Ongedaan maken (ctrl z) duurt lang en effecten gaan niet soepel

Reacties

Bol schreef op 01.12.2018 om 10:57 uur

Hallo Jetteke,

Zelf heb ik nog nooit een activeringscode hoeven aan te vragen. Als je Magix programma's steeds op een en dezelfde PC installeer is er niets aan de hand, dan kan je deze ongelimiteerd installeren. De 3x activatiecode kan je overschrijden, als je de Magix programma's op drie verschillende PC hebt geïnstalleerd of als je in de PC hardware veranderingen aanbrengt. Een nieuwe activatiecode aanvragen is altijd gratis.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 01.12.2018 om 20:40 uur

Hallo Rob,

Ik heb alles van Magix van de pc gehaal en Magix vdl 2017 premium opnieuw geïnstalleerd maar helaas, mijn probleem is nog steeds niet over. Ik ben er ondertussen wel achter dat in taakbeheer 3D maker alleen zichtbaar is als ik b.v. een titelsjabloon uit 3D decoratief Basic gebruik. Maar tijdens het afspelen gaat mijn processor zelfs tot 100%!! Ik denk nu dat mijn probleem van het afspelen in mijn i7 processor zit. Heb jij enig idee hoe ik dat kan oplossen? Een i7 processor moet videobewerking toch makkelijk aankunnen? De gegevens van mijn processor zijn: Intel(R) Core(TM) i7-4770 cpu@3,40GHZ.

Groetjes,

Jetteke

Bol schreef op 01.12.2018 om 22:02 uur

Hallo Jetteke,

Dat de CPU verbruik 100% aangeeft, dat kan ook door andere factoren veroorzaakt worden. Om dit goed te kunnen beoordelen zou ik fysiek achter je PC moeten zitten.

Helaas kan ik je niet verder helpen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jetteke schreef op 02.12.2018 om 11:18 uur

Hallo Rob,

Ik weet dat Magix mijn CPU verbruik omhoog jaagt. En als ik naar taakbeheer kijk dan de gewone video deluxe versie dus nog niet eens 3Dmaker (wat ik een hele tijd heb gedacht). Ik heb al op internet gelezen dat je via taakbeheer een paar processors kunt uitvinken en dat helpt inderdaad wel wat, maar het lijkt me nogal vreemd om processors te moeten uitschakelen om je programma beter te laten werken.

Hoe dan ook, heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,

Jetteke

Jetteke schreef op 09.12.2018 om 20:20 uur

Even een update over mijn problemen met o.a. 3D maker en een heel hoog CPU: ik heb contact opgenomen met Magix support en nu blijkt dat meer mensen problemen hebben met 3D maker. Dit is intern doorgegeven dus nu maar hopen dat het probleem opgelost wordt. Een standaard versie van 3D maker zit trouwens bij VDL ingebouwd en is dus niet te verwijderen. Een (hopelijk tijdelijke) oplossing is nu om óf de 3D titels pas aan het eind van het project toe te voegen óf de tijdlijn waar de 3D titels opstaan op M te zetten. Dat werkt al een heel stuk makkelijker. Ik heb nu zelf gekozen voor een ander lettertype en geen 3D titels meer en mijn CPU komt nu niet hoger dan 22% en mijn effecten gaan heerlijk soepel.

Ik hoop dat hiermee mede videomontage hobbyisten die ook problemen hebben met de 3D maker en een hoog CPU geholpen zijn.

Groet,

Jetteke

Kees-Haremaker schreef op 27.12.2018 om 13:00 uur

Hallo Jetteke, het is wel wat laat zo na de kerstdagen maar ik las het gehele relaas op jou vraag.
Ik zit te denken hoe heb je je bestanden goed geordend? zie het plaatje zorg er voor dat alle bestanden behorende bij één project in een daarvoor aangemaakte map op je HD staan en dan mbv de toets Y onderstaande window oproepen en de instellingen maken zodat het programma steeds in de juiste map zoekt naar de bestanden, dit kost minder tijd in de computer en alles is gerubriceerd

Bij de regel programma downloads zou ik de map gebruiken voor het Magix programma

Mvg Kees

Jetteke schreef op 29.12.2018 om 09:41 uur

Hallo Kees,

Bedankt nog voor je reactie op mijn (nog altijd niet helemaal opgeloste) vraag en ik heb gekeken of mijn bestanden goed zijn geordend. Volgens mij staat het allemaal netjes bij elkaar behalve dan de downloads. Deze worden in een andere map opgeslagen maar nu ben ik bang dat als ik, halverwege mijn project, deze map verander, ik een probleem krijg met mijn project. Is het dus verstandig om de map nu te veranderen en kan ik dan nog wel verder met mijn project?

Groet, Jetteke