uitleg een route te maken voor MTM met Google Maps

mi-bo schreef op 23.07.2019 om 16:05 uur

Beste  gebruikers van MAGIX Travel Maps

Een tip voor u omdat gebruikers hierom blijven vragen.

Hoe kan ik een reisroute maken van mijn vakantie reis met auto/camper?

In tegenstelling tot een luchtreis, een autorit of wandeling bevat veel waypoints.

 Het is erg intensief om dit op te zetten.

 Ik wil dan ook een truc laten zien

Vereisten: Google-account

1.                  Open Google maps log in met uw Google-inloggegevens

2.                  Klik op nieuwe kaart > route toevoegen (boven aan de werkbalk)

3.                  Kies uw vervoerswijze en bouw uw route vanaf het beginpunt naar de bestemming met alle stops

4.                  Klik op de 3 puntjes naast je kaart naam en selecteer "exporteren naar KML/KMZ"

5.                  Selecteer uw route en "Exporteer als KML in plaats van KMZ"

6.                  Het KML-bestand downloaden

7.                  Converteer het KML-bestand naar GPX (bijvoorbeeld op deze website https://mygeodata.cloud/converter/kml-to-gpx

8.                  Open reiskaarten > waypoints > het GPX-spoor laden en selecteer het bestand dat u zojuist hebt gemaakt

Het pad dat hiermee is gemaakt, volgt uw route op de voet en de reiskaarten blijven zelfs met een groot aantal waypoints goed performant. Het nadeel is dat je geen tussenliggende reis punten kan maken.

 Dus als u tussenstops wilt invoegen, moet u meerdere route punten  maken en exporteren en aan het einde samenvoegen tot een volledige route in alle MAGIX PhotoStory Deluxe versies van.2019

Veel plezier met het maken van Uw reisroute kaarten

Het MTM Team

Reacties

0 Reacties