Na herinstalatie wordt 4:3 weergegeven en niet alles wordt herkend

Reacties

sipke schreef op 01.06.2018 om 23:35 uur

Kwam op een backupschijf een testfile op formaat 3GP tegen. Die is keurig 16:9.

mi-bo schreef op 02.06.2018 om 10:51 uur

Sipke.

Bedankt voor Uw antwoord.

Na lezen dat er via" pb" contacten zijn,

Wens ik U veel succes met het vinden van de juiste oplossing

Groeten

Michael.

Bol schreef op 02.06.2018 om 11:22 uur

Hallo Sipke,

Helaas kan ik je op dit moment niet verder helpen. Ik heb al mijn kennis met jou en dit forum gedeeld, zodat andere forumleden "met kennis van zaken" je ook verder zouden kunnen helpen.

Ik bedank je in ieder geval voor het vertrouwen, dat je in mij heeft gesteld en mocht ik toch nog een oplossing hebben, dat meld ik dit weer op het forum.

Fijn weekend,

Rob

2x gewijzigd i.v.m. taalfouten

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2018, 11:54, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.06.2018 om 12:13 uur

in elk geval bedankt voor je hulp. Ik heb net met een cardreader files overgezet, maar met hetzelfde resultaat. Ook veranderen van 1080p naar 1080i helpt niet.

Bol schreef op 02.06.2018 om 18:06 uur

Hallo Sipke,

Hoe spelen de mts files, die je met de cardreader overgezet heeft op je PC, af via Windos "Films en TV". Als dat goed is, dan ligt het zeker niet aan je mts files.

Heb je VDL 16, na het opnieuw installeren, ook nog geactualiseerd (laatste update).

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2018, 18:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.06.2018 om 18:54 uur

Nee het ligt zeker niet aan de files. Uploaden via cardreader geeft hetzelfde resultaat. Vreemd is dat alle andere bestanden wel goed lezen, maar die ik nodig heb niet. Nogmaals VDM instaleren, misschien helpt het.

Bol schreef op 02.06.2018 om 19:11 uur

Maar ook actualiseren (updaten)

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.06.2018 om 20:00 uur

Je heb ook nog geen antwoord gegeven, hoe deze mts afspelen in een ander video afspeelprogramma. Zoals Bv.Windos "Films en TV".

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2018, 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.06.2018 om 20:59 uur

Ja mijn antwoord van 18.54. et gebruik van de cardreader maakt geen verschil.

Bol schreef op 02.06.2018 om 21:50 uur

Ja, daar bedoel je volgens mij VDL 16 toch mee? Hoe spelen deze mts files af in VCL player. Is dit ook op 4:3 format?

Laatst gewijzigd door Bol op 02.06.2018, 21:55, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.06.2018 om 21:56 uur

Ja bestanden overzetten met cardreder gaat net zo slechts als met het Panasonic programma. Ben nu bezig VDL opnieuw te installeren en wat je zei over de updates............... Toen ik VDL op deze pc zetten had ik internet nog niet voor elkaar. Laat ik hopen dat daar het wonder zit.

Bol schreef op 02.06.2018 om 22:00 uur

Wanneer je VDL 26 opnieuw heb geinstalleerd, start het prgramma op en ga dan naar hulp / actualiseren?

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 02.06.2018 om 22:09 uur

Volgens mij gaf hij het zelf aan, maar ik kon daar niet aan toegeven. Zal het nu zeker (handmatig doen)

sipke schreef op 03.06.2018 om 00:25 uur

De update werkt niet. Ik krijg een popup dat er een fout zit in de magixofa_udll. Aantal keer opnieuw gedaan, maar niks. Is dit een fout op de server of in mijn pc?

Bol schreef op 03.06.2018 om 10:55 uur

Hallo Sipke,

Ik zou niet kunnen vertellen, waarom je nu ineens deze foutmelding krijgt.

Installeer je VDL 16 vanaf een DVD of de downloadversie?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 03.06.2018 om 12:39 uur

Ik instaleer vanaf een DVD. Kan me niet voorstellen dat er een beschadiging in zit, de normale installatie gaat probleemloos, maar de update weigert. Heb het geprobeerd met uitgeschakelde virusscanner maar ook dat werkt niet.

Liwy schreef op 03.06.2018 om 15:28 uur

Dag Sipke,

Ik heb niet zoveel kennis en ervaring als Rob, maar ik denk dat van het begin alles moet onderzocht worden.

Daarom stelt Rob de vraag hoe uw oorspronkelijke opnamen afspelen.

Om dit te weten is het best dat je de opnamen van uw SD kaart of intern geheugen van uw camera kopieert naar een map op uw pc. Wanneer je een opname vanuit die map bekijkt met Windows mediaplayer of een ander videoprogramma, welk formaat zie je dan?

Hopelijk is dit een stapje naar de oplossing van uw probleem.

sipke schreef op 03.06.2018 om 15:41 uur

Dank voor je aangeboden hulp, maar dit is allemaal al geprobeerd. In het kort is het zo dat alle MTS bestanden die in welke map dan ook zitten als 4:3 zichtbaar zijn. Alle andere bestanden geven wel 16:9 beeld. Daar komt bij dat een update nodig voor win 10 niet wil downloaden. De stap naar aankoop van een andere programma komt een stap dichterbij.

sipke schreef op 03.06.2018 om 16:54 uur

Heb de software via een download geinstalleerd en ook nu weigert het de bewuste update te instaleren. Het resultaat is dus nog altijd dat MTS files als 4:3 aangezien worden. NB. Een proefversie van een ander pakket werkt prima.

mi-bo schreef op 03.06.2018 om 19:43 uur

Sipke,

toch een reactie,

ik ben geen computer techneut, wel een MAGIX Freak.

Het is niet mogelijk om het programma MAGIX vdl 16 Plus na het installeren te updaten.( wel moet mpeg2 codex worden geactiveerd anders kan er niet worden gebrand ).geen update meer aanwezig naar 10 jaar standaard installatie is voldoende.

hieronder wil ik u laten zien als onder Windows 10 in MAGIX vdl 16 Plus een project wordt ingeladen ( MTS bestand. ) dit als 16:9 wordt aangegeven.

een kleine bijdragen dat mpeg4 kan worden geëxporteerd en afgespeeld ( gisterenavond opgenomen met een Smartphone.

groeten

Michael

sipke schreef op 03.06.2018 om 22:33 uur

Mijn MTS bestanden hebben tot ca een week geleden ook als 16:9 zichtbaar geweest en werken met magix is erg mooi. Wel moet het werken en met de fout die ik nu heb zit ik met de handjes in het haar.

mi-bo schreef op 04.06.2018 om 10:38 uur

Sipke,

er zijn vele wegen die naar Rome lijden/ leiden.

Mijn ( advies ) route is i.v.m probleem met installeren van MAGIX vdl 16 plus voor Windows 10

ga (zoeken in Windows )( vergroot glas links onderin naast Windows starten ) naar C:\ProgramData\MAGIX\video_ ( hier zal Uw programma te vinden zijn )

klik dit open en verwijder de map helemaal gezien er toch niets bijzonder in staat,

Ga naar configuratiescherm mijn programma en verwijder hier alles wat met MAGIX vdl 16 Plus heeft te maken,

sluit Pc af en start weer op, nu staat er geen MAGIX vdl 16 plus meer op w Pc.

ga naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen met e-mail adres en wachtwoord bekend bij MAGIX en zoek onder mijn producten MAGIX vdl 16 Plus op.

Activeer P2 serienummer, en ga naar installatie programma installeer dit ( 245 Mb ) dan staat er een trial versie van MAGIX vdl 16 Plus op Uw Pc, activeer met P2 nummer en installeer ook dit wordt gevraagd de mpeg2 codex.

Nu staat zonder extra's MAGIX vdl 16 Plus op Uw Pc.

klik dit open.

klik hier op bestand importeren., en importeer mts vanuit Uw bestand naar de tijdlijn,in storyboard modus

klik dan op bewerken rechts boven en de tijdlijn modus gaat open

werkt dit allemaal dan kunt U via help/hulp gratis download en installeer alle extra functies, dit is ook mogelijk via Uw DVD.

succes.

Groeten

Michael

aan wijziging aangebracht( storyboard modus ) i.v.m.meer info

sipke schreef op 04.06.2018 om 13:05 uur

Ook via de knop bestand importeren gaat het niet goed. Wel is het zo dat direct na het openen van de map de fragmenten zichtbaar zijn op 16:9. Echter zodra je ze importeert zie je ze weer als 4:3 in magix. Het maakt geen verschil of ik het programma via een downloadversie instaleer of vanaf de DVD en verwijder eerst alle bestanden die met magix te maken hebben Dit is de foutmelding die ik op het scherm krijg als ik na installatie het programma wil actualiseren.

Bol schreef op 04.06.2018 om 13:18 uur

Hallo Sipke,

Je kan het programma nog wel 10x de-installeren en installeren, maar daar lost je het probleem niet mee op. Je schrijft, dat bij openingen van VDL 16 alles goed gaat, maar als je een MVD projectbestand inlaad dan gaat het mis. Dat kan wel eens kloppen, omdat je MVD projectbestand corrupt is. Lees dit stukje een uit de handleiding van VDL 16.

Als het hier om het MVD projectbestand gaat, zit er niet anders op dan een nieuw project te maken, want een MVD projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen.

Succes,

Rob

@mi-bo VDL 15plus kan ik nog steeds de laatste update binnenhalen. Waarom dan niet van VDL 16?

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2018, 13:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-