Tekstverwerker en speciale functies

FriSe schreef op 08.07.2020 om 11:11 uur

In het keuzemenu van de tekstverwerker bestaat de mogelijkheid om een titel op te slaan als "special effect". In geen enkele handleiding of tutorial wordt met een woord gerept over welk "special effect" wordt bedoeld. Ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar het lukt of ten dele of helemaal niet. Hopelijk dat iemand mij op het paard kan tillen.

m.vr.gr. FriSe

Reacties

mi-bo schreef op 08.07.2020 om 14:45 uur

@FriSe

Beste FriSe.

Het is best mogelijk dat deze fuctie in een oudere versie kon worden gebruikt en de link verwijderd en de tekst is blijven staan ???

M.vr.gr.

Michael

Bol schreef op 08.07.2020 om 16:54 uur

Hallo Frits,

Deze functie is nog steeds in gebruik. Zie handboek.pdf op blz. 319 en 292 voor uitleg.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.07.2020, 16:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 08.07.2020 om 22:07 uur

Hallo Frits,

Zojuist, heb ik wat geëxperimenteerd met "op te slaan als special effect". Ik snap nu wat je bedoeld. Ik krijg het ook niet onder de knie om de speciale effecten op te slaan en deze dan later weer elders te kunnen gebruiken. Ik ga mij er een dezer dagen wat meer verdiepen in deze materie.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 09.07.2020 om 09:26 uur

Hallo Rob,

Blij dat je toch de moeite wil nemen om e.e.a. uit te proberen. Ik ben zelf ook actief bezig hiermee, maar de juiste oplossing nog niet gevonden. Ben benieuwd !!

gr. Frits

mi-bo schreef op 09.07.2020 om 10:31 uur

@FriSe

Beste Frits.

Terug komend op dit antwoord

" Het is best mogelijk dat deze fuctie in een oudere versie kon worden gebruikt en de link verwijderd en de tekst is blijven staan ???"

het volgende U heeft een tekst gemaakt bv in een speciale kleur op een vreemde plaatst.

Dat wordt dan opgeslagen via Alt+Shift + T

Als U dan verder in het project iets wilt neer zetten met de zelfde letter en kleur

dan Alt+T en U zoekt de TFX klik deze aan en de Titel ( niet de Tekst ) wordt op de juiste plaats neer gezet

Sc6

M.vr.gr

Michael

FriSe schreef op 09.07.2020 om 10:53 uur

Beste Michael,

Dat is bekend, dat is een normale tekst. Die leg je via :"Opslaan als titelsjabloon" vast. Maar het gaat om "Opslaan als Special effect". Dat schijnt een gegroepeerd titelobject te zijn.

m.vr.gr.

Frits

Bol schreef op 09.07.2020 om 15:57 uur

Hallo Frits,

Het is mij gelukt om een titel op te slaan als een "special effect". Ik heb snel een special effect gemaakt en op de tijdlijn van Magix gezet onder een clip. Ik ga vanavond een procedure maken hoe ik het gedaan heb.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 10.07.2020 om 10:46 uur

Hallo Rob,

Blij te horen dat het gelukt is, ik heb zelf ook e.e.a. ondernomen. Als ik op een gegeven moment denk ....dit is het dan wordt het weer een desillusie als ik het effect weer terug oproep. De sporen staan niet meer onder elkaar of delen zijn weggevallen. Hopelijk dat jouw procedure meer duidelijkheid verschaft.

m.vr.gr. Frits

Bol schreef op 10.07.2020 om 10:59 uur

Hallo Frits,

Het maken van een sjabloon

1. maak een titelsjabloon met speciale effecten
  2. selecteer de sporen, die u wenst te gebruiken in de titelsjabloon
  3. groepeer deze door het schakeltje (ketting) te klikken of gebruikt de Sneltoets G
  4. sla titelsjabloon op als special effect

De gemaakte sjabloon weer op de tijdlijn zetten

1. ga naar: C:\gebruikers\openbaar\openbare Documenten\MAGIX\Common\Videocontent\Video deluxe Premium\Titles\Standard
  2. sleep titelsjabloon met effecten (naam.TFX) naar de tijdlijn
  3. Zelf heb ik een snelkoppeling gemaakt van Standaardmap, zodat ik heel snel naar deze map kan komen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2020, 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 10.07.2020 om 14:40 uur

Hallo Rob,

Het is gelukt om een titelsjabloon als special effect op te slaan a.h.v. jouw voorbeeld. Dank hiervoor,zo kunnen we weer verder.

Overigens het opgeslagen sjabloon vindt je ook terug bij "Sjablonen"-->"My Own" van daaruit kun je het ook op de tijdlijn zetten. Tekst aanpassen en klaar.

Ik ben weer een blij man.

m.vr.gr.

Frits

Bol schreef op 10.07.2020 om 15:11 uur

Hallo Frits,

Het doet deugd om te lezen, dat uw probleem hiermee is opgelost. Ik had nog niet verder gekeken, maar u hebt inderdaad gelijk, dat de titelsjablonen te vinden zijn bij Sjablonen / My Own.

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.07.2020, 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-