Titels

disguise schreef op 20.09.2017 om 22:15 uur

Sinds de upgrade naar 17.1.191 van Photostory Deluxe ( op 19-09-2017 uitgevoerd) heb ik achter de titels bij de foto's een zwart veld. Dit was er voorheen niet. Je kon door de tekst gewoon de foto zien. Hoe krijg ik dit weg?

Ik werk met Windows 10 met een AMD Athon 64x2 Dual Core Processor 6000+ 3.01 GHz intern geheugen 8 Gb

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2017 om 13:09 uur

Hallo diguise,

Is na het installeren van grote upgrade 1 Gb, ook gratis programma weer geüpload

gr

Michael

disguise schreef op 21.09.2017 om 13:59 uur

Hallo mi-bo, ja ok het gratis programma is weer geüpload en geregistreerd.. Gr. Jacq

mi-bo schreef op 21.09.2017 om 14:13 uur

Hallo Jacq,

net even een print gemaakt . en geen vervelende dingen

Dan via bestand instellingen, instellingen terug zetten naar Standaardwaarden is een optie.

Gr

Michael

 

disguise schreef op 21.09.2017 om 14:57 uur

Hallo Michael, dank je wel voor de reactie. Ga ik straks meteen uitproberen (ben nog even onderweg)

gr Jacq

disguise schreef op 22.09.2017 om 20:17 uur

Hallo Michael, helaas geen resultaat. blijf met het zwarte vlak achter de tekst zitten.

gr Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 24.09.2017 om 12:52 uur

Hallo Jacq,

Zou je een goede beschrijving kunnen geven, hoe je de tekst aanmaakt en via een afbeelding laten zien hoe het er bij jou dan uitzie.

Groet,

Rob

disguise schreef op 25.09.2017 om 20:21 uur

Hallo Rob,

Ik plaats eerst de foto's in de tijdlijn en breng de effecten en de overgangen aan. Ik kies daarna per foto, waar ik tekst bij wil zetten de T in de balk boven de foto's en vul in het dialoogvenster van titels voor het lettertype, de grootte en meestal voor de kleur geel met schaduwrand. Plus de lengte van de tijdsduur en kies ik voor in- en uitfaden. Voor de upgrade naar 17.1.191 was de tekst gewoon te zen met de foto op de achtergrond. Nu heb ik dus steeds een zwart vlak achter de tekst. Ik heb vandaag de fotoshow gebrand op dvd en het verbaasde mij dat bij de weergave op de tv dit zwarte vlak niet te zien is. Dus dat is in ieder geval positief. Maar het is zeer storend als deze balk bij het aanmaken steeds over je foto heen zit. Ik heb een screenshot gemaakt waarop te zien is hoe het er uit ziet en de instellingen c.q. opmaak van de tekst.

Alvast bedankt Rob.

Groet,

Jacq

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 12:35 uur

Hallo Jacq,

Helaas kan ik je probleem niet reproduceren. Wat je zou kunnen doen is:

  1. Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Fotostory_2018_Deluxe en verwijder het INI-bestand (Fotos_dlx.ini). Dit bestand wordt weer automatisch aangemaakt bij het op starten van Photostory
  2. Via Windows "een programma verwijder of wijzigen" het programma te deinstalleren en weer opnieuw te installeren.

Groet,

Rob

Aanvulling: 26-09-2017 om 14:30uur

Om een goede herinstallatie te doen, ga dan naar: http://www.magix.com/nl/ en klik op het poppetjes rechtsboven en meld je aan bij mijn account, log hier in en klik op volgende. Klik op mijn producten en ga naar Photostory Deluxe en klik op meer details weergeven en download het installatieprogramma photostory2018deluxe_dlm.exe.

disguise schreef op 26.09.2017 om 14:47 uur

Hallo Rob,

de laatste optie had ik al overwogen. Maar heb eerst gekeken wat het effect op de tv zou zijn.

Ik ga nu eerst je eerste optie toepassen en als dat niet werkt toch maar verwijderen en het programma opnieuw installeren.

Als je het goed vindt hou ik je op de hoogte. Zit nu in Veldhoven dus dat wordt vanavond tijdens het voetballen, dan duurt het gevoelsmatig niet zo lang 😄.

Bedankt voor de tips.

Groet

Jacq

 

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 15:03 uur

Hallo Jacq,

Je hebt helemaal gelijk, als je wat anders doet, gaat de herinstallatie gevoelsmatig veel sneller. Alleen ik hoop wel voor je, dat de club waarnaar je kijk, ook nog doelpunten maakt 😉. Ik verneem wel van je of een van de opties uitkomst heeft geboden. Veel kijkplezier.

Groet,

Rob

disguise schreef op 26.09.2017 om 21:57 uur

Hallo Rob.

De eerste optie heeft niets opgeleverd!. Ik ga nu verwijderen en herinstalleren..

De doelpunten vallen tot nu toe overigens tegen.....

Groet

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2017 om 22:05 uur

Succes...je moet het wel in een nieuw project uitproberen. Het MVP bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen.

disguise schreef op 27.09.2017 om 19:17 uur

Hallo Rob,

Helaas is het resultaat hetzelfde. Ik heb een nieuwe project gemaakt. Foto's erin gezet en tekst aangemaakt. Het zwarte vlak blijft.

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 21:07 uur

Hallo Jacq,

Nogmaals, ik kan dit probleem niet reproduceren. Wanneer je een ander lettertype gebruikt heb je dan ook last van de zwarte achtergrond?

Groet,

Rob

disguise schreef op 27.09.2017 om 21:36 uur

Ja Rob, het maakt niet uit welk lettertype ik gebruik.

Groet

Jacq

disguise schreef op 27.09.2017 om 21:39 uur

Hallo Rob,

Ik heb net ook eens een project van het tweede kwartaal 2017 geladen. Hier was voorheen geen zwarte achtergrond, nu wel. Dus het moet iets met de update te maken hebben, denk ik!

 

groet

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 21:54 uur

Hallo Jacq,

Wat voor grafische videokaart en moederbord heb jij?

Groet,

Rob

disguise schreef op 27.09.2017 om 22:12 uur

Videokaart: NVIDIA Geforce 8500 GT.

Moederbord: MSI K9N NEOF V2 / AMD Athlon 64x2 6000+ (kan dit kloppen?) 

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 23:12 uur

Hallo Jacq,

Je PC configuratie is zeker 8 a 9 jaar oud (klopt dit). De laatste driver voor je videokaart is 342.01 d.d. 14-12-2016.. Mijn advies is, leg je probleem voor aan Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php , deze kunnen je systeem bekijken of deze nog aan de eisen voldoet aan de nieuwste versie 17.1.191 van Photostory Deluxe.

Groet,

Rob

disguise schreef op 27.09.2017 om 23:34 uur

Hallo Rob,

 

Ja dat kan kloppen. Ik zal dit aan Magix support 2 voorleggen. Wie weet is mijn systeem te oud voor de laatste update.

Als je het goed vindt laat ik je het resultaat weten.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot zo ver.

Groet

Jacq

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2017 om 23:46 uur

Succes, laat mij de afloop weten.

disguise schreef op 29.09.2017 om 16:36 uur

Hallo Rob,

Mail 1 ontvangen vandaag:

Helaas) is dit probleem inmiddels bij ons bekend.
Er wordt met spoed door onze ontwikkelaars aan een patch gewerkt. Ons welgemeend excuses voor het
ongemak.

Mail 2 ontvangen vandaag

 

Stel een
andere renderer (of videomodus) in. Ga naar de Programmainstellingen via
toets Y op het toetsenbord. Dan tabblad Weergave-opties(Video Deluxe) of
tabblad Beeld (Foto's op CD & DVD). Daar verandert u de videomodus voor de
Preview/Weergave in de Arranger. Probeer verschillende waardes hier. Bijv. de
Overlaymixer, of de Compatibiliteitsmodus. De voorkeur heeft
Hardwareversnelling (Direct3D), wanneer dit ondersteund wordt door u
videokaart.

 

Zet ook
als test eens een vinkje bij "Altijd DirectX9 gebruiken".


Ik heb de instelling veranderd in Compatibilteismodus en de zwarte vakken verdwenen!!

De rest had geen effect.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Groeten en fijn weekend

Jacq




 

disguise schreef op 29.09.2017 om 16:37 uur

De laatste mail is bedoeld als tussenoplossing!!

Voormalige gebruiker schreef op 29.09.2017 om 19:39 uur

Hallo Jacq,

Bedankt voor deze informatie.

Groet,

Rob