Reacties

Bol schreef op 01.05.2026 om 13:16 uur

@Jos-Jeurninck

Hallo Jos,

Welkom op het Magix forum.

Waarom uw videofiles niet woorden weergegeven, dat kan ik hiervandaan niet zeggen, daarvoor hebben wij meer informatie nodig.

Zoals:

• Wat is uw PC configuratie?
  • Met welk Video Deluxe versie werkt u nu

Zie mijn persoonlijk bericht aan u.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2026, 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Jos-Jeurninck schreef op 01.05.2026 om 16:06 uur

Ik kan de file niet uplouden (krijg een fout melding.

Kan bestand zo afspelen en dan heb ik beeld en Geluid maar in het programma zie en hoor ik niets.

ik heb een sceenshot gemaakt.

Bol schreef op 01.05.2026 om 18:02 uur

@Jos-Jeurninck

Hallo Jos,

Zie nog eens mijn persoonlijk bericht. U moet uw filmfragmenten uploaden via WeTransfer?

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.05.2026 om 23:19 uur

@Jos-Jeurninck

Hallo Jos,

Bedankt voor het doormailen van een filmfragment. Het antwoord is, dat VDL 2026 de AVC Intra codec niet ondersteund. Als ik hetzelfde filmfragment op de tijdlijn van Pro X17 zet, dan krijg ik de volgende melding. Zie afbeelding.

Wat u zou kunnen doen is om uw filmfragment te converteren met Handbrake

Rob (moderator)

PC -1-

PC -2-

Jos-Jeurninck schreef op 02.05.2026 om 08:08 uur

Bedankt voor een oplossing Rob, zo kan ik weer verder. Ik hoop dat in update dit wel mogelijk wordt. dan gaat het nog sneller.

gr. Jos

Bol schreef op 02.05.2026 om 13:49 uur

@Jos-Jeurninck

Hallo Jos,

Het doet mij deugd om te lezen dat u met mijn gegeven oplossing weer verder kan. De AVC intra codec zal voor zover ik het weet niet via VDL 2026 update worden toegevoegd. Dit heeft met de licentierechten te maken!! Maar misschien kunt u via de instellingen van uw Canon R6 mark III het op een andere bestandsinstelling zetten.

Rob (moderator)

PC -1-

PC -2-

Jos-Jeurninck schreef op 05.05.2026 om 13:23 uur

Hoi Rob,

Bedankt.

Ja ik heb de instelling in de Kamera aangepast en nu werkt het goed.

Top ik dacht dat ik die goed had staan maar schijnbaar niet dus.

Dus nogmaals bedankt.

Bol schreef op 09.05.2026 om 12:05 uur

@Jos-Jeurninck

Hallo Jos,

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Fijn weekend,

Rob (moderator)

PC -1-

PC -2-