Vastgelopen programma

Roel-Lemstra schreef op 10.12.2025 om 10:33 uur

Ik heb enkele weken geleden het programma Magix Video deluxe 2026 Premium aangeschaft.
Ik gebruik Windows 11 op mijn pc.
Na 2 dagen goed te hebben gefunctioneerd liep het vast met de melding dat er een grote fout was opgetreden.
Het venster daarin dit werd aangegeven verdween echter weer snel zodat ik de foutcode niet ze snel kon lezen.
Contact gehad met Amelia van het team en diverse handelingen op haar aangeven uitgevoerd.
Helaas was het niet mogelijk dit op te lossen en kreeg ik dit als laatste antwoord:
Quote:
Beste heer Lemstra,

dank u wel voor uw geduld en voor alle stappen die u al heeft uitgevoerd.

Aangezien het programma zelfs na een volledige herinstallatie en het verwijderen van alle restbestanden onmiddellijk vastloopt, vermoeden wij dat het probleem in de software zelf ligt.
Op dit niveau is er een meer diepgaande analyse nodig (crashlogs, systeemcompatibiliteit, GPU-modules).

Daarom willen wij u vriendelijk vragen om rechtstreeks contact op te nemen met het technische supportteam van MAGIX:

MAGIX Support: https://www.magix.info/nl/support/
Geschatte antwoordtijd: 5-7 dagen
Zij kunnen:

de crashdump analyseren,

controleren of er een fout in de installatie zit,

indien nodig uw licentie handmatig resetten,

of u een aangepaste installer / patch sturen.

MAGIX kan dit soort programmastoringen het beste en het snelst oplossen.
Zodra u daar een melding heeft gedaan, nemen zij de verdere afhandeling over. Uiteraard blijven wij het proces volgen.
Dank voor uw begrip.

Als u nog vragen heeft, staan wij graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groeten

Klantenservice (naam i.v.m. privacy verwijderd door moderator)

Graag zou ik het programma willen gebruiken, maar dit lukt dus niet.
Groet, Roel Lemstra

Reacties

Bol schreef op 11.12.2025 om 15:06 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

Welkom op het Magix forum. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

Als vrijwillige moderator / forumlid ik niet zien of bepalen wat u allemaal al heeft gedaan, vandaar ik een forumlid altijd als eerste adviseer om het videodeluxe.ini bestand en de Cache map te verwijderen. Deze worden bij het opstarten van Video Deluxe 2026 weer automatisch aangemaakt.

Kijk ook eens naar deze tutorial: Microsoft Visual C++ v14 Redistributable (x64) en (x68)

Als uw probleem nog niet is opgelost, wat is uw PC configuratie:

• Welke Windows versie
  • Wat is de processor
  • Wat is uw videokaart
  • etc...

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:01 uur

Hoi Rob,
het blijkt dus dat ik een verkeerde link heb gekregen om mijn probleem op te lossen,
maar misschien kun jij me verder helpen.
Helaas niet op deze manier, want ik ben geen IT-er en loop dus al vast op jouw eerste aanwijzing.
Het eerste screenshot kan ik dus al niet tevoorschijn toveren op mijn pc.
Ik gebruik Windows 11 en zie dit als ik het pad wil volgen dat je aangeeft.

Ik ben onderhand al een mooi poosje bezig en zou nu graag een oplossing zien, die ook voor "gewone" computergebruikers te begrijpen is.
Kun jij niet via Team Viewer even meekijken?

Met vriendelijke groet,
Roel

Bol schreef op 11.12.2025 om 16:17 uur

@Roel-Lemstra

Hallo Roel,

In het verleden heb ik slechte ervaringen gehad met Team Viewer en daarom doe ik dat nu ook niet. Maar gaat u wel wel naar de juiste verborgen map AppData.

Zie: C:\ Users\ uw Gebruikernaam\ AppData\ Roaming\ MAGIX\ Videodeluxe32_premium. Bekijk nog eens mijn twee afbeeldingen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:37 uur

Hoi Rob,
dit heb ik met die andere vriendelijke dame allemaal al doorgelopen.

Er staat nergens meer iets van Magix op mijn PC.
Groet,
Roel

Roel-Lemstra schreef op 11.12.2025 om 16:54 uur

Hoi Rob,
ik ben nog steeds de pc aan het doorzoeken op eventuele Magix mappen.
Kwam ik toch deze nog tegen en heb geprobeerd om te te verwijderen als moderator.
Krijg ik deze melding te zien.

Ik weet ook niet meer wat te doen.
Gr Roel