MPEG-4 Codec

Jean-Marie-CLOET schreef op 21.09.2019 om 19:06 uur

Plots niet meer in staat om een bestaand project te open omdat de gebruikte filmfragmenten niet meer op de tijdlijn te krijgen zijn.

Er word steeds gevraagd om de MPEG 4 Codec online te activeren.

Programma heropstarten opstarten als administator brengt geen oplossing.

Via extra inhoud installeren de MPEG 4 mainconcept aan gekocht ( 4,99€)

Mail ontvangen met bestelnummer en dan activeringscode ingevuld in popupvenster voor activeren.

Blijf steeds fout melding activering mislukt.

Zie hier mijn foutmeldingen en instelling info en verduidelijking.

Mercie voor eventuele hulp.

Grts

Jean-Marie

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 20:07 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean- Marie,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

heeft na het nog een keer activeren ook geprobeert via administrator te openen en te installeren

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 21.09.2019 om 20:14 uur

Beste Jean-Marie,

U schrijft: "Programma heropstarten opstarten als administator brengt geen oplossing." Na het opstarten hebt u toen de Mpeg-4 codec opnieuw gedownload en geinstalleerd? Zo niet, dan moet u dit alsnog doen.

Groet,

Rob

Jean-Marie-CLOET schreef op 21.09.2019 om 20:19 uur

Beste Michael, Merciekes voor uw raad. Tijdens iedere poging om te activeren krijg ik de melding dat dit mislukt is.De melding spreekt steeds om het eens te proberen via administrator, wat ik uiteraard ook reeds meerde malen geprobeerd heb, zonder sc6.

Reeds programma opnieuw geherinstalleerd, brengt geen oplossing.

Het videodelux.ini bestaand ook meermaals verwijderd, geen succes.

Programma ook eens gedeactiveerd en dan opnieuw geactiveerd, geen sc6

Begin zo een beetje einde raad te geraken terwijl ik wel dringen moet kunnen verder werken. ;-)

Maar ik hoop toch nog op een goeie oplossing.

grts

jm

mi-bo schreef op 21.09.2019 om 20:26 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean -Marie,

als U MAGIX vdl opstart en zet een stukje mpeg4 ( M2Ts, of AVCHD )op de tijdlijn en U bent online krijgt U de melding om online te activeren, dit gebeurd direct .

En kunt U gaan werken met MAGIX vdl.

sc6

Met vriendelijke groet

Michael

wijzing aangebracht i.v.m toevoegen PNG

Jean-Marie-CLOET schreef op 21.09.2019 om 20:29 uur

Beste Rob, via " extra inhoud installeren " het geselecteerde " MPEG 4 Codec mainconcept via de bovenstaande downloadknop gedownload. je ziet efkes iets draaien op het scherm....Wnnr je dan sellectie installeren drukt krijg je keuze scherm wat u al dan niet wenst te installeren. Dit reeds meerdere malen uitgevoerd, helaas zonder sc6 achteraf.

Bol schreef op 21.09.2019 om 20:40 uur

Hallo Jean Marie,

Mpeg-4 en Mpeg-4 mainconcept zijn twee verschillende codexen. U moet het Mainconcept downloaden vanaf meer programmacomponenten. Klik onderin op "selectie installeren"

Succes,

Rob

Bol schreef op 21.09.2019 om 21:15 uur

Hallo Jean Marie,

Om het mpeg-4 mainconcept te downloaden en te installeren hebt alleen zin als er een Nvdia videokaart in de PC zit. Als er een Intel HD videokaart in de Pc zit, is het zelfs af te raden om het mainconcept te installeren.

Groet,

Rob

Jean-Marie-CLOET schreef op 22.09.2019 om 11:14 uur

Beste Rob / Michael,

Vandaag reeds tweemaal programma opnieuw geïnstalleerd helaas zonder resultaat.

Programma was: Video deluxe Premium (2017) en werd iedere keer terug geïnstalleerd vanaf het download bestand dat ik eind 2016 had gedownload.

Op heden bijkomend probleem: nu bij opstart van het programma het zich plots automatisch terug sluit.

Ten einde raad op heden de trail versie 2020 geïnstalleerd daar ik beetje onder druk sta.

Nu kan ik voorlopig mijn huidige project proberen af te werken zonder voorlopig uit te voeren daar de trail versie maar max 3min. bedraagt, terwijl het project reeds meer dan 10 minuten is.

 

Helaas vermoed ik dat de aankoop van de versie " 2020" jammerlijk genoeg de enige oplossing zal zijn, wat ik uiteraard betreur.

In ieder geval dank u voor de aangeboden hulp.

grts

Jean-Marie

 

 

 

mi-bo schreef op 22.09.2019 om 11:32 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean - Marie,

Dat U een al wat oudere versie had van MAGIX vdl Prem , zag ik nadat U de print stuurde van 21.09.2019 om 20.29 uur.

U kunt toch gebruik maken van de upgrade service, ( optie download )dan wordt Uw eigen serie nummer die U nu heeft weer gebruikt in het nieuwe pakket,

Een andere oplossing is alles van MAGIX vdl 2017 Prem van Uw Pc verwijderen en alles opnieuw installeren,en kijken of het dan wel weer werkt het mooie MAGIX product MAGIX vdl 2017 Prem.

Als U het project ( ten ) in aparte mappen heeft opgeslagen, kunt U na evt koop van MAGIX vdl 2020 Prem gewoon verder gaan met het bewerken van Uw projecten

Ik wens U veel succes met Uw besluit, en daarna veel montage plezier ( er zitten veel mooie nieuwe producten in de nieuwe versie zoals een eigen reisroute programma die al zeer uitgebreid is MTM geheel in de taal waarin U het MAGIX product installeer).

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 22.09.2019 om 11:51 uur

Hallo Jean-Marie,

Het is zeer spijtig te moeten lezen, dat u zoveel problemen ondervindt bij het her-installeren van uw oude versie VDL 2017. Ga eens naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht). Zoek dan in Mijn Account / Mijn producten naar het installatieprogramma. Download en installeer VDL 2017 met dit bestand. Volgens mij zitten hier alle door u verkregen updates in.

Succes,

Rob

PS. voor het opnieuw installeren verwijdert eerst alle geïnstalleerde VDL versies, dit om conflicten te voorkomen

Jean-Marie-CLOET schreef op 22.09.2019 om 11:55 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean - Marie,

Dat U een al wat oudere versie had van MAGIX vdl Prem , zag ik nadat U de print stuurde van 21.09.2019 om 20.29 uur.

U kunt toch gebruik maken van de upgrade service, ( optie download )dan wordt Uw eigen serie nummer die U nu heeft weer gebruikt in het nieuwe pakket,

Een andere oplossing is alles van MAGIX vdl 2017 Prem van Uw Pc verwijderen en alles opnieuw installeren,en kijken of het dan wel weer werkt het mooie MAGIX product MAGIX vdl 2017 Prem.

Als U het project ( ten ) in aparte mappen heeft opgeslagen, kunt U na evt koop van MAGIX vdl 2020 Prem gewoon verder gaan met het bewerken van Uw projecten

Ik wens U veel succes met Uw besluit, en daarna veel montage plezier ( er zitten veel mooie nieuwe producten in de nieuwe versie zoals een eigen reisroute programma die al zeer uitgebreid is MTM geheel in de taal waarin U het MAGIX product installeer).

Met vriendelijke groet

Michael


Michael,

Uw tip van ALLES van de pc te verwijderen heb ik gisteren uitgevoerd. Zelfs cleaning programma gebruikt die alsook het register van de pc opschoont. Dit alles zonder resultaat maar met het bijkomend probleem dat het programma start maar plots terug sluit. Ik vermoed dat tijdens de installalatie van het programma automatisch overgeschakeld werd naar een nieuwere versie zodoende dat mijn vorige product Nr niet meer compatibel is of was.

Uiteraard werk deze proefversie 2020 nu prima met de beperkingen.

Ter info: Daar ik reeds enkel Adobe cloud producten gebruik twijfel ik nu sterk of ik niet beter overschakel naar Adobe Premiere Pro.

Mss weet ik dat na een paar slapeloze nachtjes. ;-);-)

grts

Jean-Marie

 

 

Jean-Marie-CLOET schreef op 22.09.2019 om 12:02 uur

Hallo Jean-Marie,

Het is zeer spijtig te moeten lezen, dat u zoveel problemen ondervindt bij het her-installeren van uw oude versie VDL 2017. Ga eens naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht). Zoek dan in Mijn Account / Mijn producten naar het installatieprogramma. Download en installeer VDL 2017 met dit bestand. Volgens mij zitten hier alle door u verkregen updates in.

Succes,

Rob

PS. voor het opnieuw installeren verwijdert eerst alle geïnstalleerde VDL versies, dit om conflicten te voorkomen

Hallo Jean-Marie,

Het is zeer spijtig te moeten lezen, dat u zoveel problemen ondervindt bij het her-installeren van uw oude versie VDL 2017. Ga eens naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht). Zoek dan in Mijn Account / Mijn producten naar het installatieprogramma. Download en installeer VDL 2017 met dit bestand. Volgens mij zitten hier alle door u verkregen updates in.

Succes,

Rob

PS. voor het opnieuw installeren verwijdert eerst alle geïnstalleerde VDL versies, dit om conflicten te voorkomen

Beste Rob,

Deze manier van herinstalleren heb / had ik nog niet gedaan, waarvoor dank.

Dit maak uiteraard mijn beslissing om wat te doen nog moeilijker daar ik mss reeds de proef versie 2020 draaiende heb.

Zouden deze twee versie naast elkaar ( afzonderlijk ) draaien denkt u?

Dan kan ik dit nog efkes proberen deze avond.

Thx

Grts

Jm

 

 

 

 

mi-bo schreef op 22.09.2019 om 12:02 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean-Marie.

Dank voor Uw Feedback.

Als U toch de Engelse kant opgaat,misschien is het mooie VEGAS 17 Pro iets voor U( iets goedkoper dan ADOBE PREMIERE PRO) ook als 365 systeem te koop.(huur-koop)

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m.verkeerde naam AVID moet VEGAS zijn

Bol schreef op 22.09.2019 om 12:43 uur

Hallo jean Marie,

Dit forum is om mensen te helpen met zijn of haar problemen met Magix programma's. U kun altijd op een later tijdstip bekijken of u een ander pakket wilt / kan aanschaffen.

Nu een antwoord op uw vraag. U hoeft de proefversie VDL 2020 niet te verwijderen, deze kan gewoon naast VDL 2017 draaien. U moet wel VDL 2017 verwijderen, deze zou wel conflicten kunnen opleveren. Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis.

Succes,

Rob

Jean-Marie-CLOET schreef op 22.09.2019 om 12:54 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean-Marie.

Dank voor Uw Feedback.

Als U toch de Engelse kant opgaat,misschien is het mooie AVID 17 Pro iets voor U( iets goedkoper dan ADOBE PREMIERE PRO) ook als 365 systeem te koop.(huur-koop)

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael


Beste Michael,

AVID 17 Pro , ken ik tot op heden niet, graag dank voor de tip.

Uiteraard zou ik wel graag bij Magix blijven daar ik reeds het programma voldoende ken.

Bij een ander en nieuw programma hangt daar uiteraard terug een bepaalde leerperiode aan vast wat ik ook wel eventueel graag wenst te vermijden.

Dus efkes nadenken denk ik.. :-)

grts

Jm

 

 

mi-bo schreef op 22.09.2019 om 13:51 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste Jean-Marie.

Dank voor Uw Feedback,

VEGAS werkt niet het zelfde als MAGIX vdl maar is wel van MAGIX.

Meer zoals Adobe Première werkt

Met vriendelijke groet.

Michael

 

abbak schreef op 23.09.2019 om 11:22 uur

Hallo,

Heeft u al contact opgenomen met de technische ondersteuning van MAGIX?
Zo niet, dan zal ik u adviseren om dat te doen.

 

https://support2.magix.com/customer/nl/request

Jean-Marie-CLOET schreef op 23.09.2019 om 22:32 uur

Hallo,

Heeft u al contact opgenomen met de technische ondersteuning van MAGIX?
Zo niet, dan zal ik u adviseren om dat te doen.

 

https://support2.magix.com/customer/nl/request


Heb ik reeds gedaan. is voorlopig nog lopende.

 

Jean-Marie-CLOET schreef op 14.10.2019 om 19:21 uur

Ter info.

Tot op heden en na PC-overname door Support Magix , voorlopig geen oplossing.

We blijven hopen tot..

Grts

Jm

 

 

mi-bo schreef op 14.10.2019 om 20:29 uur

@Jean-Marie-CLOET

Beste JM,

Dank voor Uw feedback.

Dan maar eventjes rustig afwachten.

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 14.10.2019 om 21:03 uur

Hallo JM,

Het is jammer dat Erik niets heb gevonden, aan de andere kant zou het programma gewoon moeten werken. Zelf zit ik te denken, dat bij u een ander programma dan Magix de boosdoener is. Vraagje hebt u toevallig Nero 12 of hoger op uw labtop staan? In het verleden konden deze programma niet met elkaar overweg. Laat het mij weten.

Groet,

Rob

Jean-Marie-CLOET schreef op 14.10.2019 om 21:44 uur

Hallo JM,

Het is jammer dat Erik niets heb gevonden, aan de andere kant zou het programma gewoon moeten werken. Zelf zit ik te denken, dat bij u een ander programma dan Magix de boosdoener is. Vraagje hebt u toevallig Nero 12 of hoger op uw labtop staan? In het verleden konden deze programma niet met elkaar overweg. Laat het mij weten.

Groet,

Rob

 

Jean-Marie-CLOET schreef op 14.10.2019 om 21:46 uur

Nee Rob , ik heb geen Nero 12 staan.Enkel de gewone W;Defender. En sedert het probleem ook CCleaner erop gezet om eens PC op te schonen...Helaas ..