MusicEditor 3

jos-s schreef op 15.01.2026 om 10:20 uur

Beste allemaal,

Ik gebruik Magix Video deLuxe 2026 premium. Ik heb Windows 11. Deze heeft een update gedaan en nu werkt MusicEditor 3 niet meer. In het verleden heb ik deze problemen ook al gehad met updates van Windows. Ik heb de mogelijkheden die ik toen heb gekregen ook nu weer gebruikt, maar ik krijg het programma niet werkend. ik krijg steeds het volgende te zien: Het programma kon niet worden gestart. Misschien is de installatie-directory beschadigd. Een nieuwe installatie van het programma zou het probleem kunnen verhelpen. Als deze fout nogmaals optreedt, neem dan contact op met de Support. Foutcode: -6

Het is een oud programma en niet uitgebreid. Andere programma's zijn veel uitgebreider. Ik gebruik het programma alleen om stukjes muziek te knippen van 7 seconden die ik dan bij een afbeelding plaats en dat gaat dan heel snel.

Ik heb van alles geprobeerd:

Eigenschappen → Compatibiliteit

Zet vinkjes bij:

✔ Programma als administrator uitvoeren

✔ Compatibiliteitsmodus → Windows 8

Toepassen → OK

➡️ Start daarna Music Editor opnieuw.

Dit werkt ook niet.

Magix 3d maker 7 en Music Maker heb ik ook opnieuw moeten installeren. De andere programma's die bij Magix horen heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat ik de hele tijd bezig ben geweest om MusicEditor weer werkend te krijgen.

Bij program files zit MusicEditor bij Magix erbij. Maar ook van hieruit krijg ik hem niet gestart.

Hopelijk hebben jullie nog een eenvoudige oplossing voor mij.

Alvast weer heel erg bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Jos

Reacties

Bol schreef op 16.01.2026 om 15:57 uur

@jos-s

Hallo Jos,

Zie voor Music Editor 3 (foutcode -6) eens deze link: MAGIX Helpcentrum - Foutcode -6

Voor voor Magix 3d maker de afbeelding en het filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2026, 16:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 16.01.2026 om 20:31 uur

Hallo Rob,

Dankjewel voor je antwoord. Even voor de duidelijkheid. Magix 3d maker 7 en Music Maker heb ik opnieuw moeten installeren en die doen het beide nu weer. Was niet duidelijk in mijn bericht. Helaas, lukt MusicEditor 3 nog steeds niet. Ik heb naar de link 'die jij gestuurd heb gekeken, maar het programma kan ik niet terugvinden in het configuratiescherm. Dus verwijderen kan ik het niet. Daar heb ik ook al vaak naar gekeken, want dan had ik dat als eerste gedaan. Vreemd, want alle andere programma;s die ik op de laptop heb staan, staan er wel in. In het bestand "installation.ini" in de map C:\ProgramData\MAGIX\[Programmanaam]\installation.ini kan ik installation.ini niet vinden. Ik start het programma op, zoals in jouw filmpje te zien is, maar dan verschijnt steeds het volgende: Het programma kon niet worden gestart. Misschien is de installatie-directory beschadigd. Een nieuwe installatie van het programma zou het probleem kunnen verhelpen. Als deze fout nogmaals optreedt, neem dan contact op met de Support. Foutcode: -6

Hopelijk heb je nog een andere tip voor mij, want voor de kleine stukjes muziek te bewerken is dit een fijn programma.

Met vriendelijke groet,

Jos

jos-s schreef op 16.01.2026 om 20:35 uur

Ik heb wel in C:\ProgramData\MAGIX\[Programmanaam]\ installLauncher.exe staan en install.cfg staan.

jos-s schreef op 18.01.2026 om 11:48 uur

Hallo Rob,

Ik heb Magix Video deLuxe 2026 premium opnieuw geïnstalleerd en nu loopt het programma wel. Het is alleen vervelend dat ik steeds alles opnieuw in Magix moet aanpassen. Maar helaas niets aan te doen.

Bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Jos

Bol schreef op 18.01.2026 om 16:42 uur

@jos-s

Hallo Jos,

Eerst nog even een antwoord op Magix (Xara) 3D Maker 7 uit 2011.

Zie eens deze link in het Engels: Xara 3D Maker 7

Wat betreft Music Maker, dit is een zelfstandig Muziek programma. Welke versie hebt u geïnstalleerd?

....Ik heb wel in C:\ProgramData\MAGIX\[Programmanaam]\ installLauncher.exe staan en install.cfg staan.....

Kijk eens bij:

...Het is alleen vervelend dat ik steeds alles opnieuw in Magix moet aanpassen. Maar helaas niets aan te doen.....

Wat moet u steeds aanpassen??

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 20.01.2026 om 00:36 uur

Hallo Rob,.

Magix 3d maker 7 en Music Maker heb ik na de update van Windows ook opnieuw moeten installeren en die doen het beide nu gelukkig weer. Is gewoon vervelend war Windows doet.

Bij de nieuwe installatie van Magix moet ik weer alle instellingen aanpassen. Dat is vervelend.

Met vriendelijke groet,

Jos

Bol schreef op 22.01.2026 om 15:37 uur

@jos-s

Hallo Jos,

Als u een Magix programma opnieuw installeert, dan wordt het programma met de Magix standaardinstellingen geïnstalleerd. U moet dan zelf uw gemaakte programma instellingen naar wens weer terugzetten. Druk eens op "Y" en u kunt via het tabblad Weergave de programma instellingen wijzigen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

jos-s schreef op 22.01.2026 om 19:43 uur

Hallo Rob,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

José Stickelbruck