Reacties

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 12:33 uur

@andre_bongers

Beste Andre.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend welke Browser U gebruikt, maar via Google ziet het er zo uit,

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

andre_bongers schreef op 25.01.2021 om 14:09 uur

Beste Michael, dat is hier helaas niet het geval, niet in Google of Edge, zie deze pagina. Links bovenaan zou moeten staan garçon, méchant, élève, Ê en Ê, maar alle letters met tekens zijn onzichtbaar. https://nieuw.hetstillepand.be/

Bol schreef op 25.01.2021 om 14:46 uur

@andre_bongers

Hallo Andre,

Ik ben zelf niet in het bezit van het pakket Xara Designer Pro 17.  Zelf gebruik ik regelmatig het programmaatje Speciale tekens van Windows. Zoek het het lettertype op die u nu gebruikt en zoek dan het gewenst letter. U kunt deze dan Selecteren (Ctrl+A) Kopieren (Ctrl+C) en dan Plakken (CTL+V) in Xara Designer Pro 17. Ook zou u de toetsenbordaanslag kunnen gebruiken. Voor de letter e met een dakje is dit dan Alt+0234 ê

 

Succes, Rob

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 15:07 uur

@andre_bongers

Beste Andre.

Dank voor Uw Feedback, ik heb het probleem op de Website gezien.

Heeft U deze optie gebruikt om het op de pagina te zetten dan moet het wel goed op de website komen

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

andre_bongers schreef op 25.01.2021 om 15:43 uur

Bol en Michael, bedankt voor jullie hulp. Inderdaad Michael, uw methode werkt, maar dan moet ik ieder woord met een speciaal letterteken eerst in een MS Word document typen en van daaruit naar Xara verplaatsen (als rich text) . Maar woorden met zulke leestekens rechtstreeks in Xara Designer Pro zelf typen zou dus niet (meer) mogelijk zijn? Vreemd, dit probleem doet zich blijkbaar pas voor na de aanschaf van de recentste programmaversie. Voorheen lukte dat wel. In video's van oudere programmaversies zie ik dat daar bij 'document language' ook het Frans stond vermeld o.a. op https://www.xara.com/us/designer-pro/tutorials-demos/#video_player Het zou mij verbazen als Xara deze taalmogelijkheid verwijderde!??

andre_bongers schreef op 25.01.2021 om 15:53 uur

Michael, wat ik nu pas zie is dat eens een tekst in rich format werd gekopieerd de weergave correct is, maar als je daarna op de site het letterteken verandert is het probleem er terug :-(.

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 16:24 uur

@andre_bongers

Beste Andre,

In MWD 17 Prem is de taal verandering wel mogelijk, in XARA Designer Pro 17 niet( weet niet of er ook Franse uitgaven is)

Gezien U een website heeft https:// dit is niet via MAGIX hosting gepubliceerd.

Vermoedelijk zal het probleem bij Uw Webhosting zitten , daar ik het wel kan publiceren.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m. meer info

andre_bongers schreef op 25.01.2021 om 20:06 uur

Beste Michael ik heb een mail naar Magix Support gestuurd en wacht hun antwoord af, want wat ik ook onderneem, niets werkt. Ik betwijfel of het aan de webhosting ligt, want tot voor enkele dagen werkte alles normaal. Afwachten wat Magix antwoorden zal. Alvast bedankt!

mi-bo schreef op 25.01.2021 om 20:21 uur

@andre_bongers

Beste Andre.

Dank voor Uw feedback.

We vernemen wel van U wat de reactie van MAGIX Support is.

M.vr.gr

Michael

BeRo schreef op 25.01.2021 om 20:52 uur

[...] wat ik ook onderneem, niets werkt. Ik betwijfel of het aan de webhosting ligt [...]

Ik heb toevallig vandaag over jouw probleem gelezen ....

Je hebt zeer waarschijnlijk de pagina inhoud gekopieerd van een oud project bestand. Tijdens het proces, beschadigde Xara Designer de tekstopmaak. Ik kon dit gemakkelijk controleren in de broncode... 🤓

De beste oplossing voor het probleem is om de pagina volledig opnieuw te bouwen met de nieuwste Xara Designer.
Vanuit het oude projectbestand kunnen alle graphics/afbeeldingen 1:1 worden gekopieerd, met copy & paste.
De teksten mogen in geen geval zo worden gekopieerd en geplakt. Als dit wordt gedaan, worden alle fouten ook gekopieerd!

Dit is de juiste manier:
Kopieer alle teksten in een neutrale tekstverwerker. Markeer de teksten volledig en kopieer ze met "CTRL+C". Plak ze dan pas in Xara Designer met "CTRL+V"!
Nu werkt alle tekstopmaak in Xara Designer weer normaal. 😊

Op het Duitse forum hebben we dit probleem en varianten daarop al vele malen en in verschillende versies gehad. De problemen kunnen altijd opgelost worden zoals hierboven beschreven...

Veel succes. 👍

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

andre_bongers schreef op 25.01.2021 om 21:57 uur

Beste Bero, dank u, dat is een interessante piste! Ik heb inderdaad teksten van een andere site gekopieerd waar zich een vergelijkbaar probleem voordeed (daar moest ik reeds woorden met accenten vanuit een Word document invoeren). Ik moet dus ook daar op zoek naar de oorspronkelijke fout. Kunt u mij zeggen waarop ik moet letten in de broncode? Ik ga morgen uw raad opvolgen en de foute pagina opzoeken en opnieuw bouwen.

BeRo schreef op 25.01.2021 om 22:40 uur

[...] Kunt u mij zeggen waarop ik moet letten in de broncode? [...]

Het probleem zit diep geworteld in de broncode. Troubleshooting kan alleen worden gedaan in de context van de CSS controle bestanden, waar de CSS klassen worden verwerkt vanuit de broncode.
De resultaten van de verweving zijn onder meer te zien in de tekstweergave. Hieruit zou u conclusies moeten trekken en deze vergelijken met de gewenste resultaten. Alleen dan kan je een diagnose stellen van een storing en indien nodig correcties programmeren.
Maar dit is een job die moet worden gedaan door de softwareontwikkelaars, niet door ons gebruikers! 🤓

In jouw "geval" heeft Xara Designer zeer verschillend opgemaakte teksten gecombineerd tot één opmaak. Dit is normaal gesproken niet handmatig te doen. Het feit dat dit hier toch het geval is, wijst op een storing in de automatische overdracht van de tekstopmaak.

Maar dit is slechts een van de verdachte plaatsen in de broncode.
De volledige analyse is hier zeker niet nodig, omdat de oorzaak van de fout er niet door kan worden weggenomen.
De oorzaak van het probleem is de Xara Designer, die de fout introduceert tijdens de overdracht van oude projectgegevens...
Ik ben er zeker van dat je het probleem zult oplossen wanneer je de site herbouwt, zoals hierboven beschreven. 😊

[...] Ik ga morgen uw raad opvolgen en de foute pagina opzoeken en opnieuw bouwen.

Helaas is het niet voldoende om een defecte pagina gewoon opnieuw te bouwen. Je moet het hele project herbouwen, alle pagina's van een project.
De reden is de interne programmastructuur van Xara Designer. De CSS-bestanden die belangrijk zijn voor de tekstweergave hebben 100% invloed op alle teksten op alle pagina's. Als een CSS-definitie op één pagina onjuist is, dan wordt de fout automatisch naar alle andere pagina's overgebracht! 😱

Veel succes. 👍

Laatst gewijzigd door BeRo op 25.01.2021, 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

andre_bongers schreef op 26.01.2021 om 00:03 uur

BeRo, ik had voor uw laatste mail binnenkwam een aantal tekstblokken van die site in opbouw verwijderd en het probleem deed zich blijkbaar niet meer voor. Wel duurt het bij mij altijd een poos eer ik de correcte weergave in de browsers te zien krijg, wat volgens mijn host aan de (geheugen)cache ligt. Maar het ziet er dus naar uit dat ik van nul af aan moet herbeginnen :-(. Maar hoe kan ik zoiets in de toekomst herkennen en voorkomen? Mijn originele website https://www.hetstillepand.be telt 423 pagina's en bevat naar alle waarschijnlijkheid ook zo'n fout die zich dan op die ganse site voordoet? Is al dat werk dan naar de knoppen!?? Bedankt voor uit uitgebreide uitleg, hij is klaar en duidelijk, maar weinig bemoedigend bij de start van een nieuwe website.

BeRo schreef op 26.01.2021 om 00:33 uur

[...] ik had voor uw laatste mail binnenkwam een aantal tekstblokken van die site in opbouw verwijderd en het probleem deed zich blijkbaar niet meer voor [...]

Ok, je kunt proberen om de project pagina's een voor een te repareren.
Het is niet te voorspellen of een dergelijke actie het gewenste succes zal opleveren, maar je hebt niets te verliezen. 😇
Je kunt nog steeds een complete herbouw van de site doen... 🤓

[...] hoe kan ik zoiets in de toekomst herkennen en voorkomen [...]

Helaas bestaat hier geen octrooi voor.
De fout in de tekstweergave is hoofdzakelijk te wijten aan de overdracht van oude projectbestanden. Maar dit gebeurt niet bij elke overdracht. Als je onvoorziene problemen wilt voorkomen, moet je afzien van het kopiëren en plakken van tekst uit oudere projecten.
In dit geval mogen teksten alleen via een neutraal medium worden overgebracht als tijdelijke opslag. Notepad of een soortgelijke tekstverwerker is hiervoor geschikt.

[...] Is al dat werk dan naar de knoppen? [...]

Als de poging om de afzonderlijke pagina's te herstellen slaagt, kan je geluk hebben, dan hoef je niet alles opnieuw te doen.
Ik duim graag voor je. 😀

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

andre_bongers schreef op 26.01.2021 om 00:59 uur

Dank voor je duim! Die kan ik best gebruiken... voel me nu een beetje moedeloos, helaas. Ik laat hier wel bericht over hoe het verder loopt. Groeten, André.

andre_bongers schreef op 27.01.2021 om 21:43 uur

Beste BeRo, ik beloofde bericht te laten over de afloop van mijn probleem. Nadat ik alle tekstblokken had verwijderd werkte het programma terug normaal op beide websites. Bovendien bracht u mij op het idee om voortaan iedere nieuw gemaakte pagina met de WC3 validator te controleren. Ik zie dan niet waar de fout op de pagina zit, maar hoef slechts één pagina opnieuw te maken.

In Serif WebPlus dat ik vroeger gebruikte maar nu niet meer bestaat maakte de WC3 validator deel uit van het designpakket. Je kon dus meteen je fouten vaststellen én verbeteren. Ik heb dit aan Xara doorgegeven als een extra mogelijkheid binnen hun programma :-).

Misschien heeft u als meer ervaren gebruiker nog andere raadgevingen?

Groeten, André

BeRo schreef op 27.01.2021 om 22:05 uur

[...] Nadat ik alle tekstblokken had verwijderd werkte het programma terug normaal op beide websites.[...]

Gefeliciteerd met jouw succes! 👏👏👏

[...] Misschien heeft u als meer ervaren gebruiker nog andere raadgevingen? [...]

Ik ben er zeker van dat... 😄

Maar, zoals je je wel kunt voorstellen, is het overbrengen van uitgebreide kennis niet iets dat in een paar regels tekst kan worden gedaan.
Als er concrete problemen ontstaan ziet het er anders uit, dan kan ik veel beter en gerichter helpen. 🤓

In ieder geval wens ik je veel plezier met het nu foutloze website ontwerp.

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓

andre_bongers schreef op 28.01.2021 om 00:08 uur

Misschien heb ik mij verkeerd uitgerukt BeRo. Ik ben niet op zoek naar raadgevingen over het gebruik van Xara Designer Pro, daarvoor volg ik vooral de (verouderde?) online video tutorials van XaraXhris op YouTube en het aanbod van Magix zelf. Wat ik bedoelde was of u eventueel raadgevingen had i.v.m. het opsporen van fouten, andere dan de methode met WC3 voor zover dat al mogelijk is?

BeRo schreef op 28.01.2021 om 00:35 uur

[...] Wat ik bedoelde was of u eventueel raadgevingen had i.v.m. het opsporen van fouten, andere dan de methode met WC3 voor zover dat al mogelijk is?

Het zou mooi zijn, maar helaas heb ik daar geen "Zwitsers zakmes" voor, waarmee men gemakkelijk fouten zou kunnen vinden.... 😕

Helaas is het merh of minder ingewikkeld zoeken in de broncode van de HTML-pagina's nog steeds noodzakelijk. Dit omvat altijd de analyse van de geïntegreerde scriptbestanden zoals JavaScript, CSS of htaccess op de webserver.

Normaal gesproken maakt Xara Designer zijn HTML-pagina's echter zonder fouten.
Daarom is er gewoonlijk (hopelijk) geen correctief herstelwerk nodig. 😉

Auf den Tag genau gehen heute, am 14.08.2021, 10 Jahre online Support für die Community zu Ende.
Ich freue mich auf eine neue, berufliche Herausforderung, die sich gerade ergeben hat. Leider bleibt dann keine Zeit mehr für die Community übrig, aber Ihr seid bei den aktiven Mitgliedern in besten Händen.
Sicher schaue ich auch ab und zu nochmal rein... 🤓