nieuwe pagina toegevoegd: foutmeldingen mobile usability

Janice schreef op 05.01.2019 om 13:11 uur

Ik ben gebruiker van MAGIX Web Designer Premium 11.2.4.40985  DL x64, op een HP All-in-one 23-k300nd met Windows 10 Home, versie 1803, build 17134.472.

Losjes gebaseerd op een met het programma meegeleverd sjabloon heb ik een responsieve website gemaakt. Deze functioneert voor mijn doel goed genoeg (voor kleine praktijk alternatieve geneeskunde, niet zijnde mijn hoofdberoep). Als ik diverse SEO-checkers erop loslaat is de score alleszins redelijk. En via mijn website krijg ik genoeg aanloop van nieuwe klanten.

Kort geleden heb ik een nieuwe pagina toegevoegd, nl. een privacyverklaring. Dat heb ik gedaan (zoals ik ook deed bij de eerste bouw) door een bestaande pagina te dupliceren en de tekst en plaatjes aan te passen. Tot mijn verbazing krijg ik nu van “Google Search Console Team” alleen voor deze nieuwe pagina de volgende foutmeldingen:

  • Viewport not set to "device-width"
  • Text too small to read
  • Clickable elements too close together

Voor de andere 9 pagina’s van mijn website krijg ik deze foutmelding niet. Heeft iemand een idee waarom één pagina, die in wezen een duplicaat is van een andere 'foutloze' pagina, deze foutmeldingen geeft?

Het gaat om deze pagina:

www.voetreflexologie-reiki.nl/privacyverklaring.htm

Alvast veel dank voor de hulp en een goed weekeinde,

Janice

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2019 om 13:26 uur

@Janice

Beste Janice,

Welkom op het MAGIX.INFO. Forum,

Uw oproep gelezen, als ik de link www.voetreflexologie-reiki.nl/privacyverklaring.htm aanklik krijg ik dit via Google te zien, zonder probleem.

Mvg

Michael

Janice schreef op 05.01.2019 om 13:56 uur

Dag Michael,,

Dank je wel, ook voor de snelheid van je reactie. Zelf zie ik ook geen gekkigheid, dus ook niet als ik op een smartphone of tablet kijk. Des te minder begrijp ik van deze foutmeldingen. Het blijft gek dat de foutmeldingen alleen voor deze ene pagina worden gegeven, niet voor de andere.

Misschien moet ik me er verder niets van aantrekken. Maar ik hou niet van foutmeldingen, zeker niet van (voor mij) onverklaarbare... (Mijn bijbaantje is wel alternatieve genezer, maar mijn hoofdberoep is controller 😉)

Vriendelijke groet,

Janice

Bol schreef op 05.01.2019 om 14:17 uur

Hallo Janice,

Zelf wil ik ook altijd een verklaring hebben, wat de oorzaak van een foutmelding kan zijn. Misschien hebt u hier wat aan. https://www.seroundtable.com/google-search-console-report-survey-25147.html

Zie ook: https://support.google.com/webmasters/answer/9063469?hl=en

Groet,

 

Rob

mi-bo schreef op 05.01.2019 om 14:55 uur

@Janice

Beste Janice,

Dank voor Uw Feedback.

Ik kan Uw bezorgdheid begrijpen

Krijgt U deze melding op het moment dat U het publiceer naar de Website.

Wie is Uw Webhosting, misschien zit daar het beveiliging probleem.

Mvg

Michael.

Janice schreef op 05.01.2019 om 18:56 uur

@Rob,

Dank je wel. Goed om wat meer te lezen over de betekenis van de melding en over eventuele 'fixes'. Ik ga kijken of ik het goed genoeg begrijp om te implementeren 🙃

@Michael,

Ook dank aan jou. De foutmeldingen van "Google Search Console Team" betreffen een gepubliceerde website. Het publiceren zelf vanuit Magix gaat foutloos. Ik host mijn website 'elders' (niet bij/via Magix). Ik kan inderdaad bij mijn hosting service navraag doen.

Het blijft gewoon vreemd dat die 'mobile usability'-issues maar één pagina betreffen.

Fijne avond!

Janice

 

mi-bo schreef op 06.01.2019 om 10:25 uur

@Janice

Beste Janice.

Dank voor Uw Feedback.

Hopend op een reactie van U als er meer duidelijkheid is, en de oplossing op het Fotum zet.

Mvg

Michael

Bol schreef op 07.01.2019 om 14:56 uur

Hallo Janice,

Ik heb uw probleem voorgelegd aan iemand, die er veel verstand van heeft. Hij heeft de topic gelezen, maar kon geen betere informatie geven dan dat er al in de topic te lezen is.

Wel schreef hij mij: "Voor zover ik kan zien, is de foutmelding van Google een "vals-positieve" boodschap die kan worden genegeerd. De mobiele Variante, die Janice publiceerde, lijkt in orde te zijn."

Groet,

Rob

Janice schreef op 07.01.2019 om 17:43 uur

Dag Rob, wat attent van je, dank je wel!

Ik heb zelf nog in mijn browser via "paginabron weergeven" kunnen constateren dat de viewport setting er wel degelijk (correct) in staat. En wel voor alle pagina's, dus ook waar de foutmelding over gaat. Daarom heb ik eerst maar bij Google opheldering gevraagd hoe ze voor die ene pagina tot een foutmelding komen. Ben benieuwd! Als ik daar meer van hoor laat ik dat natuurlijk nog weten.

Vriendelijke groet,

Janice

 

Bol schreef op 07.01.2019 om 18:28 uur

Hallo Janice,

Graag gedaan. Ik ben net als u zeer benieuwd waar Google mee komt. De persoon, aan wie ik uw probleem heb voorgelegd, zou hier zeker ook benieuwd naar zijn.

Groet,

Rob

Janice schreef op 17.01.2019 om 19:49 uur

Goedenavond allen,

Hierbij een update.

Zoals gezegd heb ik bij Google aangeklopt, d.w.z. op 7 januari jl. heb ik via de feedback-button in Google Search Console mijn vraag voorgelegd (kort gezegd: hoezo probleem, ik zie geen probleem, en waarom maar op één pagina? Maar dan beleefd 😉). Tot nog toe geen reactie.

Maar! Afgelopen zondag heb ik maar eens (ook in Google Search Console) een "validate fix" gestart, met -eindelijk- vandaag als uitkomst dat de fixes succesvol zijn geweest. Welke fixes dat waren? Geen idee. Ik heb niets gedaan. Je zou haast denken dat Google wel degelijk iets met mijn feedback heeft gedaan.

Het blijft wat onbevredigend dat niet duidelijk is geworden wat er aan de hand was en hoe het probleem is opgelost. Als ik meer tijd had zou ik daar mijn tanden nog in zetten, maar ik hou het er maar bij dat ik blij ben dat ik geen foutmelding meer krijg.

Tot zover maar weer. Allen nog bedankt voor de input en wie weet tot schrijvens!

Vriendelijke groet,

Janice

mi-bo schreef op 17.01.2019 om 20:45 uur

@Janice

Beste Janice,

Dank voor de Feedback,

Het is en blijft vreemd, misschien wel "Fake News"

Succes met het verder uitbreiden van Uw Website.

Mvg

Michael

 

 

 

 

Bol schreef op 17.01.2019 om 23:24 uur

Hallo Janice,

Het zal, net wat mijn kennis al schreef aan mij: "Voor zover ik kan zien, is de foutmelding van Google een "vals-positieve" boodschap die kan worden genegeerd.

Persoonlijk, denk ik dat Google meerdere meldingen hiervan heeft gekregen en deze met een update aangepast. Zelf heb ik ooit zo iets gehad met Norton. Ik werd eens gewaarschuwd dat een Magix programma niet te vertrouwen was. Dit heb ik gemeld bij Norton en Magix. Wat bleek, dit was ook een "vals-positieve". Norton had Magix per ongeluk op een zwarte lijst staan. Nadat Norton zijn fout had hersteld was deze "vals-positieve" ook verdwenen. Blijf altijd dit soort foutmeldingen melden. Voor nu zou ik zeggen, eind goed al goed.

Groet,

Rob.

Janice schreef op 18.01.2019 om 20:30 uur

Dag Rob,

Het ziet er nu nog meer naar uit dat je kennis helemaal gelijk had. Melden lijkt dus ook zin te hebben.

Vriendelijke groet,

Janice