Opstarten programma

Theo-vanMaarseveen schreef op 10.12.2020 om 15:56 uur

Ik heb Video de Luxe 2019 versie 18.03.261 draaien op een Dell Inspiron 15 7000 4K UHD met Intel 7, Besturingssysteem Windows10 64-bit.

Ik krijg na het opstarten van het programma niet automatisch het dialoogvenster "Project aanmaken" te zien. Waarom niet?

Daarnaast, als het het openingsscherm met de hoofdvensters voor Preview, Mediapool en Arranger, in beeld is en ik klik op 1 willekeurige optie, dan "bevriest" het programma voor een 30-40 seconden voordat je verder kunt. Daarna werkt alles wel gewoon prima. Enig idee hoe dit kan?

Reacties

mi-bo schreef op 10.12.2020 om 16:14 uur

@Theo-vanMaarseveen

Beste Theo,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Misschien heeft U in het verleden een vinkje gezet dat U het niet meer wilt zien, klik waar de pijl op gericht is en Welkom is weer te zien.

Is Uw grafische ( video) kaart up to date, misschien staat dit niet goed bij U

Sc6

M.vr.gr

Michael / Forum Moderator

Wijziging aangebracht .i.v.m. meer info PNG

Bol schreef op 10.12.2020 om 17:53 uur

@Theo-vanMaarseveen

Hallo Theo,

Zo maakt u het welkomscherm weer zichtbaar:

• start VDL 2019 op
  • ga naar: Bestand / Nieuw project (sneltoets Ctrl+N)
  • het projectscherm wordt geopend en haal het vinkje weg bij: Dit venster niet meer weergeven.
  • Bij het opnieuw opstarten van VDL wordt dit scherm weer weergegeven

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.12.2020 om 18:02 uur

@Theo-vanMaarseveen

Hallo Theo,

....ik klik op een willekeurige optie, dan "bevriest" het programma voor een 30-40 seconden voordat je verder kunt.... 

Mijn versie is VDL 2021, maar volgens is het volgende ook toe te passen in VDL 2019. Ga naar en klik op Hulp / Lokale store-inhoud wissen. Nu wordt de lokale store gewist en wordt weer opnieuw ingelezen

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-