Twee soorten geluiden scheiden in film.

v.kan schreef op 16.03.2023 om 16:23 uur

Beste Rob,

Is het mogelijk om twee geluiden te scheiden in een film? Bijvoorbeeld : een huwelijk ceremonie.

De trouwambtenaar is aan het spreken, terwijl op de achtergrond een waterfontein klatert.

Dus, dat het geluid van de fontein zachter gezet kan worden. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Met vriendelijke groet, Victor.

Werk nu met Video DeLuxe plus 2023

Reacties

Bol schreef op 16.03.2023 om 22:32 uur

@v.kan

Hallo Victor,

In Video Deluxe 2023 plus is het niet mogelijk om twee geluiden te scheiden, omdat de geluiden zijn opgenomen op één spoor. Wat u zo kunnen proberen is om met Audio Cleaning wat te experimenteren.

Succes,

Rob (forum moderator)

v.kan schreef op 17.03.2023 om 16:28 uur

Hallo Rob,

Eigenlijk is het een schande, dat ik mijn eigen software niet helemaal onder de knie heb.

Jaren geleden, deed ik dat wel. Met 2005 en 2008. Hoe ouder, hoe meer niet oplettend.

Maar goed, jou tip heeft geholpen. Natuur, regen sterk. gekozen en ruis. De plechtigheid is nu veel beter

te volgen. Hartelijk dank, Victor.

Bol schreef op 17.03.2023 om 16:40 uur

@v.kan

Hallo Victor,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de plechtigheid door gebruikmaking van de Audio Cleaning nu veel beter te volgen is. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Persoonlijk heb ik zo'n vermoeden dat in de 2005 en 2008 (18/15 jaar geleden) de Audio Cleaning functie nog niet aanwezig was.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

v.kan schreef op 17.03.2023 om 16:49 uur

Je heb gelijk, Rob. Maar toch had ik iets van audio of wat anders gedaan op een geluidspoor. Ik zou het niet meer weten. Groet, Victor.