opname van beeldscherm

toshis schreef op 30.07.2020 om 21:22 uur

Ik gebruik magix premium video deluxe en windows 10. Als ik een opname van beeldscherm maak krijg ik alleen het linker deel te zien, zowel in het preview venster als op de tijdlijn. Ik start bijv. een youtube-filmpje, maak het kader even groot als het youtube-beeld. Maar na opname zie ik alleen het linker deel, zowel van het beeld als van het kader.

Hoe los ik dit op?

Reacties

mi-bo schreef op 30.07.2020 om 22:16 uur

@toshis

Beste Toshis.

Zelf gebruik ik nooit optie beeldscherm opname (kan daarom ook geen advies geven)daar gebruik ik zelf Camtasia voor.

Maar er zullen ongetwijfeld Forum lezers zijn die U een goed advies kunnen geven.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 30.07.2020 om 22:44 uur

Hallo Toshis,

Kan het zijn, dat u de tekst grootte groter staat dan 100%. Als dat zo is zet deze dan op 100%

Start VDL op en druk op F9 om het scherm volledig te zetten

Hier een opname, terwijl mijn tekst op 125% staat. Dus niet volledig.

Dit is een opname, terwijl mijn tekst op 100% staat.

Succes,

Rob

Bol schreef op 30.07.2020 om 22:51 uur

Beste Toshis,

Nog even een toevoeging op mijn bovenstaand antwoord. Wanneer u uw tekst grootte weer aanpast naar bv. 125% en u start VDL weer op, dan moet u wederom op de F9 toets drukken om het scherm weer volledig te maken.

Groet,

Rob

toshis schreef op 31.07.2020 om 11:39 uur

Bol,

Geweldig bedankt!

Dit is de oplossing!

toshis schreef op 31.07.2020 om 11:49 uur

Ik kreeg ook een reactie van Magix.

Die werkt nog net iets prettiger, namelijk uit / via het programma zelf.

Hieronder:

Open eerst de installatiemap. Klik nu op het bestand Videodeluxe.exe of Video_Pro_X.exe aan de rechterkant en selecteer Compatibiliteit in het contextmenu. Vink nu het vakje "Schaalverdeling bij hoge DPI-waarde uitschakelen" aan.

Houd er rekening mee dat de programma-interface slechts zeer klein wordt weergegeven op schermen met zeer hoge resoluties.

Bol schreef op 31.07.2020 om 12:49 uur

Hallo Toshis,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u nu wel een correcte schermopnamen kunt maken. De oplossing, die Magix Support u hebt gegeven, was mij bekend. Alleen bij een 4k of 2k scherm wordt het Video Deluxe interface voor mij wel erg klein weergegeven. Vandaar dat ik u mijn methode heb beschreven. Maar goed het is aan de gebruiker wat hij / zij prefereert. Als u de schermresolutie op 1920x1080px zet hoeft u de tekst niet van grootte te veranderen, maar de kwaliteit op deze manier van het maken schermopnamen is danwel veel minder.

Groet,

Rob

toshis schreef op 31.07.2020 om 22:37 uur

Hallo Bol,

Mijn monitor is 3840 x 2160. Dan is de interface inderdaad wat klein (vooral de tekst). Ik zal in de praktijk zien wat het prettigst werkt. Waarom ik de magix oplossing net iets prettiger vond: bij instelling van de tekstgrootte via de scherminstellingen schieten bij mij alle pictogrammen op mijn bureaublad naar links, alles bij elkaar. Dat gebeurt niet bij de instelling via magix video.

Maar ik ben blij met uw oplossing, want dat gaf duidelijkheid.

Bol schreef op 01.08.2020 om 00:12 uur

Hallo Toshis,

U hebt helemaal gelijk, dat de pictogrammen van het bureaublad allemaal naar links worden verplaatst, als de tekst grootte op 100% wordt gezet. Zelf heb ik daar weinig tot geen last van, omdat op mijn bureaublad nagenoeg geen pictogrammen staan. Ik hou van een opgeschoonde bureaublad. Iedereen heb zo zijn eigen werkwijze.

Groet,

Rob