer info

Bol schreef op 11.08.2020 om 12:41 uur

Hallo Jim,

Een vraagje, waar komt het verkregen MPV bestand vandaan of hebt u een schrijffout gemaakt? Bedoelt u soms het MVP projectbestand? MVP staat voort Magix Video Project.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2020, 12:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

jim-k schreef op 11.08.2020 om 13:04 uur

Oh sorry voor de schrijffout bedoelde mvp

mi-bo schreef op 11.08.2020 om 13:10 uur

@jim-k

Beste Jim,

Mijn eerder gestelde vraag

"Misschien een vreemde vraag, wat is de bedoeling om van Uw project een Avi bestand te maken en op te slaan.

Waarom niet als Mpeg 4 exporteren en voor het branden van een Dvd Mpeg 2 bestand"

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Forum Moderator .

Wijzing aangebracht ivm meer info

Bol schreef op 11.08.2020 om 13:36 uur

Hallo Jim,

Dat vermoeden had ik al, dat het om een schrijffout zou gaan.

Als u het als een AVI bestand exporteert, dan wordt er geen compressie toegepast. U kunt uw project het beste exporteren als een Mpeg-4bestand.

Als u een uw MVP project bestand op bv. een DVD brand, dan wordt deze gelijk als een Mpeg (vob) bestanden gebrand.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2020, 13:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.08.2020 om 13:43 uur

Hallo Jim,

Ik heb een filmpje van 5gb via VDL 2020 geëxporteerd als een AVI bestand en deze werd bij 230 GB groot. Zie:

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

jim-k schreef op 11.08.2020 om 13:51 uur

Hi rob

ja dat bedoel ik vreemde zaak, als ik het bv converteer met movavi zit daar niet zoveel verschil in, hoewel die mvp niet kan converteren, het is niet mijn bedoeling om te branden maar gewoon te bewerken en af te spelen via een bestand rechtstreeks bv op de tv.

Bol schreef op 11.08.2020 om 14:09 uur

Hallo Jim,

Een MVP project bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen en is daarom alleen leesbaar in VDL 2020. Als u uw gemaakte filmpjes alleen maar op de TV afspeelt, dan is een Mpeg-4 bestand een juiste keuze.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2020, 14:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.08.2020 om 14:15 uur

@jim-k

Beste Jim.

Het is logisch als U een MAGIX bestand (opslag mvp ) wil converteren naar MOVAVI dat dit niet gaat werken.

Het zijn 2 geheel verschillende montage programma's die ieder zijn eigen codex gebruiken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

jim-k schreef op 11.08.2020 om 14:20 uur

Ok dank je voor de info

gr jim

Bol schreef op 11.08.2020 om 14:43 uur

Hallo Jim,

Ik wens je heel veel plezier met het samenstellen van uw filmpjes.

Groet,

Rob. 👍👍👍

PC -1-

PC -2-