Reacties

Bol schreef op 11.01.2022 om 00:00 uur

@wybauw-deboeck

Hallo Wybauw,

U hebt op de tijdlijn van Photostory niet de mogelijkheid om uw foto's op naam te sorteren. U moet dit altijd handmatig doen.

Er is misschien wel een oplossing om terug te keren naar een project, waarvan uw foto's niet door mekaar zitten. Om de 10 minuten wordt er een back-up gemaakt. U kunt een back-up inladen, waar alle foto's nog goed opvolgorde staan op de tijdlijn.

Om een back-up projectbestand op te roepen, doe dan het volgende

  • Ga naar: Bestand / Automatisch opgeslagen projecten openen... (Alt+O)
  • Laad een van deze back-up bestanden

Mag ik u nog een advies geven, sla tussentijds uw slideshow projecten handmatig op bv. 001 naam, 002 naam, 003 naam, etc. U hebt nu altijd de mogelijkheid om terug te keren naar een eerder goed werkende project.

Succes, Rob

wybauw-deboeck schreef op 11.01.2022 om 17:42 uur

Wel bedankt maar het onheil moet al vroeger gebeurd zijn, ik was alleen nog maar met het audiospoor bezig. Ik sla geregeld op maar ga het nu verder onder een bijkomende naam doen, heel goede tip !

Maar hoe kan zo iets gebeurd zijn ?

Bol schreef op 11.01.2022 om 18:29 uur

@wybauw-deboeck

Hallo Wybauw,

Hoe zo iets kan gebeuren, daar heb ik geen antwoorden op. Meestal is dit een gebruikersfout. Zelf overkom mij dit ook weleens zoiets. Daarom mij advies om tussentijds het project onder een andere naam op te slaan, zodat je altijd weer terug kan gaan naar een eerdere project versie.

Met vriendelijke groet, Rob

wybauw-deboeck schreef op 06.11.2022 om 15:01 uur

Ik ben aan een nieuw project begonnen en heb al mijn bestanden (foto's en movies) ingeladen met keuze voor de volgorde "op naam". Dat lukt niet. Alle mov en mp4 bestanden komen aan het einde van de reeks. Hoe kan ik mijn keuze waar maken ?

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 15:09 uur

@wybauw-deboeck

Als U elk project onder een andere naam heeft geëxporteerd zoals eerder omschreven, kunt U deze bestanden vanuit de verkenner ,stuk voor stuk op de tijdlijn plaatsen.

Gr

Michael/Moderator

wybauw-deboeck schreef op 06.11.2022 om 17:54 uur

Ik heb momenteel maar 1 project. Ik heb op mijn PC maar 1 map waar alle reisfoto's inzitten, gesorteerd op naam. Ik heb via mijn computer en de Mediapool en ctrl A alle bestanden ingeladen na als keuze voor het inladen "op bestandsnaam" gekozen maar toch staan alle mov en mp4 bestanden op het einde. Nu moet ik die stuk voor stuk verslepen naar de plaats waar ik ze moet inlassen, jammer.

mi-bo schreef op 06.11.2022 om 18:40 uur

@wybauw-deboeck

Dank voor Uw Feedback.

Dat het niet mogelijk is, dit antwoord is al geschreven, het is helaas niet anders.

In Magix foto manager de luxe is dit wel mogelijk, maar dit heeft U niet

Gr

Michael/Moderator

wybauw-deboeck schreef op 07.11.2022 om 09:54 uur

Ik werk met Photostory Deluxe 2022

en daar krijg ik de keuze om op naam te sorteren. Wat moet ik verder nog doen om al mijn bestanden in te laden zoals ze in mijn map staan gesorteerd op naam, met foto's en filmpjes (mov en mp4) op de plek waar ze thuishoren.

mi-bo schreef op 07.11.2022 om 11:18 uur

@wybauw-deboeck

Als U ipv de tijd of opname code, er een naam in zet dan klopt dit, maar daarna zal U via naam beelden / mp4 naar de tijdlijn moeten slepen.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 07.11.2022 om 14:36 uur

@wybauw-deboeck

Hallo Christiane,

.....Ik ben aan een nieuw project begonnen en heb al mijn bestanden (foto's en movies) ingeladen met keuze voor de volgorde "op naam". Dat lukt niet. Alle mov en mp4 bestanden komen aan het einde van de reeks... 

Het klopt, als u ze op naam laat sorteren in de mediapool van Photostory eerst alle foto's met de jpg extensies worden gesorteerd en daarna mov en dan mp4. Dit komt omdat de er ook gesorteerd op de extensienaam. Ik weet niet precies wat u wilt doen.

Is dit wat u bedoeld?

genummerd en gesorteerd in Windowsverkennner

genummerd en gesorteerd in de Mediapool van Photostory

Als u nu de gewenste foto's aanvinkt, dan worden de aangevinkte bestanden in volgorde op de tijdlijn geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Rob (forumlid / moderator)

wybauw-deboeck schreef op 07.11.2022 om 16:38 uur

Wat is MTS ? met mov en mp4 lukt het mij nog steeds niet. In de map op mijn PC zitten de filmpjes op de juiste plaatsen, alles gesorteerd op naam. Ik heb in de Mediapool alle bestanden aangevinkt. Kan ik de kolom "type" uitschakelen ? Kan ik ergens anders sorteren ?

Bol schreef op 07.11.2022 om 16:54 uur

@wybauw-deboeck

Hallo Christiane,

mts is de extensie van mijn filmfragmenten. U kunt het beste aparte mappen aanmaken voor uw foto's-  en filmbestanden. 

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)

Bol schreef op 07.11.2022 om 18:31 uur

@wybauw-deboeck

Hallo Christiane,

Windowsverkenner en de Mediapool van Photostory zijn geheel verschillend. Als u in Windowsverkenner de kolom "Type" uitschakelt, dan is en blijft deze gewoon zichtbaar in de Mediapool van Photostory.

Met vriendelijk groet,

Rob (forumlid / moderator)