Video Pro X17 tergend traag

philke58 schreef op 12.09.2025 om 13:09 uur

Als ik probeer een film te maken met Magix Video Pro X17, versie 23.0.1.269 (UDP3) gaat alles zo tergend traag nadat ik zo'n 20 minuten aan film heb staan.
Film fragment toevoegen of een effect toepassen of gewoonweg een overgang selecteren. Alles lukt niet meer, met de vorige versie (X16) had ik dit niet.

Wat kan ik hieraan doen? Heb alles al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het blijft hetzelfde.

Reacties

Bol schreef op 12.09.2025 om 14:36 uur

@philke58

Hallo Phil,

Waarom het bij u Pro X17 tergend traag werkt kan ik hiervandaan niet beoordelen. Maar hebt u Pro X17 als een teruggezet op de standaardwaarden? Zo niet, ga naar: Bestand/instellingen/programma instellingen terugzetten op de standaardwaarden. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, verwijder ook eens het Video_Pro_X.ini bestand. Nu wordt Pro X17 ook gereset en ook eventuele computerconfiguratiefoutjes hersteld. Na het opstarten wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Als dit nog niet het gewenste resultaat geeft, geef dan even aan wat uw computerconfiguratie is. Zoals:

• Welke Windows versie
  • Welk type processor
  • Welk type Videokaart
  • Hoeveel geheugen

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2025, 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 12.09.2025 om 15:02 uur

Het Video_Pro_X.ini bestand heb ik al verwijderd en heb ook de standaardwaarden teruggeplaatst maar niks helpt.

Welke Windows versie - Windows 11 Home (versie 24H2)

Welk type processor - 11th Gen Intel(R) Core(TM) i7-11700F @ 2.50GHz (2.50 GHz)

Welk type Videokaart - NVIDEA Geforche RTX 3060

Hoeveel geheugen - 32,0 GB (31,9 GB beschikbaar)

Ik heb, zoals ik al aangaf, ook het volledige programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder enig resultaat.

Als ik de vorige versie gebruik heb ik geen probleem, dus denk ik dat het aan de nieuwe versie moet liggen.

Philippe

Bol schreef op 12.09.2025 om 16:10 uur

@philke58

Hallo Philippe.

Hebt u de installatie gedaan zoals Magix Support aangeeft: MAGIX Helpcentrum - Herinstallatie

Uw configuratie is meer dan voldoende. Maar verwijder eens de Cache map. Deze wordt weer automatisch aangemaakt.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

„Wenn ein Problem unlösbar erscheint, liegt es nicht daran, dass man die Lösung nicht sieht, sondern weil man das Problem nicht erkennt.“

PC -1-

PC -2-

philke58 schreef op 12.09.2025 om 16:48 uur

Dit lijkt mij iets beter te gaan. Als ik nu een effect of overgang invoeg blijft het programma wat stug te doen. Loopt wel niet meer vast maar blijft schokkerig doen. Na een 15-tal seconden is het beter en kan ik verder werken.
Ik vrees dat ik zo niet verder kan werken, misschien mijn vakantie film in twee stukken maken en achteraf samenvoegen. Ik zit nu aan 58 minuten film en denk dat ik nog zo'n 50 minuten zal bij moeten voegen om gans de vakantie op 1 blu-ray te krijgen. Dat zal volgens mij moeilijk worden daar het programma trager begint te werken eens ik de 40 minuten voorbij was (dan begon mijn probleem).

Philippe

philke58 schreef op 12.09.2025 om 16:54 uur

Dit kan ik ook nog melden: als ik een overgang of een effect invoeg duurt het ongeveer een 15-tal seconden voordat ik verder kan werken. Het "Pre-load proces" loopt dan en ik kan niks doen. Is dit normaal?
In het begin van de film die ik aan het maken ben gebeurd dit niet. Dan heb ik geen probleem (Pro X17).
Met Pro X15 en 16 had ik deze problemen niet. Ik heb de X17 verwijderd en met de Pro X16 gaan werken en kreeg niet dat probleem.