Opslaan slideshow lukt niet

Michael-A schreef op 17.05.2019 om 23:21 uur

Ik gebruik Photostory Premium VR. versie 18.2.3.12 op mijn Windows 10 PRO 64-bit Desktop PC (RAM 32 Gb Processor Intel i7-8700K CPU 3.70GHz/ AMD Radeon R9 290TX) Hiermee een slideshow van bijna 18 minuten gemaakt. Alles werkt vloeiend. Echter bij opslaan van het project in MPEG 4 volledige HD (1920-1080) stopt het proces steeds na 7:23 minuten. Dit geld ook voor MPEG HD (1280-720).

In de gebruiksaanwijzing van Magix Photostory staat niets over dat de lengte van een slideshow tot een bepaalde tijd beperkt zou zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Michael A

 

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 18.05.2019 om 08:59 uur

@Michael-A

Beste Michael - A.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Het probleem zou kunnen zijn dat de slideshow meer dan 100 foto's is.

Een optie maak verschillende slideshows met verschillende thema's die niet meer dan (ongeveer)100 foto's zijn. ( 100 is een richtgetal mag ook 110 zijn maar dat is het max).

dit is de aanvulling

De geheel kan later wel in 1 keer worden afgespeeld.

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

Bol schreef op 18.05.2019 om 09:33 uur

Hallo Michael-A,

Het kan zijn, dat je een eindmarkering op de tijdlijn hebt geplaatst. zie afbeelding

Bij het exporteren en als er een vinkje bij "Alleen het gemarkeerde gedeelte exporteren" staat, dan wordt alleen tot de geplaatste markering geëxporteerd, in jouw geval dus 7:23min.

Oplossing, haal het vinkje weg bij: "Alleen het gemarkeerde gedeelte exporteren" en probeer het nog eens.

Succes,

Rob

Michael-A schreef op 18.05.2019 om 10:42 uur

Bedankt voor de reacties. Mijn slide show bestaat uit 240 foto's met overgangseffecten. Op de pc speelt hij hij probleemloos af. Bij het exporteren stopt hij precies op 7:23min. Dit geld voor ieder gekozen uitvoeringsformat. Ik heb de tijdlijn nagelopen en deze is helemaal vrij van markeringen. Ook de handleiding heb ik nog eens uitvoerig nagelezen. Hierin wordt geen melding gemaakt dat er een beperking zou zijn in het aantal foto's of tijdsduur. Vooralsnog is het probleem nog niet opgelost.Ondertussen ga ik door met experimenteren.

Vriendelijke groet,

Michael A

mi-bo schreef op 18.05.2019 om 11:32 uur

@Michael-A

Beste Michael-A.

Dank voor Uw Feedback.

Het zal wel niet zo zijn.maar de schijf waar het in wordt opgeslagen is toch geen Fat 32.(beperking )

Vandaar de beperking.

Sc6

Michael

Michael-A schreef op 18.05.2019 om 14:07 uur

De bestandsindeling is NTFS

mi-bo schreef op 18.05.2019 om 18:25 uur

@Michael-A

Beste Michael- A.

tot mijn verbazing is het wel mogelijk om een slideshow te maken met heel veel foto's

Een slideshow gemaakt van 218 foto's

optie niet verdelen aangevinkt(nu is het 1 project ) daarna kreeg ik een vervelende mededeling

dit heb ik 5 keer weg geklikt,( kan niet vertellen wat dit voor problemen had moeten veroorzaken, maar het is wel een waarschuwing van MAGIX )

zonder problemen is het geheel voltooid,

hier ziet U aan de onderzijde van de Foto de totale lengte van de SlideShow.

Helaas kan ik U niet vertellen wat er verkeerd is gegaan bij U, mijn conclusie is nu dat het geen probleem is in MAGIX PhotoStory Prem VR

Sc6

Michael

Michael-A schreef op 19.05.2019 om 00:49 uur

Ik exporteer mijn slideshow (die korter duurt dan boven aangegeven voorbeeld) als een MPEG-4 bestand naar de harde schijf van mijn PC. Het proces begint direct en is te volgen via het dialoogscherm "Mixdown wordt uitgevoerd ..... (geen hardwareversnelling). Bij41% blijft de voortgangsindicator steken en een paar seconden later volgt een dialoogscherm met een uitroepteken en een aanklikbare knop "OK". Klik ik daarop dan verdwijnt dit

schermpje en blijkt slechts41% of wel 7:23 minuten van de slideshow te zijn opgeslagen.

mi-bo schreef op 19.05.2019 om 04:17 uur

@Michael-A

Beste Michael -A.

U schrijft dat U met meer foto's(240) minder tijd (18 minuten)heeft met overgang effecten.

Bij mij is dit 218 foto's en 23.17 minuten met overgang effecten.

Misschien zit daar het probleem ??

De foto's staan (bij mij )op 7 seconden.

Hoe is dit bij U.

Misschien zijn er problemen bij 7.23 minuten dat kunt U alleen maar zien.

Het project op de tijdlijn kan wel goed afspelen, maar als er een mixdown van wordt gemaakt is het mogelijk dat een combinatie van duur foto(tijd) & duur overgang effecten(tijd) op 07.23 minuten bij U een conflict is en dan wordt de mixdown afgebroken.

Een reactie van U is welkom op het Forum.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 19.05.2019 om 09:40 uur

@Michael-A

Beste Michael -A.

Nog een aanvulling.

Een ezelbruggetje.

Het gaat alleen over dit project ,is dit naar tevredenheid gemaakt.

Het project staat op de tijdlijn,ga naar bestand,exporteren,video als magix video(instellingen 1920:1080)hiervan wordt een mixdown gemaakt met extensie mxv.

Zet dit nieuwe project (met mxv er achter )op de tijdlijn, weer naar bestand,exporteren, optie mp4 dan wordt het geheel wel in 1 keer geexporteerd als volledig bestand.

(Dit is niet zoals het hoort, maar het project kan op deze manier afgesloten worden).

Sc6

Michael

 

Bol schreef op 19.05.2019 om 11:42 uur

@Michael-A,

Ik heb het vermoeden, dat uw MHP projectbestand corrupt is geraakt. Het MHP bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen. Ga eens naar: "Bestand / Automatisch opgeslagen project openen (Alt+O)". Misschien staat hier nog een bruikbare back-up bij.

@mi-bo,

  1. U schrijft op 18.05.2019 om 18:25 uur: "tot mijn verbazing is het wel mogelijk om een slideshow te maken met heel veel foto's". U maakt volgens een denkfout. U kunt maximaal 99 foto's, als entries maken bij het branden van een DVD. Vandaar dat u bij een project met méér dan 99 foto's de vraag krijgt om deze te verdelen.
  2. U schrijft ook op 19.05.2019 om 04:17 uur aan Michael-A: "U schrijft, dat U met meer foto's(240) minder tijd (18 minuten)heeft met overgang effecten. Bij mij is dit 218 foto's en 23.17 minuten met overgang effecten". Volgens mij, is 18 minuten met 240 foto's, de duur van het gehele project reëel. Met een rekensommetje kunt u dit bij benadering berekenen. 240 foto's x (7sec - 2,5sec overgang-effecten) = 240 foto's x 4,5 sec werkelijke fotolengte / 60 sec. = 18 minuten.

Groet,

Rob

Michael-A schreef op 19.05.2019 om 12:26 uur

Bedankt voor alle reacties,

Het is niet mijn bedoeling een DVD te branden. Die optie heb ik ook niet in exporteren aangegeven. Los daarvan staat nergens in welke documentatie dan ook dat een slideshow beperkt is tot slechts 99 foto's. Dat lees ik in de reactie hierboven voor het eerst.

Echter nu mijn enig doel is om mijn samengestelde slideshow als één digitaal bestand in MPEG-2 of MPEG -4 te bewaren is dit mijn inziens niet relevant. Ondertussen heb ik alle bestandsformaten geprobeerd te benutten bij het exporteren maar het mixdownproces stopt steevast bij 7:23 min.

Het lijkt mij dat het MHP-bestand inderdaad corrupt is. Ik denk dat ik dit verwijder en de slideshow opnieuw ga samenstellen. Daar kom ik door tijdgebrek pas in de loop van de komende week aan toe.

Wordt vervolgd. . . . . .

Michael A

 

Bol schreef op 19.05.2019 om 12:46 uur

@Michael-A,

Zie Hulp / Handboek (PDF) blz 26; 33 en 148 eens voor wat ik bedoel met 99 foto's en entries. Wat ik heb beschreven is alleen van toepassing als je een DVD wilt branden.

Ik wens u heel veel succes met het opnieuw samenstellen van uw slideshow.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 19.05.2019 om 18:33 uur

@Michael-A

Beste Michael - A,

Mijn antwoord is nooit gericht geweest op het branden ( maken ) van een Dvd, maar juist op het maken ( exporteren ) van een Mp4 Project

Jammer te lezen dat mijn meedenken U niet verder heeft geholpen tot het oplossen van Uw probleem.

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing, zodat U weer verder kunt met Uw mooie hobby, projecten maken met MAGIX PhotoStory De luxe Premium VR.

Met Vriendelijke Groet,

Michael