Reacties

mi-bo schreef op 13.09.2019 om 16:32 uur

@jefken1

Beste Jefken 1.

Niet wetend over welke versie van MFS Uw vraag is.

Is het programma wel volledig geinstalleerd via hulp extra programma (ong 8 Gb)

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 13.09.2019 om 16:57 uur

Hallo Jef,

Kunt u in het kort bschrijven, hoe u een panoramafoto maakt. Het klopt, dat als u bv. 6 foto's gebruikt deze tot een foto-object wordt gemaakt.

Groet,

Rob

jefken1 schreef op 13.09.2019 om 16:58 uur

Ik heb een upgrade gekocht MAGIX PHOTOSTORY DELUXE en heb het programma gedowload via de link die ontving van Magix Sales Department. Het is in dit programma dat ik de panorama wil aanmaken. Het programma Magix PanoramaStudio 3.2. heb ik ook gedowload via de ontvangen link

 

jefken1 schreef op 13.09.2019 om 17:06 uur

In het programma Magix Fotostory Deluxe selecteer ik bv. 3 foto's op de tijdlijn en ga naar Effecten - panorama maken. Daar geef ik dan de keuze automatische camerabeweging en creëren max 6 foto's. Zoals al vermeld deed ik dit zo in de vorige versie en dat was altijd o.k. Nu zie ik altijd maar één foto i.p.v. de 3

 

Bol schreef op 13.09.2019 om 17:54 uur

Beste, Jef

ik heb zes foto's gemaakt, vanuit diverse standpunten en deze op de tijdlijn gezet en laten samenvoegen tot een panoramafoto. Ga naar hulp / hulp en geeft de zoekopdracht "Panorama" hier kan je e.a. lezen.

Groet,

Rob

Bol schreef op 13.09.2019 om 18:07 uur

Hallo Jef, ik heb een filmpje gemaakt hoe je een Panoramafoto maakt. Gr. Rob

Zie ook eens: https://www.thijsschouten.com/diverse-artikelen/panorama-fotografie/

jefken1 schreef op 17.09.2019 om 11:38 uur

Ik heb via mail (magix.info) een slideshow verstuurd met de panoramafoto en de originele foto's. In de vorige versie van Magix heb ik meerdere keren een panoramafoto gemaakt en dit zonder problemen en ik doe juist hetzelfde als wat u doet in het door u gemaakte filmpje. Ik krijg wel een andere keuzemogelijkheid Op het scherm bij u staat naast creeren max 6 foto’s  het vak met de mededeling ‘meer mogelijkheden’. Bij mij staat daar ‘panorama studio starten’. Kan het zijn dat ik geen juiste versie van Magix Photostory Deluxe heb? Want ik heb ook hetzelfde probleem als ik een

panoramafoto maak in panorama studio. Ook dan zie ik maar één foto. Of kan er een probleem zijn met de link naar Magix Panoramastudio 3.2?

 

 

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 12:03 uur

@jefken1

Beste.

Het eind resultaat van een panorama maken is toch 1 beeld.

Het is een stilstaand geheel,of zoals het mogelijk is in PAN uitvoering of van links naar rechts of anders om.

Het is de bedoeling om 3 of meerdere foto's zo te maken (aanleveren in het programma)dat ze probleemloos in elkaar over vloeien(een geheel).

Het is geen programmeurs fout in MFS 2020 en of MAGIX panorama studio 3.2

Met vriendelijke groet.

Michael

jefken1 schreef op 17.09.2019 om 12:15 uur

Het is inderdaad één foto waar je de 3 foto's kan zien. Bij mij is het zo dat ik één originele foto zie. Dus geen 3 foto's die samengevoegd zijn tot één foto

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 12:42 uur

@jefken1

Beste.

Dit betekend dat de 3 foto's volgens het programma niet tot een geheel gemaakt kan worden.

Als er een idee is,dat van enkele foto's later evt. een panorama zou moeten kunnen worden gemaakt.

Als voorbeeld:

Ik sta boven op een flat, wil een panorama maken,neem een standpunt maak een foto , in gedachten houden wat U ziet,iets naar rechts draaien en dan weer een foto maken,weer iets naar rechts draaien en dan weer een foto maken.(ong 180 graden)

Als U dan met MFS een panorama gaat maken zult U zien dat het programma 1 lang gestrekt geheel er van heeft gemaakt,of als aangegeven een PAN.

En dit zal bij niet het geval zijn geweest

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

 

Bol schreef op 17.09.2019 om 12:46 uur

Ik heb via mail (magix.info) een slideshow verstuurd met de panoramafoto en de originele foto's. In de vorige versie van Magix heb ik meerdere keren een panoramafoto gemaakt en dit zonder problemen en ik doe juist hetzelfde als wat u doet in het door u gemaakte filmpje. Ik krijg wel een andere keuzemogelijkheid Op het scherm bij u staat naast creeren max 6 foto’s  het vak met de mededeling ‘meer mogelijkheden’. Bij mij staat daar ‘panorama studio starten’. Kan het zijn dat ik geen juiste versie van Magix Photostory Deluxe heb? Want ik heb ook hetzelfde probleem als ik een

panoramafoto maak in panorama studio. Ook dan zie ik maar één foto. Of kan er een probleem zijn met de link naar Magix Panoramastudio 3.2?

 

 


Hallo Jef,

U schrijft, dat u via mail (magix.info) een slideshow hebt verstuurd. Waar heeft u dit exact naar toe gemaild? Maar goed, mijn uitleg is / was volgens mij zeer duidelijk.

U schrijft ook: "Het is inderdaad één foto waar je de 3 foto's kan zien. Bij mij is het zo dat ik één originele foto zie. Dus geen 3 foto's die samengevoegd zijn tot één foto". Volgens mij is nu dit precies de bedoeling, dat u van de 3 foto's één foto maakt, zodanig dat u niet kunt zien dat deze gemaakt zijn van 3 foto's.

Groet,

Rob

jefken1 schreef op 17.09.2019 om 13:39 uur

Ik heb deze slidshow verstuurd als antwoord op de e-mail die ik van jullie ontvangen heb. Verder wil ik nog meedelen op de reactie van mi-bo dat wanneer ik dezelfde foto's neem als in de vorige versie (waar ik een goede panorama foto kreeg) dit in de huidige versie niet gaat!!!!

mi-bo schreef op 17.09.2019 om 15:09 uur

@jefken1

Beste.

Dank voor Uw Feedback.

Even afwachten wat de reactie is van MAGIX Support.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

jefken1 schreef op 19.09.2019 om 13:46 uur

Ik heb een antwoord gekregen van Magix Support dat er niets mis zou zijn. Ik heb geantwoord dat ik dan geen updates meer zal kopen omdat deze voor mij geen meerwaarde hebben. Misschien is er iets mis met mijn PC en kan hij de nieuwe versie niet aan, maar ik heb mijn technische gegevens ook al doorgestuurd en of deze voldoende zijn om de nieuwe versie te kunnen gebruiken, daar heb ik geen benul van.

mi-bo schreef op 19.09.2019 om 15:30 uur

@jefken1

Beste ( Jef ).

Dank voor Uw Feedback.

Toch nog een vraag,

Is via MAGIX Support ook een systeemcheck van Uw Pc uitgevoerd.

Alleen via systeemcheck kan het probleem gevonden worden waarom MFS 2020 niet op Uw Pc werkt.

Zo ja,wat is daar de uitkomst van,

Met vriendelijke groet,

Michael

 

Bol schreef op 19.09.2019 om 15:56 uur

Hallo Jef,

Uit jouw persoonlijk berichten aan mij, heb ik begrepen, dat je Photostory 2020 gewoon kan opstarten en gebruiken. Alleen jouw probleem richt zich nu op Magix Travel Maps. Klopt dit? Als dat zo is, dan moet je bij Magix Support aangeven dat je alleen problemen hebt met Magix Travel Maps.

Groet,

Rob

jefken1 schreef op 19.09.2019 om 16:08 uur

Ik heb al meerdere keren geschreven dat ik problemen heb met Magix Travel Maps EN panoramafoto's maar volgens hen is er niets verkeerd en zij verwijzen mij naar dit forum om de problemen eventueel te kunnen oplossen. Photostory Deluxe kan ik gewoon gebruiken maar het is als ik naar de 2 bijgeleverde extra pakketten ga dat ik problemen heb. En niet alleen in de pakketten zelf maar ik kan ze niet gebruiken in Photostory Deluxe.

Het komt er dus op neer dat ik GEEN panoramafoto's meer kan maken en enkel kaarten op straatniveau kan gebruiken.

 

jefken1 schreef op 19.09.2019 om 16:12 uur

Wat de systeemcheck betreft, bij de aanvraag van een nieuw ticket heb ik de gegevens ingevuld maar ik weet niet wat daarmee gedaan is. Ik kan wel met het pakket werken maar wat er technisch nodig is, heb ik geen flauw benul

Bol schreef op 19.09.2019 om 16:21 uur

Hallo Jef,

Ik denk dat Magix Support gelijk hebt. Ik heb u reeds uitvoerig antwoord gegeven op de vraagstelling panoramafoto's. Lees deze nog eens goed door. Wat betreft Magix Travel Maps, daar kom ik nog op terug. Je schrijf nu over 2 extra meegeleverde pakketten. Wat zijn dat voor pakketten. Omschrijft deze zo nauwkeurig mogelijk.

Groet,

Rob

Bol schreef op 19.09.2019 om 16:25 uur

Wat de systeemcheck betreft, bij de aanvraag van een nieuw ticket heb ik de gegevens ingevuld maar ik weet niet wat daarmee gedaan is. Ik kan wel met het pakket werken maar wat er technisch nodig is, heb ik geen flauw benul

Wat bedoel je met: "maar wat er technisch nodig is, heb ik geen flauw benul."  Photostory 2020 doet het of het doet het niet. Ga naar: Hulp/ handboek.pdf

mi-bo schreef op 19.09.2019 om 16:55 uur

@jefken1

Beste Jef.

Na het lezen dat er achter de schermen met Pb wordt gewerkt.

Vreemd bericht van U dat MAGIX support schrijft dat het Forum Uw probleem maar moet oplossen.

Op deze manier kan ik U helaas niet verder helpen met een goed advies.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 19.09.2019 om 17:06 uur

Hallo Jef,

Misschien zijn er andere forumleden, die jouw problemen kunnen oplossen. Dit forum is voor en door gebruikers. Degene die jouw tot nog toe op dit forum antwoorden hebt gegeven, zijn allemaal forumleden. Dus geen medewerkers van Magix Support.

Groet,

Rob

 

Bol schreef op 19.09.2019 om 17:49 uur

Hallo Jef,

Zie ook eens: https://www.magix.com/nl/support/know-how/tutorialvideos/fotostory-deluxe/ .

Vraag je welk van de vier Photostory pakketten heb je gekocht?

Gr. Rob

Bol schreef op 19.09.2019 om 18:07 uur

Hallo Jef.

Jij heb eerder in een PB geschreven: "Het probleem met Magix Travel Maps is dat ik geen map kan openen van TRAVELER-PACKAGE, alhoewel het volgens mij 40 premium maps gratis in het pakket zouden dienen". Als je geen link naar dit pakket hebt gekregen, kan je deze ook niet installeren. Wanneer je op meer kaarten klikt, dan word je automatisch naar Magix Store gestuurd en je kan deze dan daar aankopen.

Dus niet gratis!! Er zijn slechts 5 live maps geactiveerd (linker plaatje). Ook kan ik je zeggen, dat je weldegelijk kan in en uizoomen zowel op straatniveau als op landen niveau.

Groet,

Rob