update service van magix video de lux plus 2019

vandervalk schreef op 13.09.2020 om 11:40 uur

ik heb sinds deze week 12sept 2020 problemen met video de lux plus , ik heb een update service gehad en sindsdien loopt het programma vast nadat ik een film hebt geopend. daarvoor draaide het programma perfect.

ook bij een collega de zelfde problemen , dus denk ik duidelijk dat het probleem bij magix zit

wie kan mij helpen

Reacties

mi-bo schreef op 13.09.2020 om 12:00 uur

@vandervalk​​​​​​

Beste vandervalk.

Toets de Y toets in als MAGIX vdl is opgestart dan optie import /export en zet een vinkje bij "Hardwareversnelling bij weergave, indien mogelijk"

Sc6

Michael (FM)

Bol schreef op 13.09.2020 om 18:11 uur

Hallo Van der Valk,

Op 12 september heeft u VDL 2019 / 2020 via een verlenging van uw updateservice geüpdatet naar VDL 2021 versie 20.1.1.165.

Eerst een opmerking van mijn kant. Bij het upgraden van VDL 2021 staat de optie bij: Import / export / Hardwareversnelling bij de weergave standaard reeds aangevinkt.

Hebt u al eens geprobeerd om het programma terug te zetten op de standaardwaarden?

Wat bij mij ook nog wel eens wilt helpen is, om de "Lokale store-inhoud wissen.." te wissen. Deze wordt dan automatisch weer goed ingelezen

Groet,

Rob

Bol schreef op 15.09.2020 om 18:11 uur

Hallo van der Valk,

Zie ook voor de zekerheid deze link: https://www.magix.info/nl/forum/update-naar-20-0-1-65--1252294/

Groet,

Rob

vandervalk schreef op 16.09.2020 om 08:50 uur

hallo beste mensen

via dit forum ben ik toch verder gekomen, nadat ik alles had verwijderd, en daarna weer opnieuw geïnstalleerd, en in de instellingen bij import/export het vinkje heb weggehaald bij hardwareversnelling was het probleem opgelost.

enige opmerking nog , het contact maken met magix vindt ik slecht te noemen. via mail krijg je wel wat terug, maar ik heb liever telefonisch contact. maar jullie bedankt

mi-bo schreef op 16.09.2020 om 09:36 uur

@vandervalk

Beste van der valk.

Een goed bericht dat Uw probleem is verholpen.

Wat betreft het vinkje zetten,bij de een moet het aangevinkt (bij mij zelf)worden en bij een ander weg gevinkt.

Dat telefonisch bereikbaarheid ,de Nederlandse support is er niet meer sinds 15 maart,alles gaat nu via Duitsland (Duits kengetal)maar is door de Covid-19 zeer slecht te bereiken.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Sc6.

Michael (FM)

Bol schreef op 16.09.2020 om 11:34 uur

@vandervalk

Beste van der valk.

Een goed bericht dat Uw probleem is verholpen.

Wat betreft het vinkje zetten,bij de een moet het aangevinkt (bij mij zelf)worden en bij een ander weg gevinkt.

Dat telefonisch bereikbaarheid ,de Nederlandse support is er niet meer sinds 15 maart,alles gaat nu via Duitsland (Duits kengetal)maar is door de Covid-19 zeer slecht te bereiken.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Sc6.

Michael (FM)

Beste Van der Valk en andere forumleden,

Helaas, kan ik, mij als moderator / forumlid van dit forum, niet vinden in het bovenstaand antwoord.

1. Als VDL2021 wordt / is geïnstalleerd, staat standaard een vinkje bij: import /export "Hardwareversnelling bij weergave, indien mogelijk". Wanneer er geen beeld is, maar wel geluid, dan kan dat betekenen, dat uw Videokaart de "hardwareversnelling bij weergave" niet ondersteund. Door het vinkje weg te halen, zal waarschijnlijk dit probleem voor 98% zijn opgelost.
  2. Inderdaad, per 27 maart 2020 is Nederlandse Support opgeheven en samengevoegd en overgenomen door andere Support afdelingen in Duitsland.
  3. Bij aankoop van een Magix product krijgt u een jaar web ondersteuning. Hoe het telefonisch geregeld is, daar heb ik geen goed antwoord op. Maar volgens mij zijn ze alleen telefonisch bereikbaar voor, zie:

•  

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

PS. Dit forum is voor en door Magix Gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

cjhharemaker schreef op 16.09.2020 om 13:38 uur

Hallo omdat vanwege het COVID19 probleem werken vele werknemers ook daar veelal thuis en dat gaat natuurlijk veel moeilijker. Ik zou zeggen heb daar coulance mee want als je via het nummer van het bedrijf belt worden er vele schakelingen gemaakt naar de telefoonnr's van de medewerkers thuis en dat werkt vertragend.
Mvg Kees

Bol schreef op 16.09.2020 om 18:31 uur

Hallo Van der Valk en andere forumleden,

Ik wil nog e.a. toevoegen aan mijn antwoord, dat ik schreef op 16.09.2020 om 11:34 uur.

Als u om wat voor reden dan ook VDL 2021 terug moeten zetten op de standaardwaarde, vergeet dan niet om het vinkje weer weg te halen bij de "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk", want bij deze wordt standaard weer aangevinkt.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

PS. Wat @cjhharemaker (Kees) schrijft kan ik alleen maar onderschrijven.

mi-bo schreef op 17.09.2020 om 11:35 uur

@vandervalk

Beste Vandervalk,

even een compilatie gemaakt om te laten zien op mijn Home Pc dat er geen verschil is tussen vinkje aan of uitzetten in MAGIX vdl 2021 Prem het kan zijn dat in MAGIX vdl 2021 Plus er wel een verschil kan zijn.

Sc6

Michael ( FM )

Bol schreef op 17.09.2020 om 23:52 uur

Hallo Van der Valk en andere forumleden,

Het is een mooi compilatie filmpje wat Mi-Bo laat zien, maar het geeft niet de oplossing weer van het probleem waarom het vinkje bij: "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk", moet worden weggehaald.

1) Als er een videokaart in de PC / laptop zit, die de "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk", ondersteunt, dan kunnen de filmfragmenten op de tijdlijn met een vinkje, maar ook zonder een vinkje worden afgespeeld. (Beeld en geluid)

2) Maar er zijn videokaarten, die helaas deze "Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk", niet meer ondersteunen. Dan moet er bij " Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk", echt het vinkje worden weggehaald. Wordt dit niet gedaan, dan is de audio wel hoorbaar, maar er wordt geen beeld in previewscherm weergegeven / afgespeeld.

Groet,
Rob
Moderator / Forumlid

PS. het is mij (nog) niet duidelijk in welke versies van Magix Video Deluxe dit fenomeen zich voordoet. Maar als ik even op het forum rond kijkt, zie ik dat dit fenomeen zich voordoet in de versie VDL 2021 plus als de versie VDL 2021 premium