naar begin fragment springen

Sabine-Debel schreef op 25.01.2020 om 12:43 uur

Hallo,

Is het mogelijk om met een toets rechtstreeks naar het begin van het fragment waarmee je bezig bent te springen en niet telkens naar het begin van de film, want als ik op het pijltje rewind druk, gaat de rode 'cursor' naar het begin van de film.

Ik moet dus zelf telkens mijn rood pijltje verschuiven en mikken naar het begin van het fragment.

Vriendelijke groeten,

Sabine

Reacties

Bol schreef op 25.01.2020 om 13:02 uur

Hallo Sabine,

Op de tijdlijnmodus is dit volgens mij niet mogelijk. Maar als u overschakeld naar de storyboardmodus, dan kunt met de pijltjestoets naar het begin van een filmfragment springen. Als u wederom op de tijdlijnmodus klikt staat de afspeelmarker op de gewenste plaats

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 25.01.2020 om 13:17 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine,

Toets de Y toets in dan ziet U deze optie zet een vinkje bij "Werking Spatie balk "

Dan blijft de Spatiebalk op punt van bekijken en de andere balk loopt verder.

Misschien is dit de bedoeling.

Sc6

Michael

Sabine-Debel schreef op 25.01.2020 om 14:03 uur

Dag Rob en Michael,

Het vinkje had ik al eerder aangepast, dat was inderdaad al een hele verbetering.

Het lukt zoals je zegt via de storyboardmodus, maar dat is ook wat omslachtig als je telkens moet switchen.

Het is misschien een tip waarmee de programmamakers rekening kunnen houden wanneer ze een nieuwe versie uitbrengen of updaten. Want dat is toch wel gemakkelijk als je met een groot project bezig bent.

Bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes Sabine

Sabine-Debel schreef op 25.01.2020 om 14:13 uur

Of als je met je muiswiel vooruit of achteruit scrolt in je fragment, dat de rode cursor dan meebeweegt, dat zou ook gebruiksvriendelijk zijn volgens mij.

Maar verder werk ik graag met Magix hoor 👍

Bol schreef op 25.01.2020 om 14:18 uur

Hallo Sabine,

Mijn oplossing is inderdaad wat omslachtig, maar het werkt wel. Wij als forumleden hebben geen invloed op de programmamakers. Want dit forum is een forum voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Groet,

Rob

Sabine-Debel schreef op 25.01.2020 om 14:24 uur

Dit forum is wel een groot pluspunt voor de programmamakers. Zeker met zo'n bekwame gebruikers als jullie 🙂.

mi-bo schreef op 25.01.2020 om 14:48 uur

@Sabine-Debel

Beste Sabine.

Dank voor Uw feedback.

Daar MAGIX vdl een veelzijdig programma is zijn er vele mogelijkheden om tot een mooi eind resultaat te komen.

m.a.w ieder individu kan op zijn eigen manier met het mooie product werken wat voor hem het beste is vaak is het eindresultaat het zelfde.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

cjhharemaker schreef op 30.01.2020 om 15:19 uur

Hallo Sabine, als je in de film de afspeelmarker op het punt zet waar je hem wil hebben kijk even op het plaatje

Hier zie je het linker pijltje wijst naar het symbool hoofdstuk marker plaatsen dan zie je een vlaggetje verschijnen bij de afspeel marker dan kies je een volgende plaats met de afspeelmarker en je drukt weer op het symbooltje bij de linker pijl en vervolgens, deze handeling krijg je ook als je de sneltoets SHIFT + ENTER gebruikt
Als je nu op een vlaggetje met de rechter muistoets klikt dan kan je de marker ook een naam geven
Als je nu naar de volgende hofdstukmarker vanaf het begin wilt, dan druk je met de sneltoets ALT + Pagedown en naar de vorige ALT+ Page Up
En als je alle markers in één keer wilt wissen druk je op CTRL + ALT + ENTER
De lijst van sneltoetsen is te vinden door bij Help te zoeken
Mvg Kees

cjhharemaker schreef op 14.02.2020 om 14:22 uur

Hallo Sabine, nog eens even terug gezocht een heel snelle methode is als je de aanwijzer op een door jou bepaalde plaats zet en dan op de toets <I> (Hoofdletter i) te drukken dan de aanwijzer naar het einde van je bepaalde gedeelte te zetten en dan de Hoofdletter O te drukken.
Als je nu op <SHIFT>+I drukt gaat de aanwijzer naar het begin en m.b.v. <SHIFT> + O gaat hij naar het einde van dat stukje. zie bijgaande lijst van sneltoetsen binnen Magix

Menu Bewerken

Ongedaan maken

Ctrl + Z

Herstellen

Ctrl + Y

Objecten knippen

Ctrl + X

Objecten kopiëren

Ctrl + C

Objecten invoegen

Ctrl + V

Objecten dupliceren