VDL 2023premium loopt steeds vast en/of steeds bezig met preload

Inge-Bakermans schreef op 17.10.2025 om 15:32 uur

Heeft iemand een oplossing om de constante preload te stoppen? En een oplossing/ idee om erachter te komen waarom VDL 2023 steeds vastslaat. Kan zelfs het programma dan niet een sluiten zonder naar taakbeheer te gaan. Zoals jullie begrijpen is dit mega irritant.

Zou een upgrade naar 2026 een oplossing bieden? Kan dit met mijn laptop:

Processor: 13th Gen Intel(R) Core(TM) i7-13700HX (2.10 GHz),

Installed ram: 32.0 GB (31.7 GB usable)

System type: 64-bit operating system, x64-based processor

Videokaart: Nvidia GeForce RTX 4070
Ik werk onder Windows 11.

Reacties

Bol schreef op 17.10.2025 om 16:20 uur

@Inge-Bakermans

Hallo Inge,

Welkom op het gebruikers Magix Forum.

Hebt al eens VDL2023 teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet ga naar: Bestand/instellingen/Programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden. Zie ook eens deze link: Magix Video Deluxe 2023 Premium start niet meer juist op

Of voor upgraden naar VDL2026 Premium | Plus de oplossing voordelen biedt, dat kan ik u niet direct zeggen. VDL 2026 is een geheel vernieuwde versie met meer mogelijkheden.

Zie deze linken:

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

Inge-Bakermans schreef op 17.10.2025 om 16:33 uur

Ik heb zojuist Magix er helemaal af gegooid en opnieuw geïnstalleerd. In de hoop dat dat helpt.

Waar ik de ini. bestanden moet zoeken in je verwijzing - daar heb ik geen idee van.

Als ik naar de systeemeisen van Magix 2026 kijk dan zou het moeten kunnen - als ik het goed zie. Kan ik ook beide versies naast elkaar draaien?

Inge-Bakermans schreef op 17.10.2025 om 17:21 uur

Aanvulling: nu kan ik helemaal niets meer na het her-installeren. Terugzetten van standaardinstellingen is nog net gelukt. Na opstarten slaat hij al meteen weer vast.

Inge-Bakermans schreef op 17.10.2025 om 18:52 uur

En wederom een aanvulling ook bij de 2026 vdl delux premium_trial versie heb ik hetzelfde probleem. Programma slaat vast.
Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?