Midi probleem

John-Neufeld schreef op 22.12.2025 om 15:06 uur

Geacht forum,

In Music Maker 2026 premium werkt midi niet meer naar behoren..

mijn usb midi keyboard wordt door MM herkend,

`toetsaanslagen worden in stilte herkend en worden weergegeven op het virtuele keyboard.

opnemen gaat ook in stilte

bij het afspelen zie en hoor ik het spoor wel, althans alleen als piano, ongeacht welk midi instrument gekozen is.

midi keyboard met zelfde usb kabel en poort werkt wel in een andere DAW, dus daar ligt het niet aan..

herinstallatie van MM heeft niet geholpen.

Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,

John Neufeld

Reacties

SP. schreef op 22.12.2025 om 17:03 uur

@John-Neufeld

bij het afspelen zie en hoor ik het spoor wel, althans alleen als piano, ongeacht welk midi instrument gekozen is.

🤔 Welk virtueel instrument is geladen op de betreffende track?

Which virtual instrument is loaded on the affected track?

John-Neufeld schreef op 22.12.2025 om 19:07 uur

het maakt niet uit welk instrument ik kies.

SP. schreef op 22.12.2025 om 23:35 uur

@John-Neufeld Upload alstublieft enkele screenshots waarop ik kan zien welke virtuele instrumenten in de trackheaders van uw projecten zijn geladen en of MIDI-opname is ingeschakeld. Anders kan ik niet verklaren waarom u alleen een piano hoort. Het enige wat ik kan bedenken is dat er geen instrumenten zijn geladen en dat uw MIDI-input rechtstreeks naar de Microsoft GS Wavetable Synth is gegaan, die een pianogeluid afspeelt op Programma 1.

Please upload some screenshots where I can see which virtual instruments are loaded in the track headers of your projects and if MIDI recording is enabled. Otherwise I cannot explain why you only hear a piano. The only thing I can think of is that no instruments are loaded and that your MIDI input directly went to the Microsoft GS Wavetable Synth, which plays a piano sound on Program 1.