Reacties

mi-bo schreef op 30.08.2019 om 21:31 uur

@j.verberkt

Beste J. Verberkt,

Wat er precies verkeert is gegaan bij U kan ik van hieruit niet zien

ga naar https://www.magix.com/nl/foto-illustratie/photostory/ test versie, uitpakken installeren daarna registreren,via hulp gratis download ( ong 8 Gb ) installeren.

Misschien gaat het wel op deze manier

Sc6

Michael

Bol schreef op 30.08.2019 om 23:25 uur

Hallo J. Verberk,

U schrijft, dat u gisteren de upgradeversie Photostory 18.1.1.28 hebt aangeschaft. U wilt deze nu upgraden van versie 17.1.4.152 naar versie 18.1.1.28. Waar hebt u deze versie aangeschaft? De laatste upgradeversie van Photostory is: 19.0.1.18.

Groet,

Rob

j.verberkt schreef op 31.08.2019 om 16:54 uur

Michael: Bedankt. Maar moet ik eerst ALLES van Photostory verwijderen en dan de test versie enz.? Dit is voor mij haast niet te doen daar mijn downloadsnelheid slechts ca 0,5 MB per sec. is.

Bol: Ook bedankt. Aangeschaft via offic.Magix.(download).Op hun bevestiging staat geen downloadlink, dus via programma zelf de download gestart, wat dus niet lukt. En daar wordt verwezen naar versie 18.1.1.28.

Hoor graag.

Bol schreef op 31.08.2019 om 17:18 uur

Beste Verberk,

Ga naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht) en naar mijn producten. Zoek nu Photostory Deluxe. U kunt hier het installatieprogramma downloaden, ook kunt u hier zien of uw updatservice is verlopen. Deinstalleer eerst Photostory17.1.4.152 en dan met de gevonden installatieprogramma weer installeren. Ik vind het zeer vreemd, dat er geen downloadlink in uw mail staat, die u van Magix heb gekregen.

Succes,

Rob

j.verberkt schreef op 31.08.2019 om 17:40 uur

Door al de handelingen die ik al verricht heb staan er op mijn laptop heel veel bestanden onder de namen Photostory Deluxe en onder Fotostory Deluxe. Heel veel dubbele!! Kan ik na het deinstalleren van Phostory ALLES van laptop verwijderen en dan opnieuw gaan installeren??

Bol schreef op 31.08.2019 om 17:52 uur

Beste Verberk,

Even een correctie op mijn bovenstaand antwoord. In mijn aankoopmail / updategarantie verlenging staat inderdaad geen downloadlink meer. Wel het serienummer en tot wanneer de updategarantie verlengt is. U hebt zeker vorig jaar uw updategarantie niet verlengd. Maar gisteren wel. Als u het Photostory installeert zoals ik beschreven heb, zou u waarschijnlijk de nieuwste versie Photostory 2020 installeren.

Groet,

Rob

PS. u hoeft (nog) niets te deinstalleren. U kunt Photostory 2020 gewoon naast de andere programma's installeren en gebruiken. Alleen je kan dan maar met een Photostory tegelijk opstarten en in werken.

j.verberkt schreef op 31.08.2019 om 19:54 uur

Sorry ben bijna 80 dus wat meer moeite met e.e.a..Voor alle zekerheid als ik Photostory 2020 installeer kan ik daarna nog de oude Photostory deinstalleren en oude gegevens van Photostory en Fotostory verwijderen?? Mijn schijf loopt anders zo vol.

Bol schreef op 31.08.2019 om 20:11 uur

Hallo Verberk,

Dat vermoeden had ik al, dat er op uw laptop weinig schijfruimte overblijft. Zelf zou ik eerst alle oude Photostory verwijderen, voordat u Photostory 2020 gaat installeren.

Ik wens u heel veel succes toe,

Rob

j.verberkt schreef op 31.08.2019 om 20:27 uur

Hartelijk dank. Ga er morgen mee aan de slag.

mi-bo schreef op 01.09.2019 om 17:00 uur

@j.verberkt

Beste J. Verberkt,

Dank voor Uw Feedback,( 31-08-2019 om 16,54 uur )

Gezien Uw leeftijd heb ik niet meer gereageerd op evt andere mogelijkheden( de juiste manier van De- installeren van versie 17.1.4.152 en installeren )tot installatie van MAGIX PhotoStory Deluxe 2020 )

Ik wens U veel montage plezier als het U is gelukt het mooie MAGIX product te installeren, vergeet niet het mooie eigen product MAGIX Travel Maps ( MTM ) te installeren, voor het maken van mooie reisroute's

Met vriendelijke groet

Michael

j.verberkt schreef op 01.09.2019 om 18:41 uur

Bedankt voor jullie snelle reacties. Heb inmiddels versie 19.0.1.18 er op staan.Neem aan dat dit dan Magix Photostory Deluxe 2020 is. Ook Travel Maps, Hitfilm Superhero Pack en New Blue Stylizers staan er op. Van die laatste 2 snap ik nog niets. Is daar ergens een uitleg voor hoe en waarvoor te gebruiken??

Bol schreef op 01.09.2019 om 19:08 uur

Hallo Verberkt,

Het doet mij deugd, dat wij u als forumleden hebben kunnen helpen. U hebt nu inderdaad de versie Magix Photostory 2020 op uw laptop staan. Hitfilm Superhero Pack en New Blue Stylizers hiermee kunt u op filmfragmenten en foto's effecten toepassen. Kijk eens onder het tabblad effecten.

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 01.09.2019 om 19:29 uur

@j.verberkt

Beste J.Verberkt.

Goed bericht dat MFS 2020 op Uw Laptop staat.

Vergeet niet de 22,6 Mb ook te uploaden van MTM door op het programma te klikken.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product in vooruitzicht.

Sc6.

Michael

j.verberkt schreef op 03.09.2019 om 21:38 uur

Toch nog even een vraag. Het installeren van e.e.a. heeft mij ruim 17 GB gekost van mijn c-schijf. Kan mij herinneren dat mij, tijdens de installatie, gevraagd werd om iets te bewaren om eventueel later op een stick te kunnen zetten. Kan het daarin zitten? Dan zou ik dit graag, als dit kan, alsnog willen verwijderen. Alleen weet ik niet hoe dit heet/waar dit staat op de schijf. Hoor graag weer.

mi-bo schreef op 03.09.2019 om 22:28 uur

@j.verberkt

Beste J.Verberkt

Ja , dat is mogelijk, ga naar verkenner, documenten, dan MAGIX Downloads, hier staat wat extra is opgeslagen in installationmanager hier staat de ongeveer 8GB extra wat verwijderd kan worden.

Met vriendelijke groet

Michael

 

Bol schreef op 03.09.2019 om 22:38 uur

Beste heer Verberkt,

Het klopt, dat Magix programma's bestanden downloadt, die later verwijdert of verplaatst kan worden op een externe datadrager.

Ga naar: C:\gebruikers\Gebruiker\Documenten\MAGIX Downloads

Een geruststelling, u kunt deze altijd weer bij herinstalleren downloaden bij Magix via Hulp / gratis download.

Groet,

Rob

j.verberkt schreef op 06.09.2019 om 14:08 uur

Voor mij iets vreemds. Voor ik begon met Video Deluxe te installeren was mijn c-schijf ruim 43 GB. Na alles te hebben geinstalleerd nog slechts 27 GB. Na het verwijderen zoals door jullie vermeld stond er in de prullenbak 8,5 GB. Heb prullen bak leeg gemaakt (ging in een flits). De grootte van de schijf blijft echter op 27 GB staan !!?? Heb al van alles geprobeerd zoals diverse malen laptop opnieuw opgestart en Ccleaner gedraaid.Blijft echter op 27 GB staan.Hebben jullie een idee hoe dit kan, c.q. hoe ik dit op kan lossen.

Bol schreef op 06.09.2019 om 14:35 uur

Misschien een opendeur, maar hebt u alles in map Magix Downloads geactiveerd om te verwijderen? Als het goed is moet deze nu geheel leeg zijn. Klopt dit? Ga nog eens naar: C:\gebruikers\Gebruiker\Documenten\MAGIX Downloads. Hier mogen nu geen enkel bestand meer in staan. Let op!! Kijk in de map Magix Downloads en niet in map met het liggenstreepje (MAGIX-Downloads)

j.verberkt schreef op 06.09.2019 om 15:08 uur

Op mijn laptop staat:

C/gebruikers/Hans/Documents/MAGIX ( is een lege map ), en MAGIX Music Editor (ook lege map). Maar mij viel wel op dat er onder: C/gebruikers/openbaar/openbare documenten/MAGIX/Common staan: My Synth ( 832 MB) - Photocontent ( 8,89 GB) - Soundpools ( 109 MB ) en Visuals ( 280 MB ) staan. Kan dit het zijn?? Moet ik deze misschien verwijderen??

 

 

Bol schreef op 06.09.2019 om 15:38 uur

Ik kan u niet vertellen of dit de juiste map is.

  1. Start Photostory op en klik op "Y"
  2. U kom nu in het menu "Programma instellingen"
  3. klik op het tabblad "Paden"
  4. Hier ziet u waar de downloads bij u worden opgeslagen
j.verberkt schreef op 06.09.2019 om 17:55 uur

De downloads zouden bij mij dan opgeslagen worden onder D:Documenten/MAGIX downloads. Dit is echter een lege map!! De totale grootte van alle paden die genoemd worden na het klikken op Y is bij mij ca. 1,4 GB. ( C en D schijf bij elkaar ).

Bol schreef op 06.09.2019 om 18:20 uur

Dat, zou zomaar eens kunnen. Bij mij wordt alles standaard op de C schijf opgeslagen. Jij heb dus een C en een D schijf. Als je onder D:\Documenten/MAGIX downloads de downloads map ledig, dan zal dit geen schijfruimte opleveren op de C schijf maar wel op de D schijf.

j.verberkt schreef op 06.09.2019 om 19:05 uur

Het eerder genoemde C:Gebruikers/Openbaar/Openbare documenten/MAGIX/Common zal ik dus wel niet kunnen verwijderen? Kan ik het eventueel verplaatsen naar de D-schijf? Of functioneert er dan niets meer?Bedankt trouwens voor jullie geduld en alle snelle beantwoordingen, super!

Bol schreef op 06.09.2019 om 19:19 uur

Je moet wel heel voorzichtig zijn, om zomaar mappen te verwijderen. Het kan er toeleiden, dat bepaalde programma's of zelfs Windows niet meer opstart. Heb je al alle oude photostory programma's verwijderd?