Presets zijn verdwenen

picolosenior schreef op 09.12.2018 om 10:59 uur

presets beeldoptimalisatie en presets weergave & animatie zijn verdwenen uit het effectenmenu. er verschijnt alleen een zwart scherm ???????

ik ben een 2 tal weken aan het werken met de upgrade Photostory Deluxe 2019 met Presets beschikbaar in het effectenmenu. Nu zijn ze weg ????

weet er iemand raad ?

mvg Picolosenior

Reacties

mi-bo schreef op 09.12.2018 om 11:37 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior.

Met welke download versie van MAGIX Photostory de luxe 2019 werkt U.

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 09.12.2018 om 12:09 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

als U een foto activeer, dan werkt Uw vraag pas,

zie print

laatste download versoe is 18.1.2.30

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 09.12.2018 om 14:58 uur

hallo Michael, bedankt voor de snelle reactie. Ik werk met dezelfde versie. Ik zal het probleem nader verklaren. In de screenshot dat ge hebt gestuurd ziet ge "PRESETS". Als ik deze icoon selecteer wordt het scherm zwart ipv alle selecties te tonen. tot voor 2 weken verschenen alle mogelijkheden wel. Bij de andere iconen , weergave & animatie, uitsnede enz.. verschijnen de functies wel ?

mi-bo schreef op 09.12.2018 om 15:20 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

Dank voor Uw antwoord.

heeft U al gekeken via hulp gratis download of dit up to date is ( 8 Gb ).

Als er een grote download update is het ook belangrijk om weer een gratis download te doen

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 09.12.2018 om 18:19 uur

heb dit uitgevoerd doch zonder resultaat. Het programma heeft zich niet hersteld. De functies ontbreken nog steeds.

voyageur schreef op 11.12.2018 om 17:13 uur

Hallo Picolosenior en Michael

Ik heb juist hetzelfde probleem.

De presets zijn inderdaad verdwenen. Tegenwoordig prutst men er maar op los bij Magix. Bij iedere update hou ik mijn hart vast van wat er niet meer werkt of ergens ontbreekt. Zeer frustrerend als men met een project aan het werken is. En het probleem is dat de update iedere voorgaande versie van Magix overschrijft en dan zit je natuurlijk te balen want in lopend project zijn er dan foutmeldingen. Ik heb dit nu al zovele keren aangekaart bij Magix. Men ging er iets aan doen, ze zijn er mee bezig, maar tot op heden is er nog niets gebeurd.

Ik heb het intussen uitgezocht, de presets zijn nu wel verdwenen maar je kan deze items grotendeels terugvinden o.a. onder de "stijlen". Ik hoop dat je zo verder kan tot Magix bij een volgende update de zaak oplost.

Warme groet

Voyageur

mi-bo schreef op 11.12.2018 om 17:41 uur

@voyageur

@picolosenior

Beste Voyageur & Picolosenior,

Heeft U de opties van de 2 prints niet

.

Present niet geactiveerd met Foto Present wel geactiveerd met Foto dan is het wel geopend.

Of zit ik op een verkeerde golflengte

Mvg

Michael

voyageur schreef op 11.12.2018 om 17:56 uur

Ja Michael je zit op de verkeerde golflengte. In jouw screenprint heb je de Tab "positie&grootte" geactiveerd.

Iets lager in het menu staat de Tab "presets" en als je die activeert bekom je een leeg zwart scherm. Hier stonden vroeger heel wat overzichtelijke items. Die zij er nu niet meer.

Die items zijn nu verborgen onder Tab "stijlen" die je via wat omwegen kan benaderen. Met de Tab "presets" had je die direct zonder omwegen.

Warme groet,

Voyageur

 

 

mi-bo schreef op 11.12.2018 om 18:03 uur

@voyageur

@picolosenior

Beste Voyageur & Picolosenior,

Ik zie nu wat precies bedoeld wordt , als het goed is komt er van de week een download update en daarin zal het probleem zijn verholpen.

Mvg

Michael

picolosenior schreef op 11.12.2018 om 20:49 uur

Beste Voyageur, Ik begrijp uw frustratie volledig. Ik werk al vele jaren met Photostory en heb heel wat upgrades/updates meegemaakt . Bij elke nieuwe release speelt ook die vraag in mijn achterhoofd " wat gaat er nu weer gebeuren " . Ga zeker niet op het duitse forum kijken want dan wordt ge helemaal depri. Ik kan inderdaad met het programma verder werken zonder dat de "Presets" er zijn . Zijn ze bij U ook verdwenen op 2 plaatsen, blauw en bruin ? Het kan toeval zijn maar ik heb de indruk dat de verdwijning gebeurt is nadat ik intevsief gewerkt heb met de plug-ins van NewBlue. Ik heb de "Presets gebruikt gedurende een 2 tal weken en dan plots weg .

hopelijk krijgen we een elegante oplossing zonder complete de-installatie.

mvg Picolosenior

 

Bol schreef op 11.12.2018 om 22:32 uur

Hallo Picolosenior,

Gisteren heb ik mijn PC voorzien van een schone Windows 10 versie 1809 en ben nu bezig met alle Magix programma's te installeren, zo ook Photostory versie 18.1.2.30. Voor zover ik het nu kan zien, is dit een programmafout. Met een herinstallatie zou je dit probleem niet oplossen. Magix moet dit met een patch repareren. Het intensief gebruik van de plug-ins NewBlue heeft hier niets mee te maken.

Groet,

Rob

Bol schreef op 11.12.2018 om 22:54 uur

Hallo Picolosenior, Voyageur en Mi-Bo,

Zie: https://www.magix.info/de/forum/version-18-1-2-30-unter-fx-fehlen-bei-ansicht-animation-die-presets--1218504/

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 13.12.2018 om 13:30 uur

@voyageur

@picolosenior

@Bol

Beste MAGIX gebruikers,

er is een nieuwe download het is nog wel een test versie maar werkt wel.

Presets werken weer, en MAGIX Travel Maps werkt ook..( ook aankoop via MAGIX Shop )

https://ssl-update.magix.com/patch/photostory-deluxe-2019-patch-vi-1544112075

Photostory Deluxe Update 2019 groot 191 Mb, bij installeren wordt eerst MTM( MAGIX TRAVEL MAPS)verwijderd en daarna alle aanpassingen geïnstalleerd.

Installeren van deze Patch is wel voor eigen risico !!!!!

Welkom bij het installatieprogramma van

Photostory Deluxe Update 2019

Wijzigingen in versie 18.1.2.34:

·       Probleemoplossing: performance-verbeteringen en stabiliteit

Wijzigingen in versie 18.1.2.30:

·       Probleemoplossing: performance-verbeteringen en stabiliteit

Wijzigingen in versie 18.1.2.29:

·       Probleemoplossing: performance-verbeteringen en stabiliteit

Wijzigingen in versie 18.1.2.25:

·       Maak indrukwekkende routes met MAGIX Travel Maps.

·       Visualiseer routes op uitvoerig geïllustreerde kaarten.

·       Eigen kaarten, symbolen en voertuigen voor individuele routes.

·       Perfecte integratie: Ultimate Travel Package met meer dan 500 elementen.

Wijzigingen in versie 18.1.1.53:

·       Probleemoplossing: performance-verbeteringen en stabiliteit

Mvg

Michael

Wijziging aangebracht . van link verwijderd

Bol schreef op 13.12.2018 om 16:26 uur

@voyageur, @picolosenior, @mi-bo,

Zojuist, heb ik via de officiële weg "online Actualiseren" Photostory Deluxe versie 18.1.2.34 kunnen updaten. Het presets probleem is hiermee inderdaad opgelost.

Groet,

Rob

picolosenior schreef op 13.12.2018 om 18:09 uur

hallo Bol,Voyageur en mi-bo,

heb zonet ook ge-updated met "online Actualiseren" en het probleem "Presets" is inderdaad opgelost.

Wat Travel Maps betreft vind ik het spijtig dat er geen enkel voertuig/vliegtuig/fietser.. ter beschikking is zonder aankoop. Ik kan hier dus minder mee dan met de "Reisroute" voordien.

groeten, Picolosenior

mi-bo schreef op 13.12.2018 om 18:30 uur

@picolosenior

Beste Picolosenior,

Als U naar bewerken gaat , dan optie assistent, staat daar nog steeds Reisroute Animatie.

Mvg

Michael.

Wijziging i.v.m meer info

Bol schreef op 13.12.2018 om 18:43 uur

Hallo Picolosenior,

Je kan in Travel Maps je eigen avatar maken. Het vergt wel wat handigheid. Zelf ben ik er nog mee aan het experimenteren. Maar de eerste aanzet is hiermee gegeven.

Groet,

Rob