muziek niet eerst te beluisteren in Photostory 2024

funnnbiker schreef op 24.09.2023 om 17:13 uur

Gisteren 2024 geïnstalleerd. Ik was flabbergasted. In 2023 kon je muziek nog via een workaround beluisteren in de media pool. Voorheen werkte dat perfect. Ik had verwacht dat dit nu wel opgelost zou zijn, een jaar geleden al aangemeld, maar ze hebben kans gezien om het nog verder te verzieken. De workaround, slepen naar preview, werkt niet meer. Er is een audio tab, waarin het werkt zoals het moet zijn, maar daar kan ik geen koppeling maken naar mijn eigen muziek collectie. Ik heb als enige mogelijkheid gevonden om terug te gaan naar oude weergave. Ongelooflijk, ik ben echt pissed off. Ik werk al sinds 2010 met Magix, maar dit is echt te gek Hopelijk is er een oplossing of doe ik iets verkeerd

 

Reacties

Bol schreef op 24.09.2023 om 18:01 uur

@funnnbiker

Hallo Funnbiker,

Ik heb het vermoeden, dat iets verkeerd doet. U kunt weer als ouds u muziek af via de afpeelknop in mediapool voorbeluisteren. zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling: 24-09-2023 om 18:08 uur

Zo maakt u een snelkoppeling naar uw muziekmap

funnnbiker schreef op 24.09.2023 om 18:22 uur

Dag Rob

Bedankt voor je snelle reactie. Altijd top en met passie bezig. Jij werkt nu in “ oude weergave”. Dat werkt bij mij ook, maar daar koop je natuurlijk niet elk jaar een update voor. In de mode Photo Explorer werkt de media pool veel sneller en fijner met mijn foto’s. In deze modus werkt het niet met audio. Muziek of geluiden spelen niet in af in de preview. Ook niet met je vorig jaar aangereikte work around. Muziek slepen in preview scherm en op play drukken. Er is in de Photo Explorer modus een tabblad Audio, waar je muziek kunt beluisteren en of in tijdlijn plaatsen, op de manier zoals het in de oude weergave werkte. Als je hier, in het tabblad Audio , een verwijzing naar je muziek en geluiden kunt maken werkt het zoals het hoort. Hopelijk is het nu duidelijk wat er mis is. Ik hoor graag van je. Gr Rob

Bol schreef op 24.09.2023 om 18:37 uur

@funnnbiker

Hallo Funnbiker

In Photo Explorer doet het zo. U klikt op huidige map toevoegen en u map wordt al een snelkoppeling toegevoegd. zie afbeelding

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

funnnbiker schreef op 24.09.2023 om 18:40 uur

Dag Rob

we begrijpen elkaar niet. Je staat nu in Photo Explorer. Probeer nu eens een muzieknummer te beluisteren. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Bol schreef op 24.09.2023 om 18:56 uur

@funnnbiker

Hallo Funnnbiker,

Ik begrijp u maar al te goed. Het is ook in Photo Explorer mogelijk om uw muziekbestanden voor te beluisteren. Ik maak hiervoor straks een filmpje van. Ik ben nu even wat anders aan het doen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

funnnbiker schreef op 24.09.2023 om 18:58 uur

Fijn, dat mijn probleem duidelijk is. Ik wacht rustig af. Gr Rob Het werkt in ieder geval anders dan in 2023.

Bol schreef op 24.09.2023 om 22:05 uur

@funnnbiker

Hallo Rob,

Zoals beloofd, hier een afbeelding en het beloofde filmpje.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

funnnbiker schreef op 24.09.2023 om 22:16 uur

Dag Rob

jij bent onmisbaar. Ik vind de manier van werken niet perfect, maar prima bruikbaar. Ik had dat niet gevonden, anders dan bij toeval. Ik begrijp niet dat Magix het niet mogelijk maakt om een link naar je eigen muziek content in het tabblad audio the maken. Vind ik vooral jammer omdat het programma in de dertien jaar die we het nu gebruiken zoveel stabieler en professioneler is geworden. Ik wil je opnieuw bedanken voor je tijd en effort. Helemaal top. Mijn oprechte dank. Gr Rob
 

Bol schreef op 25.09.2023 om 14:56 uur

@funnnbiker

Hallo Rob

Bedankt 👍 voor het compliment.

Persoonlijk vind ik, dat beide opties zoals het voor beluisteren van audio en het openen van een willekeurige map in de Photo Explorer modus uitstekend mee te werken is. Het is wel even wennen, maar u zult hier zeker snel aan gewend zijn. U kunt zelfs al uw bestanden rubriceren nu in uw favoriete en onderverdelen in diverse categorieën.

Via Brower (verkenner) kunt u van alle mappen een directe snelkoppeling maken, zodat u zeer snel en zonder omweg naar de gewenste map kan gaan.

....Ik begrijp niet, dat Magix het niet mogelijk maakt om een link naar je eigen muziek content in het tabblad audio te maken.....

Als ik het goed ziet en begrijpt wordt deze audio tab door Magix voorbehouden voor de door uw aangekochte c.q. verkregen audiobestanden.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

funnnbiker schreef op 25.09.2023 om 16:12 uur

Dag Rob

Er is zeker mee te werken, als je het weet te vinden en enige routine krijgt. Ik zal de Duitse handleiding 2024 eens downloaden. De bijgeleverde is van 2023. Dat is eigenlijk wat ik bedoel, slordigheden, niet helemaal gereed, enzovoort. Persoonlijk zou ik liever iets meer per jaar betalen, maar dat het dan ook af is en gereed om naar de markt te gaan. Gelukkig hebben we jou en kan ik, wij normaal verder werken met Magix PhotoStory. Anders zou de ergernis zo groot worden, dat ik andere software aan zou kopen, vrees ik. Nogmaals bedankt!!!!

 

Bol schreef op 25.09.2023 om 16:39 uur

@funnnbiker

Hallo Rob,

Dit is bekend bij Magix Duitsland. Ik ga dit als moderator nog een keer melden. Maar zie eens deze link: Photostory deluxe (magix-hub.com)

Groet, Rob

gpkhulsman schreef op 11.11.2023 om 20:17 uur

Hallo,

Ik ondervond hetzelfde probleem, maar ontdekte bij toeval dat als je rechtsboven de mediapool bij weergave (streepjes) op ''oude weergave" klikt, je in de mediapool een lijst met (eigen) muzieknummers krijgt die je ook kunt voor beluisteren en invoegen op de tijdlijn. Als je op diezelfde plek op Photo Explorer klikt gaat het weer naar de oorspronkelijke weergave.

Misschien bruikbaar..

 

Groetjes

Gerard

Bol schreef op 11.11.2023 om 23:34 uur

@gpkhulsman

Hallo Gerard,

Wat u beschrijft klopt. Als je op drie puntjes klikt en overschakelt van Photo Explorer naar de Oude weergave kan je net als voorheen een MP3 bestand afspelen◄ in het Previewscherm vanuit de Mediapool.

Maar de vraagstelling van @funnnbiker is / was, dat je in Photostory 2023 in de Photo Explorer weergave een MP3 bestand vanuit de Mediapool naar het previewscherm kon slepen en dan laten afspelen zonder gebruikmaking van de tijdlijn. In Photostory 2024 was deze manier van afspelen niet meer mogelijk. Maar in Photostory 2024 moet je nu het MP3 bestand met de linkermuisknop vanuit de Mediapool slepen naar afspeelknop ► en daarop klikken. Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator