MPEG versus MP4

plagge schreef op 16.03.2026 om 15:00 uur

In het programma VDL 26 doet zich het volgende probleem voor. Als ik de productie in MPEG laat renderen zie ik af en toe (vooral bij overgangen) flitsen en of een korte trilling in het beeld. Als ik probeer dit op te lossen door nog een keer te renderen wordt het alleen maar erger (meer plaatsen met genoemde storing)

Laat ik renderen in MP 4 dan is de film prima zonder haperingen. Iemand een idee hoe dat kan? En vooral wat de oplossing is. Groet Geertjan.

Reacties

Bol schreef op 16.04.2026 om 16:20 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Door privé omstandigheden heb ik op uw vraag niet kunnen antwoorden. Helaas kan ik uw probleem niet kunnen reproduceren. Kunt u mij een filmpje toe mailen, zodat ik e.a. 1 op 1 kan beoordelen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 16.04.2026 om 18:01 uur

Hallo Rob, Ik heb geprobeerd de fout te reconstrueren maar dat is ook mij niet meer gelukt. Ik denk dat met het verstrijken van de tijd er " iets" in het systeem op zijn plek is gevallen. We zullen maar zeggen dat het probleem zichzelf heeft opgelost. Toch bedankt voor jouw tomeloze inzet. Groet, Geertjan

Bol schreef op 16.04.2026 om 22:14 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het kan altijd gebeuren dat er "iets" in het systeem fout is gegaan. Soms lost sommige problemen automatisch op door bv. een update, computer opnieuw op te starten of het programma terug te zetten op de standaardwaarden. Wat er precies aan de hand is geweest, daar zullen we nu niet meer achter kunnen komen. Ik wens u veel succes met het samenstellen van uw productie en het exporteren als MPEG.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-