Selecteren object voor audiocleaning

marcel-d schreef op 12.03.2020 om 19:52 uur

Ik werk met Video de Luxe Plus 2019 (19.0.2.49 (UDP3)) op niet al te oude computer, Windows 10, 64 bits. Bij sommige filmobjecten lukt het me niet de functie Audiocleaning in te schakelen. Ik probeer dat door op het object te klikken en dan met rechtermuisknop naar Audiofuncties => Audiocleaning te gaan. Als respons krijg ik dan "Selecteer een object". Bij objecten die zijn ingesteld op "video/audio op één spoor" lukt het wel, maar de 'niet te selecteren' objecten krijg ik ook niet ingesteld op "video/audio op één spoor". Heeft iemand tips voor me?

Reacties

mi-bo schreef op 12.03.2020 om 20:28 uur

@marcel-d

Beste Marcel.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Heeft U al gekeken de optie delen te gebruiken.

Met deze functie kunt U het gehele project naar audiocleaning transporteren en bewerken,is dit goed kan het weer terug getransporteerd worden naar mvdl.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 12.03.2020 om 23:34 uur

Hallo Marcel,

Zoals ik het kan beoordelen hebt je VDL plus 2020 (19.0.2.49). Als uw updategarantie nog niet is verlopen, zou u een online actualiseren kunnen doen. Ga naar: hulp / online actualiseren. Volgens mij is de laatste versie VDL 19.0.2.58.

Activeer het filmfragment (geel) en gebruik eens de sneltoetsen Alt+A. Als het goed is, wordt het Audio Cleaning menu geopend.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.03.2020, 23:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

marcel-d schreef op 16.03.2020 om 12:05 uur

Dank je wel Rob, ik heb inmiddels geactualiseerd. Alt+A leidt inderdaad naar AudioCleaning menu,maar ik ontvang helaas nog steeds de boodschap "Selecteer aub een object".

marcel-d schreef op 16.03.2020 om 12:22 uur

Beste Michael, dank je wel voor je suggestie. Kun je me iets meer vertellen over het delen (transporteren) van een project richting Audicleaning? Ik vind hierover niets in de handleiding en ook in het menu tref ik deze optie niet aan.

mi-bo schreef op 16.03.2020 om 13:43 uur

@marcel-d

Beste Marcel,

Als U in MAGIX vdl een project op de tijdlijn heeft staan met geluid, en wil dit bewerken ga dan naar

Delen dan Film geluid na bewerken,

dan wordt beeld en geluid naar dat programma geladen, dit is te zien aan de onderzijde blauwe lijn, dan komt in het muziek programma beeld en geluid te staan, nu kan het geluid bewerkt worden waar men wil, als dit klaar is kan het weer terug geladen naar MVDL en staat het bewerkt weer op de tijdlijn.

Wat betreft Audio Cleaning ( Alt+ A ) zal het stukje gesplitst moeten worden en dan geactiveerd om te bewerken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

marcel-d schreef op 16.03.2020 om 16:17 uur

Dag Michael, helaas helpt dit me niet. In het tabblad delen vind ik geen optie "Film geluid na bewerken". Het splitsen van een object helpt ook niet.

Bol schreef op 16.03.2020 om 17:52 uur

Hallo Marcel,

Uw probleem heb ik kunnen reproduceren. Als u de melding krijgt: "Selecteer aub een object". Selecteer dan het object en voer de handeling dan nog eens uit. Zie filmpje

Zijn er nog vragen laten het ons weten.

Succes,

Rob

PS: Dit doet zich ook voor in VDL 2016 en Magix Pro X 11

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2020, 00:03, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

marcel-d schreef op 19.03.2020 om 16:58 uur

Dag Rob, een mooi filmpje. Helaas helpt het me niet verder. Hoe ik het ook probeer: ik blijf de boodschap "Selecteer aub een object" ontvangen. Kan het ook liggen aan de eigenschappen van een specifiek object? Waar zou ik dan naar moeten kijken? Heb je daar ook tips voor?