Problemen met zoom functie Shift F4 in tijdlijn modus.

kees.hubregtse schreef op 29.10.2023 om 12:58 uur

Na update naar rev 2024 heb ik de volgende problemen met de zoom button shift F4  in tijdlijn modus.

In en uit zoomen op de tijdlijn met de  - en + buttons werkt probleemloos ook het pull down menu 
om in te zoomen op de tijdlijn werkt goed.

Echter bij het gebruikt van zoom button Shift F4 verdwijnt  het videobeeld naar een paar keer in en uitzoomen en worden de video clips blauwen en geel vlak ook de hoogte van het videospoor word groter.
De detail informatie op het geluidspoor blijft goed functioneren 
Story board modus  scene overzicht modus werken goed.

Is dit een bekend probleem ?
 

Reacties

Bol schreef op 29.10.2023 om 16:47 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

....Na update naar rev 2024 heb ik de volgende problemen met de zoom button shift F4  in tijdlijn modus.....

Waar vind ik de zoom button Shift+F4? Ik kan deze nergens vinden, kunt u mij op weg helpen. Zelf zoom ik meestal met de - en + buttons of via het pop-up menu.

De sneltoets Shif+F4 kan ik nergens in de lijst van de Sneltoetsen terugvinden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Bol schreef op 29.10.2023 om 17:21 uur

@kees.hubregtse,

hallo Kees,

Upload eens een afbeelding naar het forum, zodat ik kan zien wat u precies bedoelt. Uploaden van afbeelding kunt u doen door op de pijl op de werkbalk te klikken.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

kees.hubregtse schreef op 29.10.2023 om 17:23 uur

kees.hubregtse schreef op 29.10.2023 om 17:16 uur

Hallo Ro,b

Sorry voor de onduidelijkheid, de twee zoom buttons zitten direct links - en + buttons.

Rechts onder in de hoek van het scherm

Als je de cursor er bij houd zie Shift F ( F4 was niet correct)

Met vriendelijke groet

Kees

Bol schreef op 29.10.2023 om 18:26 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

Shift+F die is bij mij wel bekend, alleen heeft nog nooit goed gefunctioneerd.

Ik heb testen gedaan in VDL 2014 | 2015 | 2016 | 2023 en 2024. De video clips worden in kleuren weergegeven en de hoogte van het videospoor word groter gemaakt, maar zonder beeld.

Dit is zeker geen bug in VDL2024. U zou dit voor kunnen leggen aan Magix Support door een mailtje te sturen naar: infoservice@magix.net

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

kees.hubregtse schreef op 29.10.2023 om 18:35 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je reactie , dit probleem is me bij deze revisie pas goed opgevallen.

Ik stuur wel een bericht naar Magix..

P. S

Je oplossing voor het probleem met het slepen van clips vanuit het preview venster kan ik goeg gebruiken

Bol schreef op 29.10.2023 om 20:33 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

Laat het forum weten, wat Magix Support u als antwoord hebt gegeven.

Het doet mij ook deugd om te lezen, dat het slepen van clips vanuit het previewvenster, die ik in een van uw eerdere topics heb gegeven, goed bruikbaar is. Bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

kees.hubregtse schreef op 20.11.2023 om 20:57 uur

Hallo Rob

Hier het antwoord dat ik van Magix support heb ontvangen.

1.Het feit dat er geen thumbnails zijn, is opzettelijk. De functie is bedoeld voor een betere bewerking van de objectcurve en keyframes.

2. Er is een bug gemaakt voor het gerapporteerde probleem en doorgestuurd naar de ontwikkelaars.
Helaas kunnen we niet precies zeggen wanneer dit verholpen zal zijn.
Sommige problemen kunnen sneller worden opgelost, andere kosten meer tijd.
Wees alstublieft geduldig.
Zodra er een oplossing is, wordt deze met een software-update beschikbaar gesteld.

 

Probleem 1 laat ik voor wat het is, zoals je zelf al aangaf werkt dit al een paar revisies niet lekker.

Een oplossing voor probleem 2 komt hopelijk snel

Met vriendelijke groeten

Kees

 

Bol schreef op 21.11.2023 om 00:06 uur

@kees.hubregtse

Hallo Kees,

Bedankt👍 voor u feedback.

1. ....Het feit dat er geen thumbnails zijn, is opzettelijk weggelaten. Deze functie is bedoeld voor een betere bewerking van de objectcurve en keyframes.....

Wat betreft de gegeven verklaring op dit probleem, daar kan ik mij geheel in vinden.

2. ....Na de update naar versie 2024 is het niet mogelijk om scenes vanuit het preview venster naar de tijdlijn te slepen......

Dit is / was uw tweede probleem, dat u onder de aandacht van Magix hebt gebracht. Dit zal waarschijnlijk via een volgende update gerepareerd worden. Maar hiervoor heb ik deze workaround aangereikt. Zie: Scenes vanaf preview venster naar tijdlijn slepen werkt niet. (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator