Omzetten van 16:9 naar 4:3 beeldverhouding

Niels-vanOoijen schreef op 04.08.2020 om 13:29 uur

Ik heb een vraagje over video deluxe 2020. Ik heb zojuist een analoge vhs film opgenomen via Video deluxe. Helaas heeft hij de film in 16:9 opgenomen, terwijl de film zelf 4:3 is. Dit ziet er natuurlijk niet uit, ik heb wel ergens een instelling gevonden om naar pal 4:3 te gaan, maar dan past hij alleen de monitor aan in het werkveld, de film zelf blijft gewoon 16:9. Is er een mogelijkheid om de film om te zetten naar 4:3? Alvast bedankt voor uw reactie.

Reacties

mi-bo schreef op 04.08.2020 om 14:00 uur

@Niels-vanOoijen

Beste Niels.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Gezien U schrijft net opgenomen, dat betekent dat U de originele beelden nog heeft.

Het beste is om de analoge beelden 4:3 opnieuw te digitaliseren naar 4:3.

Jammer voor de eerste digitalisering naar 16:9 maar het blijft hobby.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Forum Moderator

Wijziging aan gebracht i.v.m met verkeerde naam van U

Bol schreef op 04.08.2020 om 15:07 uur

Hallo Niels,

U schrijft: "Ik heb een analoge VHS film, die 4:3 is, opgenomen als 16:9". Nu is mijn vraag, als u de opgenomen 16:9 film afspeelt op de tijdlijn van VDL 2020, ziet u dan links en rechts een zwarte rand of is het beeld beeldvullend? Als het beeldvullend is (vervormd beeld), dan zit er niet anders op dan uw VHS film opnieuw op te nemen als 4:3 format.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.08.2020, 15:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Niels-vanOoijen schreef op 04.08.2020 om 16:38 uur

Dank jullie wel, ik ga gewoon opnieuw beginnen, heb toch vakantie nu haha. 😊😉

mi-bo schreef op 04.08.2020 om 16:53 uur

@Niels-vanOoijen

Beste Niels.

Dit is een wijs besluit om het bandje opnieuw te digitaliseren naar 4:3.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Met vriendelijke groet,

Michael.

Forum Moderator

Bol schreef op 04.08.2020 om 17:02 uur

Hallo Niels,

Heel veel succes en bedankt voor de terugkoppeling.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-