Music maker werkt met 10 sec vertraging

POELMANS-DANNY schreef op 21.08.2025 om 11:46 uur

Toen ik Windows 11 heb geïnstalleerd werkt mijn programma bij elke klik met 10 sec met vertraging,( dus ook keyboard ) ,heb nu mijn oude laptop terug gebruikt waar het wel perfect werkt ,is het de schuld van win 11 ,al de andere programma’s werken correct

Hp desktop LG070F1Core i5 werkgeheugen 16

Mvg Danny klant van 2007

Reacties

SP. schreef op 21.08.2025 om 12:41 uur

@POELMANS-DANNY Dit wordt veroorzaakt doordat andere programma's tegelijkertijd met Music Maker het klembord benaderen. Sluit ze allemaal (zoals klembordbeheerders, schermlezers, enz.). Zorg er daarnaast voor dat je de tekstcursorindicator uitschakelt in de toegankelijkheidsinstellingen van Windows. Dit is een bekende oorzaak die Music Maker enorm vertraagt. Je kunt Music Maker ook als administrator uitvoeren door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling op het bureaublad te klikken.

Voor zover ik weet, wordt deze bug veroorzaakt door de versie van het QtFramework die de ontwikkelaars van Magix gebruiken om Music Maker te ontwikkelen. Ze moeten deze vervangen door een nieuwere versie, maar dat is nog niet gebeurd, ook al is deze bug al jaren bekend.

This is caused by other programs accessing the clipboard at the same time as Music Maker. You need to close them all (things like clipboard managers, screenreaders etc.). Additionally, make sure you disable the Textcursor Indicator in the Windows Accessibility settings. This is a known cause that slows Music Maker down to a crawl.Alternatively, it might help to run Music Maker as administrator via a right click on the desktop shortcut.

To my knowledge, this bug is caused the the version of the QtFramework the developers of Magix use to develop Music Maker. They need to replace it with a newer version, but they haven't done it yet, even if this bug is known for years by now.