Mijn computer herkent niet mijn VHS recorder. Het gaat om versie 2022.

rob-meijer schreef op 24.12.2025 om 17:06 uur

Computer draait op Windows 11. Dell computer 64 bit. Sony VHS recorder wordt niet herkend in het startscherm van Video saver.

Aansluitingen allemaal OK.

Aanwijzingen in eerdere bijdrages uitgeprobeerd.

Heb ik hiervoor een driver nodig?

Vriendelijke groet, Rob

Reacties

SP. schreef op 24.12.2025 om 23:19 uur

@rob-meijer De nieuwste versie van de video-opnamesoftware vereist geen stuurprogramma, omdat deze automatisch wordt gedetecteerd door Windows 11. Oudere apparaten kunnen echter problemen ondervinden. Welke versie gebruikt u? Controleer ook of u programma's toegang hebt gegeven tot uw microfoon en webcam in de beveiligingsinstellingen van Windows. Als dit niet is toegestaan, kan het programma geen video-opnames maken met de video-opnamesoftware.

The latest version of the video capture software doesn't require a driver, as it's automatically detected by Windows 11. However, older devices may experience issues. Which version are you using? Also, check whether you've granted programs access to your microphone and webcam in Windows security settings. If this isn't allowed, the program won't be able to record video using the video capture software.

rob-meijer schreef op 26.12.2025 om 18:45 uur

Dank voor uw snelle reactie. Ik heb een Dell Desktop XPS8930 Ram 16GB 64 Bit Windows 11 home. De videograbber is zichtbaar in Apparaatbeheer camera's. In privacy/beveiliging zijn alle toegangen voor camera AAN. Echter in het programma zelf bij importeren van video's van analoge bronnen kom ik niet VERDER.

Bol schreef op 27.12.2025 om 13:33 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

U schrijft in een van uw eerdere antwoorden, dat u Video Saver Versie 2022 begin december hebt aangekocht. Dit is onjuist. Deze is volgens mij nooit door Magix aangeboden wel Video Saver Versie 2023!! Deze wordt nu aangeboden als MAGIX Red uw video's! zonder jaartal !!

Maar goed, wij zijn alweer iets verder gekomen, alleen u hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag: "Welke versie gebruikt u"? Start het Video Saver en ga naar Hulp / Over Magix Video Saver.

Sluit de recorder nog niet aan een doe dan het het volgende, zie filmpje:

Als dit wel lukt, dan moet u het echt zoeken in de aansluiting van uw Sony VHS recorder. Hebt u al eens een andere scart-adapter uitgeprobeerd? Vraagje wat is het type Sony VHS recorder?

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Aanvulling: speelt u Sony VHS recorder nog goed af via een TV?

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2025, 10:26, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 28.12.2025 om 17:56 uur

Rob, dank voor de uitgebreide reactie. Het is inderdaad de versie van 2023. Ik werd op het verkeerde been gezet omdat op de doos geen jaartal staat, maar op de DVD het jaartal 2022.

Op het door jou gevoegde filmpje is het mogelijk om op "volgende" te drukken. Dat is in mijn programma al niet mogelijk. Ik kom niet verder.

De VHS recorder is een Sony SLV-SE710 en best al oud.

Als ik hem via de scartuitgang met de meegeleverde videograbber aansluit op de USB ingang van mijn Samsung TV, krijg ik via source keuze USB geen beeld.

Moet ik daarvoor een andere kabel gebruiken, zoals scart.naar HDMI?

Vriendelijke groet

Rob

Bol schreef op 28.12.2025 om 18:16 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Ik heb ook nog een Samsung TV (15 jaar oud) met een Scart-kabel aansluiting. Maar u zou het zeker eens met een Scart naar HDMI kunnen proberen. Ik heb daar geen ervaringen mee. Maar niet geschoten is altijd mis.

Hebt u het gedaan zoals ik u het laat zien in het filmpje? U moet alleen de USB video omzetter in een van USB poort stoppen. Dus zonder kabels.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 29.12.2025 om 20:09 uur

Ha Rob

Ik heb je advies opgevolgd en meerdere USB poorten geprobeerd met alleen de USB converter. Echter geen resultaat.

Heb vandaag een AD converter aangeschaft om van Scart naar HDMI de VHS recorder aan te sluiten op de TV. Dit werkte prima. Goed beeld. Het ligt dus niet aan de VHS recorder. Verder ook nog geprobeerd in Magix Video Easy. Geen resultaat.

Het lijkt dus aan de computer te liggen. De USB converter is zichtbaar in apparatenbeheer onder camera's. In de instellingen zijn alle toestemmingen voor de camera functie aan programma's gegeven. Het blijft dus nog een raadsel.

Vriendelijke groet

Rob

Bol schreef op 29.12.2025 om 20:17 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Op afstand is het moeilijk om te beoordelen wat er bij u fout gaat.

Wat is uw computerconfiguratie?

• Welke processor
  • Welke Videokaart
  • Windows versie
  • Ram geheugen

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 30.12.2025 om 18:18 uur

Hallo Rob, hopelijk kun je dit lezen

Groet, Rob

Bol schreef op 03.01.2026 om 15:08 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Dell computers hebben zo haar eigen manier van drivers updaten. Zie: Drivers en downloads | Dell Nederland

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 05.01.2026 om 19:40 uur

Beste Rob, ik heb de drivers geupdate via de door jou voorgestelde shortlink naar Dell.

Helaas heeft dat niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ook het opnieuw installeren van het Magix programma levert geen resultaat op.

Ik heb wel OBS-sudio gedownload en geinstalleerd. En dat werkt.

Magix Video saver gaat het dus voor mij helaas niet worden.

Dank voor je inspanningen en advies.

Vriendelijke groeten

Rob

Bol schreef op 06.01.2026 om 18:41 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Als een ander programma wel een goed resultaat geeft, dan moet u daar bij blijven. Vraagje, gebruik je wel de Magix Video USB video omzetter? Zelf vermoed ik van niet!!

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 07.01.2026 om 11:07 uur

Dag Rob. Je vermoeden is niet juist. De complete set is aangeschaft bij de webshop in Duitsland. Jammer dat je daaraan twijfelt.

Vriendelijke groet, Rob

Bol schreef op 07.01.2026 om 11:39 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Ik denk dat je mij niet goed hebt begrepen. U hebt Magix Video Saver aangeschaft via Magix Duitsland. Dit bestaat uit een Magix USB Video omzetter en het Video Saver programma. Mijn vraag is/was of u de Magix USB Video omzetter samen met OBS-studio kan gebruiken. Ik hoop dat ik nu duidelijker ben.

Groet,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

rob-meijer schreef op 07.01.2026 om 15:46 uur

Sorry dat ik het niet goed begreep (-: Ja de Magix Video omzetter gaat samen met OBS-studio. De omgezette MP4 bestanden op mijn externe harde schijf kan ik vervolgens optimaliseren in één van mijn Magix programma's.

Vriendelijke groet, Rob

Bol schreef op 07.01.2026 om 16:05 uur

@rob-meijer

Hallo Rob,

Bedankt voor uw terugkoppeling. Ik ben er vanuit gegaan, dan u Welke Magix Video Deluxe programma's hebt u nog meer. U kunt dan ook één van deze VDL programma gebruiken om via de Magix Video USB omzetter uw Sonyfilms te importeren.

Succes,

Rob (forum moderator)

PS. ik heb een vermoeden dat er server problemen zijn bij Magix

Laatst gewijzigd door Bol op 07.01.2026, 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-