Video 16 software en Full HD blu ray

Cornelis schreef op 14.08.2011 om 17:26 uur

Video vrienden.

Ik heb een nieuwe PC gekocht om beter en sneller videobewerking te kunnen doen.

I7 2600 processor 8GB intern geheugen, SSD geheugen, blu ray brander alles hagel nieuw.

Doel van deze nieuwe aanschaf was sneller en beter te kunnen bewerken en het resultaat branden op blu ray.

Ik gebruik video 16 deluxe, en ben daar redelijk bedreven in. Geen gevorderde maar door veel te lezen kom ik er wel.

Van mijn laatste vakantie de HD video opnamen in ACVHD keurig in een nieuw project geïmporteerd, film instellingen 1920/1080i 16:9 25pbs, alles bewerkt, netjes met overgangen en muziek toegevoegd.

Dan het branden instellen op blu ray en gaan met die banaan.

Het resultaat is bedroevend, schokkende beelden zonde van de tijd en de toch nog steeds dure blu ray recordables.

Wat doe ik verkeerd, is versie 16 deluxe er eigenlijk niet geschikt voor?

Wie kan mij helpen, want op zo'n manier is een leuke hobby een ergernis.

Groeten

Cornelis

Reacties

mi-bo schreef op 14.08.2011 om 19:48 uur

Als het de classic versie is, dan is het logisch dat U een probleem heeft want alleen 16 + en premium kunnen het mpeg4 aan

gr

FransS schreef op 14.08.2011 om 22:50 uur

Hoi Cornelis,

Bij de volgende Blu-Ray zou je een RW kunnen gebruiken en dan eerst controleren of alles vlot verloopt en dan kopiëren naar een blu-ray R .

En eventueel een nieuwe versie aanschaffen wat mi-bo eigenlijk wil zeggen .

Suc6 Frans S

Cornelis schreef op 15.08.2011 om 18:16 uur

Beste FransS en mi-bo

Inderdaad ben ik incompleet geweest met de informatie.

Ik gebruik de Video deluxe 16 Plus.

M.a.w. het probleem is nog niet opgelost.

Bedankt voor de genomen moeite.

m.vr.gr Cornelis

FransS schreef op 15.08.2011 om 19:03 uur

Hoi Cornelis,

Ik dacht dat de 16 Plus dit wel aan kan,maar even wat anders nu heb je het over een SSD geheugen ?

Maar bij mij weten is een SSD en snellere schijf als b.v. de normale HD schijven ,en hoe groot is je Schijf / schijven in Gigabyte's.

Nu weet ik dat SSD schijven niet zo goed met video bewerken om kunnen gaan,omdat de capaciteiten niet groot genoeg zijn 20 t/m 80 Gigabyte's zo ver ik weet.

Beschijf eens hoe je te werk gaat welligt kunnen we daar wat op uit maken.

Grt.r.Frans S 

Cornelis schreef op 16.08.2011 om 10:19 uur

Hallo Frans

Ik ben hierin geadviseerd door een PC bouwer die mijn vertelde dat een OCZ solid state drive (120GB) sneller werkt dan een standaard harde schijf van bijvoorbeeld Western Digital.
Daarvan heb ik er ook twee zitten in mijn PC elk groot 1TB.Op deze harde schijven schrijf ik de data, dus in Magix termen de projecten en films, met de tweede schijf als back-up schijf.
Op de SSD staat windows 7, office en uiteraard Magix.

Ik hoop hiermee duidelijkheid te hebben geboden.

Gr Cornelis

marjandejager schreef op 27.12.2016 om 13:05 uur

beste Cornelis,

Is het probleem bij u opgelost. Ik zit namelijk met het zelfde probleem. Schokkende beelden na branden van blu ray disk met video delux 16.

mvg Marjan 

FransS schreef op 28.12.2016 om 13:35 uur

Beste beide,ik denk dat he probleem zit in te snel branden van je film naar Blu-Ray probeer eens een lageren snelheid maar dan op een RW die zijn ook te koop.

ik zelf brand mijn Blu-Ray's op een snelheid van 8 en heb geen schokkende beelden.

zelf heb ik een i7 960 2,8 Hrz en drie HD van 500 gig waar van 1 voor Magix Sp Ed 17 Premium,MX Premium de Lux,2013 en 2015 Premium de Lux deze werken prima.

Grt.Frans S

marjandejager schreef op 29.12.2016 om 08:33 uur

Beste Frans,

Bedankt voor je reactie terug. Ik heb op 1 blu ray disk een film gebrand die is gemaakt met mijn oude jvc camera en een film gebrand met mijn nieuwe jvc camera allebei is het onbewerkte materiaal 1920 x 1080 25 fps. Na het branden heb ik het stroboscoop effect niet met de film die is gemaakt met met oude camera maar wel met mijn nieuwe camera. Ik weet het niet meer. Een ding is dan wel uitgesloten dat het niet met de snelheid van het branden te maken heeft toch?

mi-bo schreef op 29.12.2016 om 15:43 uur

Cornelis,

alle reacties gelezen, met de beelden op genomen met de oude camera heeft u geen probleem, met de beelden van de nieuwe camera wel, vermoedelijk heeft u met de nieuwe camera opgenomen met 50fps en dan de camera op I of P gezet ( Interlade of progressief ) en dit geeft een stroboscoop effect dit komt omdat de camera een snelle pan of lift maakt

gr

Michael

marjandejager schreef op 30.12.2016 om 08:26 uur

Beste Cornelis,

Door uw reactie ben ik eens de specificaties van mijn camera op gaan zoeken.Ik heb 2 jaar geleden een jvc gz-r15re gekocht, omdat deze ook onderwater op kan nemen. Maar nooit gelet op het aantal fps. hier kwam ik pas achter toen ik het magix programma ging gebruiken om mijn video's te bewerken. Tot mijn grote verbazing lees ik nu in de specificaties dat deze inderdaad 50fps heeft. Wat ik dan niet begrijp is wanneer ik bij eigenschappen kijk van het onbewerkte materiaal staat vermeld 25fps. Waarom dan geen 50fps Staan mijn instelling van de videocamera dan verkeerd? hij staat op uxp de beeld stabilisator staat ook aan k2 technologie staat aan. Ik zie nergens Interlade of progressief staan in het menu van de camera.

Dit zijn de specificaties van mijn camera:

Image StorageJPEG 3680 x 2760 ¦ JPEG 1440 x 1080 ¦ JPEG 1920 x 1080 ¦ JPEG 640 x 480

Video CaptureAVCHD - 1920 x 1080 - 50 fps - 24Mbps ¦ AVCHD - 1920 x 1080 - 50 fps - 17Mbps ¦ AVCHD - 1920 x 1080 - 50 fps - 4.8Mbps

Welke instelling moet ik dan bij magix nemen wanneer ik een nieuw project aan gaat maken.

mi-bo schreef op 30.12.2016 om 08:56 uur

Cornelis,

bij het opstarten van MAGIX video deLuxe, wordt altijd gevraagd wat wilt u doen, hier moet namelijk al worden aangegeven, hoe de beelden moeten worden ingeladen,( moet niet. maar is wel het beste ) hier staat ook 1920:1080 50 fps onder, dan ook gelijk aangegeven waar het project moet worden neergezet tijdens de import.

En op deze manier kan u verder gaan met de mooie montage.

Fijne jaarwisseling, en een bruisend 2017 met veel film en montage plezier

Gr

Michael

marjandejager schreef op 31.12.2016 om 09:23 uur

Beste Michael,

Als ik een camera heb die met 50 fps kan opnemen, waarom zie ik bij eigenschappen onbewerkte film dan 25 fps staan? Moet ik deze onbewerkte film dan laden in magix met 50fps of 25 fps.

voor u ook een fijne jaarwisseling en een prachtig nieuwjaar toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Marjan

mi-bo schreef op 31.12.2016 om 10:37 uur

Hallo Marjan,

het inladen is 50 fps net zoals er is opgenomen (dit zijn halve beelden) dit wordt doorzet programma omgezet in hele frames in het MAGIX programma

Fijne jaarwisseling en bruisend 2017 met veel film en montage plezier

Gr

Michael

marjandejager schreef op 05.01.2017 om 16:03 uur

Beste Michael,

Hehe eindelijk het is gelukt! Bedankt voor de tip. Ik heb een prima blu ray dvd zonder stroboscoop met de instelling 1920 x 1080 50fps mpeg 2 Het heeft mij veel tijd en ergernis gekost. Maar dankzij jullie is het me toch gelukt.😀 Bedankt!

mi-bo schreef op 05.01.2017 om 17:23 uur

Hallo Marjan,

fijn dat alles nu goed werkt en dit ook op het forum heb gezet.

succes met je mooie hobby

gr

Michael