Probleem bewerken mp4 filmpjes van Canon R5 mark II

Eric-Wander schreef op 26.03.2026 om 15:15 uur

In Magix video deluxe 2026 Premium lukt het niet om filmpjes gemaakt met mijn Canon R5 Mark II te bewerken op mijn windows pc. Ze lezen wel in als blokjes maar verder kan er niets mee gedaan worden. Dit kan alleen nog als ik ze als 8bits filmpjes maak maar die kwaliteit is wel erg laag.

Is hier een patch of een update voor? Ik heb altijd fijn met Magix gewerkt en hoopte hier nog een tijdje mee door te kunnen.

Vriendelijke groet, Eric

Reacties

Bol schreef op 27.03.2026 om 16:03 uur

@Eric-Wander

Hallo Eric,

VDL 2026 kan wel 10bits filmpjes inlezen, maar deze worden wel geëxporteerd als een MP4 8bits film. Daarbij komt ook nog dat de maximale export 4k is. Hier zijn geen patch of updates voor.

U zou eerst een de Trailversie te installeren en als u tevreden bent kunt Magix Pro X17 aan te schaffen. Zie: MAGIX Video Pro X: dit zijn de functies van de software!

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Eric-Wander schreef op 27.03.2026 om 20:06 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik kan ze inderdaad inlezen, wat ik eerder ook schreef, maar verder dus niets.

Wanneer ik dan op play druk dan blijft t zwart en na een gekochte nieuwe codec welke ik via een popup kon aanschaffen werd alleen het geluid hoorbaar maar bleef alles zwart.

Weet nu niet meer waar t aan ligt als het toch zou moeten werken, instellingen misschien?

Dat het met een export naar 8 bits gaat is dan naar ff zo.

Mocht je de oplossing hebben dan hoor ik dat graag.

Groet, Eric

Eric-Wander schreef op 27.03.2026 om 20:10 uur

Bol schreef op 27.03.2026 om 23:09 uur

@Eric-Wander

Hallo Eric,

....alleen het geluid hoorbaar maar bleef alles zwart.....

Zet eens de hardwareversnelling alle drie op CPU. Start VDL2026 en druk op "Y" en klik op het tabblad: Apparaatopties

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Eric-Wander schreef op 28.03.2026 om 19:12 uur

Hoi Rob,

Wilde het vanavond wijzigen maar ik heb geen tabblad Apparaat opties. Hiervoor in de plaats heb ik wel een tabblad weergaveopties, zie bijlage.

Ik heb geprobeerd de programma instellingen terug te zetten op de standaard waarden maar dat geeft geen wijziging. Er lijkt al gekozen voor de NVIDEA GeForce RTX 3070Ti.

Kan ik dit nog aanpassen en zo ja hoe?

Alvast mijn hartelijke dank weer!!

Groet, Erice

Bol schreef op 29.03.2026 om 16:34 uur

@Eric-Wander

Hallo Eric,

....In Magix Video Deluxe 2026 Premium lukt het niet om/ filmpjes gemaakt met mijn Canon R5 Mark II te bewerken op mijn Windows pc...

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, werkt u niet met VDL2026 maar met een eerdere versie. Welke dan kan ik pas zeggen als ik het VDL versienummer weet. Deze kun als volgt raadplegen

Groet,

Rob (forum moderator)

PS: Hebt u mijn persoonlijk bericht nog gelezen?

PC -1-

PC -2-