Video deluxe 2021, traag systeem

wkamman schreef op 03.09.2020 om 14:29 uur

Heb dinsdag de nieuwe versie Video deluxe 2021 geïnstalleerd. In de versie van 2020 was ik bezig in een file welke inmiddels bijna 3 uur lang was zonder problemen.Na de installatie van de versie 2021 is het systeem traag en moet ik erg lang wachten voor er op een commando wordt gereageerd, soms wel 10seconde. Meest opvallende nu is met name in de tijdlijn modus bij het gebruik van de verticale zoomfuntie. Ook het verplaatsen in de file gaat langzaam. Heeft iemand een oplossing

Reacties

Bol schreef op 03.09.2020 om 15:29 uur

Hallo W. Kamman,

U hebt VDL 2020 geüpdatet naar VDL 2021. Hebt u ook via Hulp / extra inhoud gedaan? Wat u eens zou kunnen uitproberen is, om via Hulp / Lokale store-inhoud wissen... te wissen.

Succes,

Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 03.09.2020 om 15:51 uur

Beste Rob,

Ik heb dit advies opgevolgd en het lijkt sneller te werken. Ik ga dit de komende dagen verder uitproberen. Bedankt voor je tip.

wkamman schreef op 03.09.2020 om 18:10 uur

Beste Rob,

Ik heb zonet een foutmelding gekregen waarbij het systeem stopte. Na het geven OK kon ik weer verder. Vaak gaat het goed maar regelmatig zit ik te wachten. Heb de foutmelding ook doorgestuurd naar Magix Support.

Het lukt me niet om de foto met informatie van de error hierin te plakken. Hierbij de tekst.

De hardwareversnelling is gedeactiveerd. Mogelijke oorzaken: niet compatibele stuurprogramma's van de grafische kaart of grafische hardware, die niet tegemoet komt aan de eisen van het programma. Zorg er aub voor dat u de meest actuele stuurprogramma's voor uw grafische kaart heeft geïnstalleerd.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groeten,

Wim Kamman

Bol schreef op 03.09.2020 om 18:36 uur

Hallo Wim,

Vervelend, nadat het net lijkt goed te gaan, u de bovenstaande foutmelding krijgt. Echter, dit heb ik veelvuldig gezien, ook bij mijzelf. Wat dit precies inhoud, kan ik u niet zeggen. Wel weet ik, dat als u VDL 2021 afsluit en weer opnieuw opstart deze foutmelding wegblijft. Deze foutmelding wordt automatisch doorgestuurd naar Magix Support. De gebruiker krijgt hiervan nooit een antwoord terug.

Mijn advies is, kijk toch maar even voor de zekerheid of voor uw Videokaart wel laatste drivers zijn geïnstalleerd.

Groet,

Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 03.09.2020, 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 10.09.2020 om 18:21 uur

Hallo Rob,

Ik heb de grafische kaart geupdated. Kan nu het Magix programma opstarten en erin werken. Heb de Lokale store-inhoud gewist. Na het inloggen duurt het ruim 10 seconde voordat het eerste commando wordt geaccepteerd. Hierna reageert het systeem op de commando's maar niet altijd. Ook bij het afspelen van de file blijft het systeem soms vast zitten. Ik heb geen idee met welke instelling ik dit zou kunnen oplossen en terug gaan naar de versie van 2020 gaat ook niet want deze is overschreven door 20201.

Bol schreef op 10.09.2020 om 23:47 uur

Hallo Wim,

Hebt al eens het programma op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet probeer dat eens.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 11.09.2020 om 12:55 uur

Hallo Rob,

Je voorstel was de enige waar ik nog niet aan gedacht had. Het blijkt de oplossing te zijn. Bedankt voor je hulp.

Groeten, Wim

Bol schreef op 11.09.2020 om 13:52 uur

Hallo Wim,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is op gelost.

Succes en veel plezier met het maken van uw films.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2020, 13:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-