upgrade naar 2020

Liwy schreef op 10.10.2019 om 14:27 uur

Ik wil een montage van de versie 2018 nog bijwerken maar als ik in de nieuwe versie 2020 'openen ' aanklik om de laatste backup van die film in te laden vind ik die nergens terug. Ik kan wel de film die ook ge├źxporteerd is vinden maar dat is een zogezegd afgewerkte film.

Ik wil de film zoals hij op de tijdlijn stond terug kunnen bewerken.

Reacties

Bol schreef op 10.10.2019 om 15:27 uur

Hi liwy, heb je al geprobeerd om je mvp bestand te kopieren naar de map waar je filmfragmenten staan en dan van uit deze map het mvp projectbestaand met VDL 2020 op te starten. Gr. Rob

mi-bo schreef op 10.10.2019 om 15:28 uur

@Liwy

Beste.

Niet wetend of U dit in een apart gemaakte map heeft opgeslagen mvp extensie.

Anders zal dit moeten worden gezocht in de c schijf onder magix vdl 2018.

De afgewerkte film kunt U ook inladen.activeer het geheel op de tijdlijn,dan optie scene detectie maken en alle start en stop worden weer los weergegeven

Sc6

Michael

Bol schreef op 10.10.2019 om 15:31 uur

Hi Liwy, zie ook eens https://www.magix.info/nl/forum/bestanden-zoek-wegens-her-organisatie-mappen-in-mijn-pc--1231350/. Heb je via hulp /extra inhoud deze ook gedownload. Gr. Rob

Bol schreef op 10.10.2019 om 15:33 uur

Ps. Als je een mp4 bestand in scenes knipt, dan kan je niet bij de overgangen e.d. die je gebruikt hebt in je vorige project. Dus moet je deze weer opnieuw plaatsen.

Liwy schreef op 10.10.2019 om 16:59 uur

Ik heb mijn laatste backup toch gevonden en kan nu terug verder bedankt. Maar ik zit nog met enkele vragen.

Nu ik met een vernieuwde versie werk worden de mappen allemaal terug in de C aangemaakt, maar mijn C, een ssd van 125 Gb raakt dikwijls bijna vol en ik wil zo weinig mogelijk zaken naar die schijf sturen, daarom had ik bij de vorige versie heel wat mappen naar de D verplaatst. Ik weet niet meer welke dat waren ­čś×­čś× --- Welke mappen verplaats ik best?

Bij het bewerken van mijn film (versie 2018) reageerde alles traag wat ik niet normaal vond daar het een i7 is met een ram van 16Gb. Bij het exporteren naar een map op de D kreeg ik ook 2x een foutmelding ( op de C was maar 3GB meer vrij) daarom heb ik via bewerken 'undo - en cachegeheugen wissen 'uitgevoerd ( daarom misschien dat ik enkel de laatste backup terugvond, alhoewel er iedere 10 min een backup gebeurt). Dan kon ik zonder fout de film exporteren. Als ik 'Preview-rendering starten' activeer geeft dit dan ook een verkorting van de totale rending tijd?

Gr. Liwy

mi-bo schreef op 10.10.2019 om 17:27 uur

@Liwy

Beste Liwy.

Goed te lezen dat U weer verder kan.

Sc6

Michael

cjhharemaker schreef op 13.10.2019 om 13:09 uur

Beste Liwy, je kan beter je VDL i.p.v. op de C: schijf beter installeren op de D: schijf daarna steeds als je een project aanmaakt m.b.v. sneltoets Y de mappen aanwijzen zie plaatje.

Je ziet dat de twee onderste regels op de C: schijf blijft want daar staan deze programma's.
Als je veel verschillende projecten hebt dan is het advies van mij om dit op een externe HD te zetten, deze kan je dan b.v. ook gebruiken op een laptop want je hebt bij versie 2019 en verder, de licentie om VDL op twee computers te installeren, zodat je met het meenemen van je externe HD op de andere computer gewoon verder kan monteren.
Mits je natuurlijk op de andere computer ook, zie het plaatje, de mappen aanwijst.
Mvg Kees

Laatst gewijzigd door cjhharemaker op 13.10.2019, 13:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

TV regisseur rtvkanaal30, en o.a. werkend met MAGIX VDL Premium 2019
Mijn Avatar: filmend bij beroemde bruggetje Barthlehiem tijdens laatste 11 stedentocht
zie film:

Liwy schreef op 14.10.2019 om 13:28 uur

Bedankt Kees dit wil ik doen maar momenteel is de versie 2020 op de C ingeladen. Hoe kan ik dit te niet doen en dan op de D laten installeren? Ik kan verkeerd zijn maar ik herinner mij niet dat ik bij de het installeren van de nieuwe versie kon kiezen op welke schijf ik dit kon doen.

Gr.

Liwy

mi-bo schreef op 14.10.2019 om 14:32 uur

@Liwy

Beste Liwy,

Ik wil niet het gras onder C.J.H.Haremaker zijn voeten weg maaien.

maar het volgende ga naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/.

inloggen, mijn programma, uncheck MAGIX vdl 2020 van Uw Pc/laptop.

dan installation manager installeren dit is een trial versie van ong 4,8 MB. dan het volgendei k heb hiervoor MFS 2020 gebruikt maar met MAGIX vdl werkt het precies het zelfde.

hier geef U dan aan dat het op een andere schijf moet worden opgeslagen.

hier geef U ( bv ) de D schijf aan.het MAGIX vdl 2020 programma wordt dan op de D schijf geïnstalleerd, en de files die nodig zijn voor besturing Windows op de C schijf.

Sc6

Michael

Liwy schreef op 14.10.2019 om 15:42 uur

Bedankt Michael, dit is een duidelijke info, maar zoals ik al dacht krijg ik dat laatste scherm waar ik kan kiezen op welke schijf ik alles wil installeren niet.

Alles wordt zonder verdere vragen op de C geplaatst. Ik had wel de downloads naar de D kunnen brengen maar VDL 2020 zit terug op de C.

Gr.

Liwy

mi-bo schreef op 14.10.2019 om 15:50 uur

@Liwy

Beste Liwy,

Dank voor Uw Feedback,

het is wel de bedoeling dat MAGIX vdl 2020 van de C schijf wordt verwijderd, dan naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/.gaan ,

uncheck MAGIX vdl 2020 van Uw Pc/laptop.

op dat moment is het programma volledig van Pc verwijderd en niet meer bekend bij MAGIX op welk product het is geïnstalleerd .

kijk naar deze Tutorial.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-kan-ik-mijn-programma-op-een-andere-schijf-installeren--1231738/

Sc6

Michael

Liwy schreef op 14.10.2019 om 16:02 uur

Dit heb ik gedaan Michael, en alles was weg van de C.

Maar met het herinstalleren van Muziekmaker heb ik gezien dat in het voorlaatste scherm staat : 'standaardinstellingen wijzigen' . Als je daar op klikt dan krijg je het scherm waar je de nieuwe plaats kan kiezen.

Dus zal ik maar terug alles verwijderen van de C en terug alles inlezen.

Gr. Liwy

mi-bo schreef op 14.10.2019 om 16:05 uur

@Liwy

beste Liwy,

Dank voor de feedback.

Ja MMM kan dan ook op de D schijf worden geïnstalleerd.

Sc6

Michael